Ροή Ειδήσεων

Ομιλία Γιώργου Μπαμιεδάκη

Σημαντικός παράγοντας η μικρομεσαία επιχείρηση

του Γιώργου Μπαμιεδάκη
Πρόεδρος Συλλόγου Ενοικίασης Αυτοκινήτων και Μοτοσυκλετών Κρήτης

Ο τουρισμός είναι η κατεξοχήν ελληνική βαριά βιομηχανία. Η χώρα μας διαθέτει εξαιρετικής ομορφιάς τοπία ενώ το κλίμα σε παρακινεί για χιλιάδες δραστηριότητες. Εκτός από την ομορφιά και το κλίμα, έχουμε στην φαρέτρα μας και μια ιστορία χιλιάδων ετών, έναν λαμπρό πολιτισμό και τα μνημεία αυτού. Θα μπορούσαμε για ώρες να εκθειάζουμε όλα τα θετικά που είναι ήδη και μπορούν να γίνουν πόλος έλξης για τους επισκέπτες.
Για χρόνια, το μοτίβο που επικρατεί δυστυχώς, είναι το γνωστό Sea Sun Sand, ή όπως θα το έλεγα εγώ, Ξενοδοχείο, ομπρέλα, θάλασσα. Για μια ακόμα φορά υποτιμούμε τον πλούτο που μας δίνει απλόχερα αυτός ο έρμος τόπος. Εστιάζουμε στο γρήγορο και οκνηρό κέρδος, κι αφήνουμε τις δυνατότητες να ξεγλιστρήσουν μέσα από τα χέρια μας άπειρες δυνατότητες.
Θα πρέπει να δώσουμε στον επισκέπτη την ιδέα ότι μπορεί να κινηθεί μέσα σε αυτά τα πανέμορφα τοπία. Να χρησιμοποιεί σαφώς ένα ξενοδοχείο σαν έδρα ή και γιατί όχι να αλλάζει ανά περιόδους κατά την διάρκεια της διαμονής του και να βγαίνει έξω. Να παίρνει ένα αυτοκίνητο, μια μηχανή και να ξεκινάει την εξερεύνηση. Να περνάει από μικρά γραφικά χωριουδάκια, να ξοδεύει σε αυτά, να τονώνει την τοπική αγορά. Πρέπει να αποβάλλουμε την λύση του βραχιολιού και του all inclusive. Πρέπει να αποβάλλουμε γενικά την ιδέα του ξεπουλήματος..
Εκτός από τον μηχανοκίνητο τουρισμό που περιγράφεται παραπάνω, θα μπορούσαμε να επενδύσουμε στην δημιουργία καταδυτικών πάρκων. Ο θαλάσσιος πλούτος μας είναι επίσης τεράστιος. Είναι μια ιδιαίτερα ποιοτική μορφή τουρισμού, καθώς συνήθως ελκύει επισκέπτες υψηλότερου μορφωτικού επιπέδου και εισοδήματος. Διαθέτουμε πάνω από 1.500 ναυάγια διαφόρων εποχών, και πολλές βυθισμένες πολιτείες προϊστορικών ετών, έτοιμες προς εξερεύνηση. Μόνο στην Κρήτη, στα νησιά Δία, Ψείρα, Κάβο Σίδερο, στον όρμο της Αγίας Πελαγίας και πολλά άλλα μέρη, έχουν ανακαλυφθεί ευρήματα από την αρχαιότητα έως και τον Β’ παγκόσμιο πόλεμο. Ας σταματήσουν λοιπόν τα γραφειοκρατικά γρανάζια να κωλυσιεργούν τέτοιες επιχειρηματικές πρωτοβουλίες. Θα πρέπει να καταλάβουμε ότι θα πρέπει επιτέλους με σεβασμό στον φυσικό μας πλούτο, να τον αναδεικνύουμε και όχι να τον κρύβουμε στα κιούπια μιας αρτηριοσκληρωτικής, απαρχαιωμένης και παρωχημένης ιδεολογίας για τον πολιτισμό και της ανάδειξης αυτού.
Ο Θρησκευτικός τουρισμός είναι μια άλλη εναλλακτική μορφή που θα μπορούσαμε να προωθήσουμε. Είναι και η παλαιότερη μορφή τουρισμού. Παγκοσμίως, ο τζίρος του Θρησκευτικού τουρισμού ξεπερνά ετησίως τα 15 δις. Η Χώρα μας έχει και σε αυτό το επίπεδο πλούσια κληρονομιά. Προσκυνήματα σε εκκλησίες και μοναστήρια όπως η Ιερά Μονή Αρετίου στην Ιεράπετρα, ο Άγιος Μύρωνας, ο ναός της Αγίας Αικατερίνης των Σιναϊτών, η Βασιλική του Αγίου Πέτρου η Μονή Οδηγητρίας και άλλα πολλά, που ο επισκέπτης δεν έρχεται μονάχα για την Θρησκευτική κατάνυξη, αλλά και για την αρχιτεκτονική αυτών των ναών που στους περισσότερους είναι τουλάχιστον αξιοθαύμαστη, όπως και για την ιστορία τους. Δράσεις όπως αυτή του 2016 με τίτλο «Στα βήματα του Αποστόλου Παύλου» είναι απαραίτητες προκειμένου να τονωθεί η οικονομία του νησιού και να πάρει ένα κομμάτι της πίτας από αυτή τη μορφή τουρισμού.
Πέρα όμως από τις αναφερόμενες μορφές τουρισμού το μεγάλο στοίχημα για την Κρήτη είναι η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Η προσπάθεια να δημιουργήσουμε τουριστικό προϊόν χωρίς ημερομηνία λήξης. Να διαρκεί 365 ημέρες το χρόνο. Να αναπτύξουμε αυτές τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού όπως είναι ο αγροτουρισμός, περιηγητικός, φυσιολατρικός κλπ, φιλοξενώντας διεθνή φεστιβάλ, διοργανώσεις μουσικής και τεχνών. Να αναδείξουμε μέσω του γαστρονομικού τουρισμού, την Κρητική κουζίνα και να εκμεταλλευτούμε την διεθνή φήμη της που συνδέεται με την μακροζωία και τα ποιοτικά συστατικά της.
Σημαντικός παράγοντας σε όλα τα παραπάνω είναι η μικρομεσαία επιχείρηση. Η επιπλέον στήριξη αυτών των επιχειρήσεων μέσω χρηματοδοτικών και θεσμικών εργαλείων, θα δώσει μια ώθηση στην τοπική αγορά που σε συνεργασία με μεγαλύτερες μονάδες, με τοπικούς φορείς, παραγωγούς κλπ σε ομοειδής ή μη κλάδους, συνθέτοντας ένα τουριστικό προϊόν πιο οργανωμένο, πιο ολοκληρωμένο και σαφώς πιο δικαίως μοιρασμένο.

Επιστροφή στο 5ο τεύχος

Ξεκινήστε να γράφετε τον όρο αναζήτηση επάνω και πατήστε enter για Αναζήτηση. Πατήστε ESC για ακύρωση.

Επιστροφή επάνω