Ροή Ειδήσεων

Ομιλία Ζαχαρία Χνάρη

Στοχευμένη Τουριστική Προβολή

του Ζαχαρία Χνάρη
Γενικός Διευθυντής & Ιδρυτής του Ομίλου CHC

Σας καλησπερίζω όλους, όσους μείναμε στο τέλος.
Ένα μεγάλο ευχαριστώ στον κο Λιακάκη που μου έκανε την τιμή να παραβρίσκομαι σήμερα ανάμεσα σας καθώς επίσης αξίζουν συγχαρητήρια στην ομάδα του, σε όλους αυτούς που συνετέλεσαν στην διοργάνωση της σημερινής επιτυχημένης ημερίδας.
Θα αναφερθώ στην σεζόν 2020 και σεζόν 2021. Όπως ακούσατε από τους συν ομιλούντες πριν από εμένα, η μείωση το 2020 ανήλθε σε 85% συγκριτικά με το 2019. Αυτό είναι τραγικό. Αποφασίσαμε να ανοίξουμε τα ξενοδοχεία, οι περισσότεροι τουλάχιστον, ευελπιστώντας σε κάποιο θετικό πρόσημο.
Θα αναφερθώ με 2 κουβέντες στο πως κύλησε φέτος η σαιζόν. Τα ξενοδοχεία που είχαν πάρει προκαταβολές δούλεψαν αρκετά ενώ τα περισσότερα από τα υπόλοιπα ξενοδοχεία που άνοιξαν έκανα τους δορυφόρους αυτών με αποτέλεσμα να κλείσουν με ζημιά. Η πραγματικότητα είναι ότι οι μεγάλοι tour operators, είχαν δώσει πολλά εκατομμύρια προκαταβολές σε ξενοδοχεία της Ελλάδος αλλά όχι μόνο. Είχαν δώσει άλλα τόσα, στην Ισπανία περισσότερα και πολλά περισσότερα στην Τουρκία, στην Αίγυπτο κλπ και αυτά τα χρήματα έπρεπε να τα πατσίσουν. Αφού λοιπόν τα πάτσισαν στην Ισπανία, στη συνέχεια την έκλεισαν και άνοιξαν συγχρόνως την Τουρκία για να πατσίσουν και εκεί τα χρήματα που είχαν προκαταβάλει στους ξενοδόχους. Μετέφεραν το έτοιμο πελατολόγιο της Ισπανίας και το πήγαν στην Τουρκία και τώρα όπως ακούτε από την 1η Οκτωβρίου κλείνουν σιγά-σιγά την Τουρκία για να πάνε τους πελάτες στην Αίγυπτο, επειδή από 15 Οκτωβρίου έως 15 Δεκεμβρίου οι καλύτερες καιρικές συνθήκες στον κόσμο είναι στην Αίγυπτο, για να πατσίσουν κι εκεί τις προκαταβολές που έχουν δώσει.
Όλοι λένε ότι η ανάκαμψη θα έλθει το 2023 και πιθανόν το 2025. Άποψη μου είναι, ότι το 2021 θα είναι μια κακή χρονιά με ένα τζίρο (όχι διανυκτερεύσεις) 50% της χρονιάς του 2019 και από το 2022 και μετά ευελπιστούμε σε σταδιακή άνοδο. Εύχομαι να βγω ψεύτης αλλά οι λόγοι που με οδηγούν σε αυτό το συμπέρασμα είναι
α) Ο κορονοϊός είναι ένα αληθινό γεγονός υπάρχει και θα υπάρχει τα επόμενα χρόνια και θα μάθουμε να ζούμε με αυτόν.
β) Η τεράστια αύξηση της ανεργίας που θα φτάσει σε απίστευτα νούμερα έως τα τέλη Φεβρουαρίου 2021.
γ) Η σταδιακή αύξηση του εσωτερικού τουρισμού παγκοσμίως ακόμα και στη Αμερική.
δ) Δεν υπάρχει destination για καλοκαιρινές διακοπές τη χειμερινή περίοδο.
ε) Η τουριστική αγορά αλλάζει ριζικά και θα αναπτυχθούν γρήγορα άλλες μορφές τουρισμού όπως ο Ιατρικός τουρισμός, ο Αγροτοτουρισμός, ο Εκπαιδευτικός, ο Περιβαλλοντολογικός, ο Εκκλησιαστικός κλπ.
Αυτά θα επικρατήσουν δυστυχώς. Έχουμε λοιπόν πολύ δρόμο μπροστά μας και τα επόμενα χρόνια θα είναι δύσκολα αλλά υπάρχουν επίσης και όλα τα όπλα να αντιμετωπίσουμε αυτή την κατάσταση. Πρέπει να εκμεταλλευτούμε τον πρωτογενή τομέα, τη διατροφή μας από την εποχή του Μίνωα, τις ομορφιές και τα αξιοθέατα που έχει αυτός ο ευλογημένος τόπος η Ελλαδίτσα μας. Πρέπει να διαφημιστούν σωστά και όχι να πηγαίνουμε στις διεθνείς εκθέσεις και να βλέπουμε να διαφημίζουν οι Τούρκοι σε τεράστια πανό και οθόνες, τα γλυκά τους, τα μπακλαβαδάκια, τα ντολμαδάκια, κι εμείς που έχουμε την πλουσιότερη, τη πιο ποιοτική και πιο υγιεινή κουζίνα στον κόσμο να μην την διαφημίζουμε. Λοιπόν σωστή και στοχευμένη διαφήμιση για να πορευτούμε άριστα τα επόμενα έτη τα οποία θα είναι πολύ δύσκολα.
Αποδείξαμε φέτος στην παγκόσμια τουριστική αγορά, ότι πήραμε τα μέτρα που έπρεπε. Πολλά ξενοδοχεία τα οποία δεν είχαν Haccp και ISO τα απέκτησαν γρήγορα και η ποιότητα παροχής υπηρεσιών έχει αυξηθεί κατά πολύ.
Πιστεύω ότι αυτή τη στιγμή η εικόνα της χώρας στη διεθνή τουριστική αγορά είναι αρίστη και αυτό με κάνει να ατενίζω το μέλλον με αισιοδοξία.

Επιστροφή στο 5ο τεύχος

Ξεκινήστε να γράφετε τον όρο αναζήτηση επάνω και πατήστε enter για Αναζήτηση. Πατήστε ESC για ακύρωση.

Επιστροφή επάνω