Η τουριστική οικονομία της Κρήτης: Επικοινωνία και προοπτικές

Κυκλοφόρησε από τις Εκδόσεις Globe EDIT, το βιβλίο του Βασίλη Σπόκου «Η τουριστική οικονομία της Κρήτης: Επικοινωνία και προοπτικές», Διπλωματικής διατριβής στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Master in Service Management – MSM.
Η Διατριβή πραγματεύεται την επικαιροποίηση όλων των παραμέτρων που αφορούν τον κλάδο του τουρισμού στην Ελλάδα και την Περιφέρεια Κρήτης, την επικοινωνιακή πολιτική που ακολουθείτε για την προβολή του και η προοπτικές που διαμορφώνονται γύρω από αυτόν. Τις εξελίξεις στον τομέα των νέων τεχνολογιών καθώς και οι νέες τάσεις και μορφές τουρισμού που μπορούν να αναπτυχθούν στην Κρήτη καθώς η έντονη απήχηση του τουρισμού σε όλους τους τομείς της οικονομίας του νησιού είναι τέτοια που καλείτε να αλλάξει το μονοδιάστατο μοντέλο τουρισμού που επικρατεί σήμερα και γεννάει πολλές παθογένειες εμπλουτίζοντας το με το πολιτιστικό κεφάλαιο που έχουμε ώστε να δημιουργήσει τον τουρισμό «πρωταγωνιστή» στην Ελλάδα.
Ειδικότερα μέσω της βιβλιογραφικής ανασκόπησης που παρατίθενται, αναλύεται η τουριστική οικονομία στο νησί, οι προοπτικές που υπάρχουν και πως μπορούμε να επικοινωνήσουμε, να προβάλουμε και να εμπλουτίσουμε το προϊόν, στην νέα εποχή και στις νέες τάσεις που διαμορφώνονται στον παγκόσμιο τουρισμό.
Στα πλαίσια της μελέτης γίνετε και μια παρουσίαση των εξελίξεων στον παγκόσμιο τουρισμό για το 2020 καθώς και ιστορική αναδρομή του τουρισμού. Ανάλυση των οικονομικών μεγεθών και των τουριστικών υποδομών που διαθέτουμε, η τουριστική κίνηση στην Ελλάδα και στην Κρήτη.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ) και της Τράπεζας της Ελλάδος το 2019 η Ελλάδα φιλοξένησε περίπου 34 εκατομμύρια τουρίστες οπού δαπάνησαν περί τα 18,5 δις ευρώ.
Συνεπώς η δραστηριότητα του τουρισμού στην χώρα μας συντέλεσε στην παραγωγή περίπου του 17% του ΑΕΠ της ελληνικής οικονομίας, ενώ παράλληλα συμβάλει -κατά προσέγγιση- στο 15% στην διαμόρφωση της συνολικής απασχόλησης.
Τα τελευταία χρόνια μιλάμε για ένα νέο στρατηγικό σχέδιο για τον Ελληνικό τουρισμό κάτι που θα πρέπει να δημιουργήσουμε αν θέλουμε να μπούμε στον τουρισμό του μέλλοντος, καθώς ο τρόπος που αναπτύχθηκε το τουριστικό μας προϊόν έχει ξεπεραστεί. Η μονοδιάστατή εκδοχή του «Ήλιου & Θάλασσάς» μόνο δεν αρκεί. Είναι πολύ περιοριστική για τον ελληνικό τουρισμό. Η αξιοποίηση του πολιτιστικού και ιστορικού μας πλούτου (Παρθενώνας, Κνωσός, Ολυμπία κ.τ.λ.) σε σχέση με την ανάδειξη της διατροφική μας κουλτούρας «Κρητική Διατροφή» αλλά και την προστασία και ανάδειξη του Κρητικού τοπίου και στην ενδοχώρα, είναι τα μέσα ελκυστικότητας και προοπτικής της τουριστικής μας βιομηχανίας και του τουριστικού μας προϊόντος.
Η εξέλιξη των νέων τεχνολογιών όπως το Internet of Things, η Α.Ι., τα Social Media & το Digital Marketing που διαμορφώνουν την αγορά και αλλάζουν τις τάσεις και τις συνήθειες της.
Είναι ορισμένοι βασικοί παράγοντες που θα πρέπει να εντάξουμε ώστε να εμπλουτίσουμε το μονοδιάστατο μοντέλο που κυριαρχεί του «Ήλιος & Θάλασσα» αν θέλουμε να μπούμε σοβαρά στην νέα τουριστική εποχή.

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ
Ο Βασίλης Σπόκος ασχολείται με το Consulting σε τουριστικές επιχειρήσεις και την Τοπική Αυτοδιοίκηση για θέματα τουρισμού.
Είναι κάτοχος, Bachelor από το Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Καλαμάτας, Σχολή διοίκησης και οικονομίας, Τμήμα Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Master:
Στη Διοίκηση υπηρεσιών (MSM) του τμήματος Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του  Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Ειδίκευση:
Επικοινωνία, Διαφήμιση, Δημοσιές Σχέσεις.
Master Thesis:
«Η τουριστική οικονομία στην Κρήτη: Επικοινωνία και Προοπτικές».
Μέλος του Win-Win-Win Papakonstantinidis Project Lab. (Social Collaboration Theory).
Μέλος της συγγραφικής ομάδας του βιβλίου «Social bargaining: the win-win-win Papakonstantinidis model. Theory and applications». Εκδόσεις LAMBERT, 2020.
Μέλος της συγγραφικής ομάδας του βιβλίου «ΤΟΜΟΣ Α: Δημοκρατία – Catch-22 Παράδοξο ή Αντίφαση;». Εκδόσεις Globe EDIT, 2021.


Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Σχετικά άρθρα

Ξεκινήστε να γράφετε τον όρο αναζήτηση επάνω και πατήστε enter για Αναζήτηση. Πατήστε ESC για ακύρωση.

Επιστροφή επάνω