Άμεσα μέτρα οδικής ασφάλειας ΒΟΑΚ 

[χρόνος ανάγνωσης 2 λεπτά και 34 δευτ.]

Σε μια κομβική στιγμή για την Κρήτη, ανακοινώθηκε στα Χανιά η έναρξη των εργασιών για την εφαρμογή άμεσων μέτρων βελτίωσης της οδικής ασφάλειας στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ). Η πρωτοβουλία, που παρουσιάστηκε από κορυφαία στελέχη του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, σηματοδοτεί μια σημαντική επένδυση στην ασφάλεια των μετακινήσεων, με άμεσες και έμμεσες θετικές επιπτώσεις στην οικονομία του νησιού.

Επένδυση στην ανθρώπινη ζωή με οικονομικά οφέλη 
Ο ΒΟΑΚ, ένα οδικό δίκτυο μήκους 300 χιλιομέτρων, χαρακτηρίζεται εδώ και χρόνια ως ένας από τους πλέον επικίνδυνους δρόμους της χώρας, με το τμήμα Κίσσαμος – Λινοπεράματα (145 χλμ.) να εμφανίζει την υψηλότερη επικινδυνότητα. Τα στοιχεία είναι ανησυχητικά: την τελευταία τριετία (2022-2024) σημειώθηκαν 26 σοβαρά τροχαία ατυχήματα με 20 ανθρώπινες απώλειες και 18 σοβαρούς τραυματισμούς.
    
Οι άμεσες παρεμβάσεις, οι οποίες ξεκινούν στα τμήματα Κολυμπάρι – Χανιά και Λινοπεράματα – ΧΥΤΑ Ηρακλείου, αποτελούν μια αναγκαία και επείγουσα απάντηση σε αυτή την εθνική πληγή. Όπως τόνισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας, τα μέτρα αυτά είναι αντίστοιχα με αυτά που εφαρμόστηκαν με επιτυχία στον οδικό άξονα Πάτρα – Πύργος, όπου σημειώθηκε εντυπωσιακή μείωση των θανατηφόρων ατυχημάτων. 
    
Αυτές οι παρεμβάσεις δεν είναι απλά έργα οδοποιίας. Είναι μια επένδυση στην ανθρώπινη ζωή, μειώνοντας το κοινωνικό και οικονομικό κόστος των τροχαίων ατυχημάτων, το οποίο είναι δυσβάσταχτο για την κοινωνία και το σύστημα υγείας. Επιπλέον, ένας ασφαλέστερος και πιο λειτουργικός δρόμος ενισχύει την ελκυστικότητα του τουριστικού προϊόντος της Κρήτης, διευκολύνοντας τις μετακινήσεις τόσο των κατοίκων όσο και των επισκεπτών. Αυτό μεταφράζεται σε αύξηση της τουριστικής κίνησης, ενίσχυση των τοπικών επιχειρήσεων και δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. 

Έργα άμεσης υλοποίησης και μακροπρόθεσμος σχεδιασμός
Οι επτά σημαντικές παρεμβάσεις που προβλέπονται έως το τέλος του 2025 περιλαμβάνουν:
• Διαμόρφωση διατομής τριών λωρίδων τύπου «2+1» με ενδιάμεση λωρίδα ασφαλούς προσπέρασης, όπου το πλάτος του οδοστρώματος επιτρέπει.
• Κλαδοκοπές και φυτοκοπές για τη διασφάλιση της ορατότητας. 
• Πρόβλεψη εσοχών έκτακτης ανάγκης. 
• Αναδιαμόρφωση 56 υφιστάμενων κόμβων, ΣΕΑ και εισόδων – εξόδων. 
• Διαμόρφωση δύο νέων κόμβων (Γεροποτάμου & ΧΥΤΑ Ηρακλείου).
• Φωτισμός και φωτεινή σηματοδότηση όπου απαιτείται.
* Τοποθέτηση πλαστικών κολωνακίων στο μέσο του δρόμου για διαχωρισμό των κατευθύνσεων. 
• Ασφαλτικές στρώσεις, νέα οριζόντια και κατακόρυφη σήμανση, και τοποθέτηση νέων στηθαίων ασφαλείας.
     Αυτά τα μέτρα, χαμηλού κόστους και άμεσης υλοποίησης, δεν απαιτούν χρονοβόρες αδειοδοτήσεις και απαλλοτριώσεις, επιτρέποντας την ταχύτατη εφαρμογή τους. 
Παράλληλα, ο Υπουργός Χρίστος Δήμας υπογράμμισε τον συνολικό σχεδιασμό για τον ΒΟΑΚ, ο οποίος βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη μέσω τριών διαφορετικών συμβάσεων:
• Το δημόσιο έργο Άγιος Νικόλαος – Νεάπολη. 
• Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) Νεάπολη – Χερσόνησος.
• Σύμβαση παραχώρησης για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο, που υπογράφηκε τον Μάιο.
     Επιπλέον, ανακοινώθηκε η πλήρης χρηματοδότηση των μελετών για το τμήμα Παχιά Άμμος – Σητεία, με στόχο την ωρίμανση και αυτού του έργου.

Συνεργασία και συναίνεση: Το κλειδί της επιτυχίας 
Ο Αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, επεσήμανε
ότι τα τροχαία ατυχήματα παραμένουν η πρώτη αιτία θανάτου για τους νέους κάτω των 29 ετών στη χώρα μας, τονίζοντας την ανάγκη για **ευθύνη και δράση**. Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, οι στοχευμένες αστυνομεύσεις και η ενεργή συμμετοχή των τοπικών αρχών συνθέτουν μια «συμμαχία ευθύνης» για την οδική ασφάλεια. 
Ο Υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, τόνισε ότι ο δρόμος είναι πρωτίστως ένα λειτουργικό έργο που συμβάλλει στην εξοικονόμηση ενέργειας και χρόνου, αλλά πάνω απ’ όλα είναι θέμα οδικής ασφάλειας. Η διαβούλευση με τις τοπικές κοινωνίες και η συνεργασία όλων των φορέων είναι ζωτικής σημασίας για την επιτυχή εκτέλεση του έργου, το οποίο αποτελεί έναν τεράστιο εθνικό στόχο. 
Ο Γενικός Αστυνομικός Διευθυντής Κρήτης, Υποστράτηγος Νικόλαος Σπυριδάκης, παρουσίασε ενθαρρυντικά στοιχεία, με μείωση των θανατηφόρων δυστυχημάτων το πρώτο εξάμηνο του 2025 σε σχέση με το 2024, υπογραμμίζοντας τον ρόλο της αστυνόμευσης και την ανάγκη για συμμόρφωση των οδηγών.

Η έναρξη των παρεμβάσεων στον ΒΟΑΚ αποτελεί ένα βήμα προς την κατεύθυνση μιας πιο ασφαλούς Κρήτης. Πέρα από την προφανή προστασία της ανθρώπινης ζωής, η επένδυση αυτή αναμένεται να επιφέρει σημαντικά οικονομικά οφέλη, ενισχύοντας την προσβασιμότητα, τον τουρισμό και την επιχειρηματικότητα στο νησί. Η επιτυχία του εγχειρήματος εξαρτάται από τη συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων και την υπεύθυνη στάση των χρηστών του οδικού δικτύου. Πιστεύετε ότι οι άμεσες παρεμβάσεις θα έχουν άμεσο και θετικό αντίκτυπο στην καθημερινότητα των οδηγών και την οικονομία της Κρήτης;
ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ Η ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΜΕΤΡΩΝ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Σχετικά άρθρα

Ξεκινήστε να γράφετε τον όρο αναζήτηση επάνω και πατήστε enter για Αναζήτηση. Πατήστε ESC για ακύρωση.

Επιστροφή επάνω