Ανθρώπινη Διάσταση Τουριστικής Εμπειρίας

[χρόνος ανάγνωσης 1 λεπτό και 4 δευτ.]

Σύμφωνα με την πρόσφατη μελέτη του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ), «Η φήμη της Ελλάδας και της κάθε Περιφέρειας στα κοινωνικά δίκτυα και τις ιστοσελίδες ταξιδιών, Q3 2024», οι ταξιδιώτες αξιολογούν εξαιρετικά θετικά το ανθρώπινο δυναμικό της χώρας. Συγκεκριμένα, η βαθμολογία φτάνει τα 9,4/10 στο σύνολο της Ελλάδας, ενώ στις περισσότερες Περιφέρειες αποτελεί τον κορυφαίο παράγοντα διαμόρφωσης της συνολικής τουριστικής εμπειρίας.
          Η σταθερά υψηλή αξία του ανθρώπινου δυναμικού αναδεικνύεται ως κρίσιμο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για τον ελληνικό τουρισμό. Ωστόσο, οι διαρκώς μεταβαλλόμενες ανάγκες του κλάδου καθιστούν απαραίτητη τη συνεχή επένδυση στην εκπαίδευση και την ανάπτυξη νέων δεξιοτήτων. Αυτή η ανάγκη αποτυπώνεται και στον Ευρωπαϊκό Δείκτη Δεξιοτήτων 2024, όπου η Ελλάδα κατατάσσεται στην 29η θέση μεταξύ 31 ευρωπαϊκών χωρών, δείχνοντας σημαντικά περιθώρια βελτίωσης. 
          Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης των δεξιοτήτων, το ΙΝΣΕΤΕ, μέσω της μελέτης «Οι ανάγκες επαγγελματικής κατάρτισης (reskilling/upskilling) του ανθρώπινου δυναμικού στον τουρισμό», χαρτογράφησε 49 κρίσιμες ειδικότητες για τον τουρισμό, οι οποίες συνδέθηκαν με 99 βασικά πεδία γνώσεων και δεξιοτήτων. Η ανάλυση βασίστηκε σε 137 βασικές ειδικότητες και επαγγέλματα, λαμβάνοντας υπόψη τα κύρια και συμπληρωματικά τουριστικά προϊόντα, την αλυσίδα αξίας του τουρισμού και τις αναδυόμενες τάσεις του κλάδου.
          Η δημιουργία ενός συνεκτικού πλαισίου επαγγελματικής κατάρτισης μπορεί να λειτουργήσει ως καταλύτης για τη διαρκή βελτίωση του ανθρώπινου δυναμικού στον ελληνικό τουρισμό. Η ανάπτυξη εξειδικευμένων εκπαιδευτικών προγραμμάτων που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες απαιτήσεις του κλάδου αποτελεί βασικό παράγοντα για τη διατήρηση της ανταγωνιστικότητας και της υψηλής ποιότητας των υπηρεσιών που προσφέρει η χώρα μας στους επισκέπτες της.
          Ο ελληνικός τουριστικός τομέας διαθέτει ήδη ένα ισχυρό πλεονέκτημα μέσω του ανθρώπινου δυναμικού του. Η επένδυση στην εκπαίδευση και την ανάπτυξη δεξιοτήτων θα διασφαλίσει όχι μόνο τη διατήρηση αυτής της θετικής εικόνας, αλλά και τη διαρκή αναβάθμιση της τουριστικής εμπειρίας στην Ελλάδα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Σχετικά άρθρα

Ξεκινήστε να γράφετε τον όρο αναζήτηση επάνω και πατήστε enter για Αναζήτηση. Πατήστε ESC για ακύρωση.

Επιστροφή επάνω