Ανταποδοτικότητα Τέλους Κρουαζιέρας

[χρόνος ανάγνωσης 1 λεπτό και 16 δευτ.]

Την ομαλή μετάβαση στο νέο καθεστώς επιβολής τέλους κρουαζιέρας στην Ελλάδα χαιρέτισε ο Alessandro Carollo, Αναπληρωτής Αντιπρόεδρος Κυβερνητικών Υποθέσεων του Ομίλου Royal Caribbean Group, κατά τη συνάντησή του με τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλη Κικίλια, και την Υπουργό Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη. Στο επίκεντρο της συνάντησης εργασίας τέθηκε η ανταποδοτικότητα του νέου τέλους, με τον κ. Carollo να αναγνωρίζει ότι τα έσοδα προορίζονται για την ενίσχυση των υποδομών, των τοπικών κοινωνιών και του τουρισμού.

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην ανάπτυξη υποδομών homeporting στον Πειραιά, μια κίνηση που εκτιμάται ότι θα εδραιώσει την Αθήνα ως city-break προορισμό καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου. Ο κ. Alessandro Carollo επισήμανε ότι ο Πειραιάς ως homeport θα ενισχύσει την κρουαζιέρα εκτός της υψηλής περιόδου, θα αυξήσει την επισκεψιμότητα σε λιγότερο γνωστούς προορισμούς και θα προσελκύσει νέες κατηγορίες επισκεπτών, συμβάλλοντας στην ισόρροπη κατανομή των ροών.

Οι δύο Έλληνες Υπουργοί παρουσίασαν τη στρατηγική τους για τον κλάδο, ο οποίος χαρακτηρίστηκε από τον κ. Βασίλη Κικίλια ως «ένας από τους πιο δυναμικά αναπτυσσόμενους τομείς» και «πολλαπλασιαστής ισχύος για την εθνική οικονομία».

Ειδικότερα ο κ. Βασίλης Κικίλιας τόνισε ότι στρατηγικός στόχος του Υπουργείου Ναυτιλίας είναι ο εκσυγχρονισμός των λιμενικών υποδομών, ώστε η Ελλάδα να καταστεί «κορυφαίος κόμβος κρουαζιέρας στη Μεσόγειο». Παράλληλα, υπογράμμισε την ανάγκη διάχυσης της δραστηριότητας της κρουαζιέρας σε περισσότερους προορισμούς για βιώσιμη ανάπτυξη των τοπικών κοινωνιών.
Αναφερόμενος στο νέο τέλος κρουαζιέρας, ο Υπουργός εξήγησε τη δίκαιη κατανομή των εσόδων: ένα τρίτο στις τοπικές κοινωνίες, ένα τρίτο στο Υπουργείο Ναυτιλίας για τις λιμενικές υποδομές και ένα τρίτο στο Υπουργείο Τουρισμού για την αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος, διασφαλίζοντας «πραγματικά ανταποδοτική ανάπτυξη».

Από την πλευρά της, η κυρία Όλγα Κεφαλογιάννη έθεσε ως κεντρικούς στόχους τη βιώσιμη διαχείριση της κρουαζιέρας, την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και την πράσινη μετάβαση. Επισήμανε τη σημασία του ανοίγματος νέων προορισμών, της διαχείρισης των ροών (berth allocation) και της προσέλκυσης μικρότερων πλοίων high-end επιβατών. Τόνισε την κρισιμότητα των συνεργειών μεταξύ όλων των φορέων και αναφέρθηκε στη σύσταση του Παρατηρητηρίου για τον Παράκτιο και Θαλάσσιο Τουρισμό στην Ανατολική Μεσόγειο, σε συνεργασία με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού, για τη μέτρηση και διαμόρφωση μακροπρόθεσμης στρατηγικής.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Σχετικά άρθρα

Ξεκινήστε να γράφετε τον όρο αναζήτηση επάνω και πατήστε enter για Αναζήτηση. Πατήστε ESC για ακύρωση.

Επιστροφή επάνω