[χρόνος ανάγνωσης 2 λεπτά και 25 δευτ.]
Η παγκόσμια ζήτηση για αεροπορικά εμπορεύματα, μετρούμενη σε τονοχιλιόμετρα φορτίου (CTK), αυξήθηκε κατά 8,3% σε σύγκριση με τον Νοέμβριο του 2022 και για τις διεθνείς δραστηριότητες, η αύξηση της ζήτησης ήταν 8,1%, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA).
Η χωρητικότητα, μετρημένη σε διαθέσιμα τονοχιλιόμετρα φορτίου (ACTKs), αυξήθηκε κατά 13,7% σε σύγκριση με τον Νοέμβριο του 2022 (+11,6% για διεθνείς δραστηριότητες). Το μεγαλύτερο μέρος της αύξησης της χωρητικότητας συνεχίζει να αποδίδεται στην αύξηση της χωρητικότητας της κοιλιάς, καθώς οι διεθνείς αγορές επιβατών συνεχίζουν την ανάκαμψη μετά την COVID-19.
Σε σύγκριση με τον Νοέμβριο του 2019 (προ-COVID-19), η ζήτηση μειώθηκε κατά 2,5% ενώ η χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 4,1%.
Μερικοί δείκτες που πρέπει να σημειωθούν περιλαμβάνουν:
• Τόσο η παραγωγική παραγωγή όσο και οι νέες παραγγελίες εξαγωγών Purchasing Managers Indexes (PMIs) – δύο κορυφαίοι δείκτες της παγκόσμιας ζήτησης αεροπορικών φορτίων – συνέχισαν να κυμαίνονται ακριβώς κάτω από το όριο των 50 τον Νοέμβριο με μικρές θετικές κινήσεις που υποδηλώνουν επιβράδυνση της οικονομικής επιβράδυνσης.
• Το παγκόσμιο διασυνοριακό εμπόριο κατέγραψε ανάπτυξη για τρίτο συνεχόμενο μήνα τον Οκτώβριο, αντιστρέφοντας την προηγούμενη πτωτική του τάση.
• Ο πληθωρισμός στις μεγάλες προηγμένες οικονομίες συνέχισε να μειώνεται τον Νοέμβριο, όπως μετράται από τον αντίστοιχο Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (ΔΤΚ), με επίκεντρο περίπου 3% σε ετήσια βάση για τις Ηνωμένες Πολιτείες, την Ιαπωνία, καθώς και την ΕΕ, τον Νοέμβριο. Εν τω μεταξύ, η Κίνα παρουσίασε αρνητική ετήσια αύξηση του ΔΤΚ της για δεύτερη συνεχόμενη φορά.
• Οι αποδόσεις αεροπορικών φορτίων (συμπεριλαμβανομένων των προσαυξήσεων) συνέχισαν τη σημαντική ανοδική τους πορεία (+8,9% από τον Οκτώβριο). Οι αυξανόμενες αποδόσεις συμβαδίζουν με τη βελτίωση των συντελεστών φορτίου αεροπορικού φορτίου τους τελευταίους μήνες. Αυτό θα μπορούσε να συνδεθεί εν μέρει με την άνθηση των παραδόσεων ηλεκτρονικού εμπορίου από την Κίνα στις δυτικές αγορές.
Οι αεροπορικές εταιρείες Ασίας-Ειρηνικού είδαν τον όγκο αεροπορικών φορτίων τους να αυξάνονται κατά 13,8% τον Νοέμβριο του 2023 σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2022. Αυτή η επίδοση ήταν σημαντικά υψηλότερη από την αύξηση 7,6% του προηγούμενου μήνα. Η διαθέσιμη χωρητικότητα για τις αεροπορικές εταιρείες της περιοχής αυξήθηκε κατά 29,6% σε σύγκριση με τον Νοέμβριο του 2022, καθώς αυξήθηκε η χωρητικότητα της κοιλιάς με την άρση των περιορισμών για τον COVID-19.
Οι αερομεταφορείς της Βόρειας Αμερικής είχαν την ασθενέστερη αύξηση της ζήτησης τον Νοέμβριο με αύξηση 1,8% (σε έτος) στον όγκο φορτίου. Αυτό ήταν, ωστόσο, μια σημαντική βελτίωση στην απόδοση σε σύγκριση με τη συρρίκνωση -1,8% του Οκτωβρίου. Η χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 4,0% σε σύγκριση με τον Νοέμβριο του 2022.
Οι ευρωπαϊκοί αερομεταφορείς είδαν τον όγκο αεροπορικών φορτίων τους να αυξάνονται κατά 6,7% τον Νοέμβριο σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2022. Αυτή ήταν μια ισχυρότερη επίδοση από τον Οκτώβριο (1,0%). Η χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 6,5% τον Νοέμβριο του 2023 σε σύγκριση με το 2022.
Οι αερομεταφορείς της Μέσης Ανατολής είχαν τις ισχυρότερες επιδόσεις τον Νοέμβριο του 2023, με αύξηση 13,5% από έτος σε έτος στον όγκο φορτίου. Αυτή ήταν παρόμοια με τη σημαντική βελτίωση που σημειώθηκε στην απόδοση του προηγούμενου μήνα (+13,0%). Η χωρητικότητα αυξήθηκε 15,4% σε σύγκριση με τον Νοέμβριο του 2022.
Οι αερομεταφορείς της Λατινικής Αμερικής παρουσίασαν αύξηση 4,2% στον όγκο φορτίου σε σύγκριση με τον Νοέμβριο του 2022, πολύ παρόμοια με την αύξηση 4,0% από έτος σε έτος που καταγράφηκε τον Οκτώβριο. Η χωρητικότητα τον Νοέμβριο αυξήθηκε κατά 7,7% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2022.
Οι αφρικανικές αεροπορικές εταιρείες είδαν τον όγκο αεροπορικών φορτίων τους να αυξάνονται κατά 3,9% τον Νοέμβριο του 2023, ελαφρώς βελτιωμένοι σε σύγκριση με την απόδοση αύξησης +2,9% του Οκτωβρίου. Η χωρητικότητα ήταν 14,0% πάνω από τα επίπεδα του Νοεμβρίου 2022.