ΒΟΑΚ Κίσσαμος – Σητεία

[χρόνος ανάγνωσης 1 λεπτό και 13 δευτ.]

Την Πέμπτη 22 Μαΐου 2025, παρουσιάστηκαν στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής τα βασικά σημεία της σύμβασης παραχώρησης για το μεγαλύτερο τμήμα του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), που αφορά στη διαδρομή Ηράκλειο – Χανιά, με δυνατότητα επέκτασης μέχρι την Κίσσαμο. Την παρουσίαση έκανε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας, στο πλαίσιο της διαδικασίας κύρωσης της σύμβασης.

Ο σχεδιασμός και τα βασικά τμήματα 
Ο Υπουργός τόνισε ότι ο συνολικός σχεδιασμός της κυβέρνησης καλύπτει το σύνολο του άξονα από την Κίσσαμο έως τη Σητεία, με διαφορετικές φάσεις υλοποίησης:
Ηράκλειο – Χανιά (157 χλμ.): Το κύριο τμήμα της σύμβασης παραχώρησης, με υψηλή κυκλοφορία και στρατηγική σημασία, καθώς συνδέει τα βασικά λιμάνια και αεροδρόμια του νησιού. 
Χανιά – Κίσσαμος: Προβλέπεται ως προαιρετικό τμήμα εντός της ίδιας σύμβασης.
Άγιος Νικόλαος – Νεάπολη: Ήδη σε εξέλιξη έργα ως δημόσιο έργο.
Νεάπολη – Χερσόνησος: Υλοποιείται μέσω Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ).  
Άγιος Νικόλαος – Παχιά Άμμος: Οι μελέτες βρίσκονται σε τελικό στάδιο.
Παχιά Άμμος – Σητεία: Θα χρηματοδοτηθούν οι απαραίτητες μελέτες από το Υπουργείο το προσεχές διάστημα. 

Επιτάχυνση με Πρόδρομες Εργασίες και Οδική Ασφάλεια
Ο κ. Χρίστος Δήμας υπογράμμισε πως το Δημόσιο έχει το δικαίωμα να ζητήσει από τον Παραχωρησιούχο την εκτέλεση Πρόδρομων Εργασιών, ώστε να επιταχυνθεί η έναρξη της κατασκευής. Προτεραιότητα, όπως τόνισε, θα δοθεί στα έργα Οδικής Ασφάλειας, προκειμένου να μειωθούν τα ατυχήματα στον υφιστάμενο άξονα, μέχρι την ολοκλήρωση του νέου αυτοκινητοδρόμου.

Διόδια και Χρηματοδότηση 
Όσον αφορά τη χρηματοδότηση, ο Υπουργός ανέφερε πως πρόκειται για έργα που υλοποιούνται με τα χρήματα του Έλληνα φορολογούμενου. Για το θέμα των διοδίων, επεσήμανε ότι δεν είναι δυνατόν να υπάρξει σύγχρονος αυτοκινητόδρομος χωρίς αντίστοιχη πρόβλεψη εσόδων. Ωστόσο, δεν δόθηκαν λεπτομέρειες για τη διαμόρφωση του συστήματος ή των τιμολογίων.

Πολιτική και Κοινωνική Διάσταση
Ο Υπουργός δεν παρέλειψε να αναφερθεί στη διαχρονική προσπάθεια πλήθους φορέων και ανθρώπων για την ωρίμανση του έργου, επισημαίνοντας πως, ανεξαρτήτως πολιτικών διαφορών, υπάρχει κοινή αντίληψη για την αναγκαιότητα υλοποίησης του ΒΟΑΚ, ενός από τα σημαντικότερα αναπτυξιακά έργα της Κρήτης και της χώρας.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Σχετικά άρθρα

Ξεκινήστε να γράφετε τον όρο αναζήτηση επάνω και πατήστε enter για Αναζήτηση. Πατήστε ESC για ακύρωση.

Επιστροφή επάνω