Είναι το 5G απειλή για την ασφάλεια των αεροπορικών εταιρειών;

[χρόνος ανάγνωσης 3 λεπτά και 29 δευτ.]

Του Μιχάλη Βλαχάκη

Ένα πρόσφατο ζήτημα με ιστούς 5G κοντά σε αεροδρόμια έχει πυροδοτήσει μια συζήτηση σε όλο τον κόσμο – παρεμβαίνει το 5G στην ασφάλεια των αεροπλάνων; Είναι το 5G απειλή για την ασφάλεια των αεροπορικών εταιρειών; Σε προηγούμενη ανάρτηση, έχουμε δημοσιεύσει blog σχετικά με την ακτινοβολία 5G και τον αντίκτυπό της στην υγεία. Αυτό το ιστολόγιο εξετάζει ανησυχίες για την ακτινοβολία 5G και την ασφάλεια των αεροπορικών εταιρειών.

          Στις 25 Ιανουαρίου 2022, η Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας (FAA) εξέδωσε μια οδηγία αξιοπλοΐας (AD) με την οποία απαγορεύει στα αεροπλάνα Boeing 747-8, 747-8F και 777 να προσγειώνονται σε αεροδρόμια όπου θα μπορούσαν να προκύψουν παρεμβολές 5G της ζώνης C. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι πολλά συστήματα πτήσης και προσγείωσης σε αυτά τα αεροσκάφη βασίζονται στο υψόμετρο. Για παράδειγμα, τέτοια συστήματα περιλαμβάνουν κρίσιμα συστήματα για την ασφάλεια πτήσεων, όπως αυτόματο γκάζι, προειδοποίηση προσέγγισης εδάφους, αναστροφείς ώθησης, συστήματα αποφυγής τροχαίας σύγκρουσης. Κατά συνέπεια, η AD επηρεάζει 1714 αεροπλάνα παγκοσμίως. Υπό το φως αυτής της εξέλιξης, πολλές μεγάλες αεροπορικές εταιρείες μείωσαν εν μέρει και άλλαξαν τον αριθμό των πτήσεων με προορισμό τις ΗΠΑ. Αυτό περιλαμβάνει Emirates, British Airways, Air India, Lufthansa, Japan Airlines, Korean Air, Cathay Pacific, China Air και άλλες. Η λίστα των εν λόγω αεροδρομίων περιλαμβάνει JFK (Νέα Υόρκη), Σαν Φρανσίσκο, Ορλάντο, Οντάριο, Σικάγο, Ντάλας, Σινσινάτι, Κλίβελαντ, Ντιτρόιτ, Φιλαδέλφεια, Πίτσμπουργκ, Σολτ Λέικ Σίτι και άλλα.

          Έχει ήδη υπάρξει μεγάλος φόβος για την ακτινοβολία 5G και τον αντίκτυπό της στους ανθρώπους και στο γενικό οικοσύστημα. Ενώ ορισμένοι φόβοι είναι βάσιμοι, πολλοί είναι υπερβολικά τεντωμένοι με οποιοδήποτε μέτρο λογικής και λογικής. Ως εκ τούτου, στο παρελθόν, είχαμε (λανθασμένα) οράματα για το 5G να αρπάζει αεροπλάνα από τον ουρανό. συνιστά επιτακτικό λόγο για την αναφορά γεγονότων.

Η εν λόγω φυσική
Αυτή η συμβουλή από την FAA παρέχεται από τις αναπτύξεις 5G κοντά στο αεροδρόμιο στη ζώνη C. Οι δύο βασικοί όροι εδώ είναι “near” και “C Band”.
Οι αναπτύξεις 5G παγκοσμίως πραγματοποιούνται σε πολλές ζώνες – L Band, C Band, S band, IMT, PCS, DD, AWS, CBRS, e-GSM, SMH κ.λπ. GHz έως 52,6 GHz.

Τα υψόμετρα στα αεροπλάνα χρησιμοποιούνται στις περισσότερες περιπτώσεις για υποβοηθούμενες προσγειώσεις χαμηλής ορατότητας. Τα υψόμετρα ραντάρ αεροσκαφών λειτουργούν εντός 4,2–4,4 GHz. Το C-Band λειτουργεί εντός 4-8 GHz. Μεταξύ 3,7-4,2 GHz είναι ο βέλτιστος συνδυασμός του εύρους μετάδοσης σήματος και της χωρητικότητας. Επομένως, στα 4,2 GHz περίπου, τα σήματα των υψομετρητών ραντάρ και τα σήματα της ζώνης C 5G θα μπορούσαν να έχουν παρεμβολές. Αυτή η παρέμβαση θα μπορούσε να προκαλέσει καταστροφή δεδομένων, καθυστέρηση δεδομένων, απώλεια δεδομένων στο αεροσκάφος που πλησιάζει στον διάδρομο. Δεδομένου ότι οι προσγειώσεις αεροπλάνων δεν μπορούν να έχουν το παραμικρό περιθώριο σφάλματος – οποιαδήποτε τέτοια παρεμβολή μπορεί να οδηγήσει σε θανατηφόρο δυστύχημα. 

          Μια βασική διαφορά από αυτό το σημείο είναι ότι το 5G της ζώνης C έχει τη δυνατότητα παρεμβολής υψομέτρου και επηρεασμού της ασφάλειας του αεροπλάνου. Υπάρχουν πολλές ζώνες για την εφαρμογή 5G παγκοσμίως και δεν αποτελούν κίνδυνο όλες οι ζώνες 5G. 

Το ζήτημα της απόστασης 
Καθώς απομακρυνόμαστε από μια πηγή ακτινοβολίας, η ένταση της ακτινοβολίας πέφτει. Αυτό ισχύει και για τις τηλεπικοινωνίες 5G C-Band. Ο πάροχος τηλεπικοινωνιών των ΗΠΑ, Verizon έδειξε μια ακτινική απόσταση 600 μέτρων για αξιοπρεπή λήψη σήματος σε ένα πολυσύχναστο προάστιο της πόλης της Νέας Υόρκης, Κουίνς. Επομένως, η απόσταση / η εγγύτητα είναι ένας πολύ κρίσιμος προσδιορισμός για το φαινόμενο παρεμβολής από το 5G C-Band σε σήματα ραντάρ υψομέτρου αεροπλάνου. Δεδομένου ότι τα αεροπλάνα στο μεγαλύτερο μέρος των πτήσεων τους λειτουργούν στα 35000 πόδια/10000 μέτρα/10 χλμ., είναι απίθανο (εξαιρετικά!) η εφαρμογή 5G στην επιφάνεια της γης να απομακρύνει τα αεροπλάνα από τον ουρανό ή να προκαλέσει μεγάλα ατυχήματα. Η ακτινοβολία C-Band 5G είναι μόνο ένας κίνδυνος κοντά στα αεροδρόμια.

          Για να παράσχουν μια σιωπηλή ζώνη 5G, η FAA και οι τηλεπικοινωνιακοί φορείς των ΗΠΑ αποφάσισαν τώρα να έχουν έναν κανόνα ορίων 2 μιλίων για την εγκατάσταση ιστών ζώνης C 5G γύρω από τα αεροδρόμια. Στην πραγματικότητα, θα υπάρχει απαγόρευση για την εφαρμογή της ζώνης 5G C γύρω από τα αεροδρόμια και θα υπάρχουν ζώνες προστασίας/νεκρών γύρω από το αεροδρόμιο.

Επομένως, υπό το φως όλων των σημερινών γεγονότων, μπορεί επομένως να συναχθεί το συμπέρασμα ότι: 
1. Μόνο το 5G της ζώνης C ενέχει κίνδυνο για την ασφάλεια των αεροπορικών εταιρειών
2. Ο κίνδυνος ασφάλειας είναι μόνο κοντά σε αεροδρόμια
3. Δεν υπάρχει κίνδυνος το 5G να επηρεάσει τα αεροπλάνα σε πλήρη πτήση σε ύψος 10000 μέτρων/35000 πόδια. 
4. Μόνο ορισμένα αεροπλάνα αντιμετωπίζουν αυτόν τον κίνδυνο. Κατά τη στιγμή της συγγραφής μόνο ορισμένα αεροπλάνα Boeing ήταν γνωστό ότι είχαν αυτόν τον κίνδυνο. Αυτά τα αεροπλάνα αποτελούν το 10% του στόλου των ΗΠΑ.

          Τα υπουργεία αεροπορικών εταιρειών και τηλεπικοινωνιών τουλάχιστον στις ΗΠΑ συνεργάζονται για τη δημιουργία κανονισμών που δίνουν προτεραιότητα στην ασφάλεια των αεροπλάνων. Ωστόσο, οι υλοποιήσεις του C-Band είναι επίσης σε εξέλιξη για πολλά άλλα έθνη στον κόσμο. Επομένως, η μελέτη περίπτωσης των ΗΠΑ C-Band 5G και της ασφάλειας αεροπλάνων μπορεί να είναι μια παγκόσμια υπόθεση βιβλίου. Υπάρχουν πολλά άλλα έθνη που σκοπεύουν να ξεκινήσουν εμπορικά δίκτυα 5G στο C-Band.  
Κατά συνέπεια, θα πρέπει να είναι προσεκτικοί. 
          Στο χώρο ανάμεσα στην ανεξέλεγκτη χρήση-κατάχρηση της τεχνολογίας και στην απόλυτη αποχή από αυτήν βρίσκεται η εταιρεία μας Aktinovolia.com που με τη σωστή ενημέρωση για την ορθή χρήση των τεχνολογικών επιτευγμάτων αλλά και τις προτάσεις για την θωράκιση σε περίπτωση που χρειάζεται μπορεί να βοηθήσει ιδιώτες και επαγγελματίες να ζουν αρμονικά απολαμβάνοντας την τεχνολογία. 

           
Ονειρευόμαστε ένα κόσμο καλύτερο και ασφαλέστερο τόσο για μας όσο και τα παιδιά μας που αποτελούν το μέλλον μας και εργαζόμαστε ακατάπαυστα και αγόγγυστα γι’ αυτό.

Ο Βλαχάκης Μιχάλης είναι υπεύθυνος εργαστηρίου μη ιοντιζουσών ακτινοβολιών του www.aktinovolia.gr. Προέρχεται από το τμήμα Επιστήμης Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Κρήτης. Τα τελευταία 9 χρόνια διενεργεί μετρήσεις ακτινοβολίας μέσω του εργαστηρίου www.aktinovolia.gr σε όλη την χώρα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Σχετικά άρθρα

Ξεκινήστε να γράφετε τον όρο αναζήτηση επάνω και πατήστε enter για Αναζήτηση. Πατήστε ESC για ακύρωση.

Επιστροφή επάνω