[χρόνος ανάγνωσης 50 δευτερόλεπτα]
Μια σημαντική ψηφιακή καινοτομία τέθηκε σε λειτουργία από την Παρασκευή 1η Αυγούστου, σηματοδοτώντας ένα νέο κεφάλαιο για την ασφάλεια και την οργάνωση στον τομέα των ανελκυστήρων στην Ελλάδα. Το Υπουργείο Ανάπτυξης ενεργοποίησε τη νέα πλατφόρμα Μητρώου Απογραφής Ανελκυστήρων, στην οποία όλοι οι ιδιοκτήτες και διαχειριστές καλούνται να καταγράψουν τους ανελκυστήρες που έχουν στην ευθύνη τους. Η νέα ψηφιακή πλατφόρμα, προσβάσιμη μέσω της διεύθυνσης https://elevator.mindev.gov.gr), στοχεύει στην πλήρη καταγραφή όλων των ανελκυστήρων της χώρας, ανεξαρτήτως ηλικίας ή τεχνικής κατάστασης.
Ποιοι και πώς πρέπει να κάνουν την απογραφή
Η διαδικασία της ηλεκτρονικής απογραφής είναι υποχρεωτική για όλους τους ανελκυστήρες και πρέπει να έχει ολοκληρωθεί έως τις 30 Νοεμβρίου 2025. Η απογραφή μπορεί να πραγματοποιηθεί από:
• ους ιδιοκτήτες
• τους διαχειριστές
• τους εξουσιοδοτημένους συντηρητές και εγκαταστάτες
Η είσοδος στην πλατφόρμα γίνεται με τους προσωπικούς κωδικούς Taxisnet. Για τους υπεύθυνους λειτουργίας δημόσιων κτιρίων, η πρόσβαση γίνεται με τους Κωδικούς Δημόσιας Διοίκησης.
Για την επιτυχή καταγραφή, απαιτούνται τα ακόλουθα στοιχεία:
• Στοιχεία ιδιοκτήτη, διαχειριστή ή νόμιμου εκπροσώπου.
• Διεύθυνση του κτιρίου.
• Αριθμός στάσεων και έτος εγκατάστασης.
• Στοιχεία του υπεύθυνου συντηρητή.
Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας, κάθε ανελκυστήρας θα αποκτήσει έναν Μοναδικό Κωδικό Αναγνώρισης (UUID). Ο κωδικός αυτός θα αποτελεί την ψηφιακή ταυτότητα του ανελκυστήρα και θα χρησιμοποιείται σε όλες τις μελλοντικές ενέργειες που σχετίζονται με αυτόν, όπως συντήρηση, έλεγχοι, ασφάλιση ή μεταβίβαση ακινήτου.