[χρόνος ανάγνωσης 1 λεπτό και 7 δευτ.]
Στην υπογραφή μνημονίου συνεργασίας για την διασύνδεση της έρευνας και του εμπορίου, συμφώνησαν ο Πρόεδρος του Ινστιτούτου Τεχνολογίας και Έρευνας (ΙΤΕ), καθηγητής Νεκτάριος Ταβερναράκης και ο Πρόεδρος της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου & Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ), Γιώργος Καρανίκας, στην διάρκεια του διεθνούς Συνεδρίου Future of Retail 2024, που πραγματοποιείται στην Αθήνα 5 και 6 Απριλίου 2024.
Συγκεκριμένα στο 4ο panel του Συνεδρίου τονίστηκε ότι η διασύνδεση της έρευνας και του εμπορίου αποτελεί μια κρίσιμη συνθήκη για τον ομαλό και διατηρήσιμο μετασχηματισμό των εμπορικών επιχειρήσεων. Η παραγόμενη έρευνα συνεισφέρει με πολυεπίπεδο τρόπο στην ανάπτυξη των εμπορικών επιχειρήσεων.
Ειδικότερα, τα ερευνητικά αποτελέσματα μπορούν να συνεισφέρουν σε διάφορα επίπεδα της εμπορικής επιχειρηματικότητας τούτου συνεπώς ως προτεραιότητα, όπως είναι η ανάπτυξη προϊόντων, η βελτιστοποίηση της λειτουργίας της εφοδιαστικής αλυσίδας, η βελτίωση της καταναλωτικής εμπειρίας και η πρόβλεψη των τάσεων που επιδρούν στην λειτουργία του κλάδου.
Στην συζήτηση που κατέληξε στην απόφαση μνημονίου συνεργασίας μεταξύ ΙΤΕ και ΕΣΕΕ, συμμετείχαν ο Νεκτάριος Ταβερναράκης Πρόεδρος Ινστιτούτου Τεχνολογίας και Έρευνας (ΙΤΕ), Καθηγητής Ιατρικής Σχολής Πανεπιστημίου Κρήτης, ο Νίκος Παπαδάκης, Καθηγητής και Διευθυντής του Κέντρου Πολιτικής Έρευνας & Τεκμηρίωσης (ΚΕΠΕΤ) στο Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης του Πανεπιστημίου Κρήτης, η Βασιλική Γεωργιάδου, Καθηγήτρια, του Παντείου Πανεπιστημίου & Πρόεδρος του Εθνικού Κέντρου Κοινωνικών Ερευνών (EKKE) και ο Σάββας Χατζηχριστοφής Αντιπρύτανης Έρευνας και Καινοτομίας και Καθηγητής Τεχνητής Νοημοσύνης, του Πανεπιστημίου Νεάπολις Πάφου.
Στην διάρκεια της συζήτησης παρέμβαση έκανε ο Γιώργος Καρανίκας, Πρόεδρος της ΕΣΕΕ.
Οι ομιλούντες ανέδειξαν γιατί οι δημόσιες πολιτικές για την έρευνα αλλά και η διασύνδεση των πανεπιστημίων και των ερευνητικών κέντρων με τις εμπορικές επιχειρήσεις μπορεί να έχει οικονομίες κλίμακας σε όρους διαδικασίας λήψης αποφάσεων, υιοθέτησης καινοτομιών αλλά και ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας του κλάδου του εμπορίου. Υπογραμμίζοντας ότι σε κάθε περίπτωση η αλληλεπίδραση της επιχειρηματικότητας, της κοινωνίας και της έρευνας είναι, σε τελική ανάλυση, κρίσιμη για την ενδυνάμωση του αύριο του οικοσυστήματος του εμπορίου.