Οδικός χάρτης 2023

[χρόνος ανάγνωσης 3 λεπτά και 55 δευτ.]

Το ενεργειακό κόστος, οι εργασιακές σχέσεις, το φορολογικό και ζητήματα χωρίς δημοσιονομικό κόστος είναι ο Οδικός χάρτης 2023, που αφορά τις επιχειρήσεις του κλάδου της εστίασης.
Η Πρόεδρος του Συνδέσμου Επισιτισμού και Διασκέδασης του Νομού Ηρακλείου – ΣΕΕΔΝΗ, κυρία Μαρία Αντωνακάκη μας παραθέτει τις απόψεις και προτάσεις των Συλλόγων και Ενώσεων επαγγελματιών για τα κυριότερα προβλήματα του κλάδου.
Συγκεκριμένα ο Οδικός χάρτης 2023:
1. ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟ ΚΟΣΤΟΣ 
          Η εξαίρεση του κλάδου από στοχευμένες επιδοτήσεις άλλων κλάδων είναι μη αποδεκτή και εγείρει ζητήματα αθέμιτου ανταγωνισμού (φούρνοι). Η διάρκεια της ενεργειακής κρίσης ως φαινομένου μακράς διάρκειας απαιτεί ισότιμες λύσεις για την επιχειρηματικότητα ενεργοβόρων κλάδων.
Πρόταση: Επιδότηση της συνολικής κατανάλωσης, χωρίς την κλίμακα των 2000 kw, όπως αυτή αποφασίζεται ανά μήνα. 
2. ΕΡΓΑΣΙΑΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΣΤΙΑΣΗ (παθογένειες δεκαετιών, εξήγηση και προτάσεις λύσεων) 
          Είναι πρόδηλο πως η εστίαση είναι υπέρ της καταγραφής της εργασίας καθώς και της πληρωμής αυτής. Το απαρχαιωμένο πλαίσιο εργασιακών σχέσεων λειτουργεί εις βάρος εργαζομένων, επιχειρήσεων και δημοσίων εσόδων επιμένοντας ότι οι εργασιακές σχέσεις στην εστίαση είναι εξαιρετικά πολύπλοκες και διαφοροποιούνται από οποιονδήποτε άλλο κλάδο:
          2.1. Τεκμαρτά – Μη μισθολογικό κόστος
Η ασφάλιση ενός εργαζομένου στην εστίαση μπορεί να φτάσει ή και να ξεπεράσει το 50% του καθαρού μισθού (νυχτερινά -αργίες). Αποτελεί αντίφαση το κόστος ενός επαγγελματία με 20 ή 30 χρόνια ασφάλισης να έχει κόστος 220€*12 μήνες και ο ανειδίκευτος σερβιτόρος με τεκμαρτές αποδοχές 400€ ή και 500€* 14 μήνες ασφάλισης.
Πρόταση: Κατάργηση των τεκμαρτών και πλαφόν στις εργοδοτικές εισφορές το ποσό της 1η ασφαλιστικής κλάσης του ελεύθερου επαγγελματία για τις ειδικότητες επισιτισμού και αλλαγή Κλάσης ανά 10ετια εργασίας στον κλάδο.
          2.2. Εργοδοτικές εισφορές, Δώρου Χριστουγέννων, Πάσχα και επιδόματος Αδείας, αφορούν τα 2/14 του μη μισθολογικού κόστους.
Είναι καθαρά εισπρακτικό-φορολογικό το μέτρο αφού πλέον ΔΕΝ δίνονται συντάξεις 13η και 14η ούτε στο δημόσιο ούτε στον ιδιωτικό τομέα.
Πρόταση: Άμεσα επιμερισμός του 13ου/14ου μισθού στους υπόλοιπους 12 μισθούς όπως είθισται πανευρωπαϊκά. Στην ουσία δεν θα καταργηθούν όπως έπραξε το κράτος έναντι του δημοσίου διότι θα είχε πολιτικό κόστος. Τουναντίον με αυτόν τον τρόπο οι εργαζόμενοι θα εισπράττουν ότι δικαιούνται, η λύση της εργασιακής σχέσης με οποιοδήποτε τρόπο θα είναι πιο ξεκάθαρη, θα αυξηθεί ο μισθός αισθητά δίνοντας περισσότερη αγοραστική δύναμη, θα απεμπλακούν οι επιχειρήσεις από τις διπλάσιες ασφαλιστικές εισφορές σε νεκρούς μήνες αφού θα υπάρξει μια μικρή αύξηση στις μηνιαίες εισφορές (υποσημειώνοντας ότι οι περισσότερες ρυθμίσεις προς τα ασφαλιστικά ταμεία είναι από τα δώρα), θα εξαλειφθεί η πίεση της καταβολής του 13ου/14ου με τον κίνδυνο πάντα του προστίμου και το κυριότερο θα υπάρχει πλήρης διαφάνεια στην εργασιακή σχέση διότι οι υπάλληλοι στην εστίαση πάντα αμείβονταν παραπάνω από το βασικό δηλαδή κατά ένα τρόπο πάντα προείσπρατταν τα νόμιμα.   
          2.3. Ειδικότητες – Εστίαση
Η λειτουργία όλων των καταστημάτων εστίασης σε πραγματικές συνθήκες απαιτεί την άσκηση διαφορετικών κάθε στιγμή αρμοδιοτήτων, λόγω ότι μιλάμε για έναν κλάδο κατ εξοχήν εντάσεως εργασίας. Σε ένα 8ωρο ένας υπάλληλος εστίασης μπορεί να εκτελέσει κατά περίσταση και στιγμιαία, ενέργειες σερβιτόρου, ταμία, μπουφετζή ,καθαριστή, DJ…
Πρόταση: Μέρος του προσωπικού για να μην γίνεται καταχρηστικά η επιλογή να εργάζεται ως υπάλληλος επισιτισμού.
          2.4. Εργόσημο
Μια έκτακτη λύση στην εστίαση, χρησιμοποιώντας ψηφιακά μέσα (Gov.gr & Εργάνη) ώστε να χρησιμοποιείται άμεσα, χωρίς γραφειοκρατία. Με το ψηφιακό εργόσημο, προπληρώνεται εργασία και ασφάλιση σε πραγματικό χρόνο, ώστε να καλυφθούν έκτακτες ανάγκες και με δικλείδες ασφαλείας όπως μέχρι 2 συνεχόμενα όριο ανά εργαζόμενο στην ίδια επιχείρηση, ανά μήνα / έτος, μέγιστος αριθμός ενσήμων ανά επιχείρηση. Όλα τα εργόσημα έχουν ως ειδικότητα «υπάλληλος επισιτισμού».
          2.5. Υπεύθυνοι διευρυμένου ωραρίου.   
Η εργασία χωρίς προκαθορισμένο  ωράριο, των υπαλλήλων που έχουν την ευθύνη σε τομείς της επιχείρησης ή ακόμα και ολόκληρης της επιχείρησης (π.χ. Υπεύθυνος κουζίνας, Υπεύθυνος σάλας, Υπεύθυνος καταστήματος).
          2.6. Υπογραφή νέας ΣΣΕ
Ανταποκρινόμενη στις σύγχρονες συνθήκες και τις πραγματικές ανάγκες εργαζομένων και επιχειρήσεων
          2.7. Κατασκηνώσεις – Φόρος υπέρ τρίτων
Επιδοτούμε την δραστηριότητα τρίτων με τρόπο που αν ο εργαζόμενος αλλάξει τον Αύγουστο 30 εργοδότες, θα κοστίσει 600€ υπέρ της επιχειρηματικής δραστηριότητας άλλων.
          2.8. Ψηφιακή κάρτα -ψηφιακό ωράριο – πρόστιμα
Η υλοποίηση της επιβάλλεται να γίνει αφού ρυθμιστούν όλα τα παραπάνω.
Διαφορετικά είμαστε αντίθετοι στην εφαρμογή του μέτρου.  
3. ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ
          3.1. Πάγιο αίτημα του κλάδου το μονοψήφιο ΦΠΑ στην εστίαση.
          3.2. Κατάργηση του ΕΦΚ κατανάλωσης στον καφέ (φόρος που έχει την παγκόσμια αποκλειστικότητα να έχει και φπα).
          3.3. Μείωση ΕΦΚ στα ποτά.
          3.4. Ολιστικό σχέδιο ρύθμισης χρεών με μόνιμη ρύθμιση 120 δόσεων.
4. ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΧΩΡΙΣ ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ (που στραγγαλίζουν την δραστηριότητα μας)
          4.1. Αιγιαλός: Επισυνάπτετε υπόμνημα.
          4.2. Πνευματικά: (Ανομία, εκβιασμοί εταιρειών, ανεξέλεγκτη κατάσταση).
Λύση η δημιουργία ενός φορέα είσπραξης που θα μοιράζει στους δικαιούχους ότι τους αναλογεί. Αυτό θα δημιουργήσει δικαιοσύνη, νομιμότητα, έσοδα στους δημιουργούς, αναλογικό κόστος για τους χρήστες με βάση την άδεια τους και την πραγματική χρήση της μουσικής.
          4.3. Decibel: Ηχορύπανση -Νόμος decibel
Στα ΚΥΕ ο επιτρεπόμενος νόμιμος  ήχος είναι στα 80db. Η παραβίαση αυτού του ορίου επιβάλει αυτόφωρο και υψηλότατο πρόστιμο.
Πρόταση:  Η αυστηρότητα του νόμου να επιβάλλεται στην διατάραξη, με έλεγχο στην πηγή, φυσικά με επώνυμη καταγγελία. Η αλλαγή στο όριο των 90db, είναι ρεαλιστική χωρίς να επηρεάζει πελάτες, εργαζόμενους ή περιοίκους.
          4.4. Κανονιστική δήμων  
Σε ολόκληρη την χώρα ισχύουν διαφορετικές κανονιστικές, που ορίζουν εντελώς διαφορετικά το πλαίσιο λειτουργίας των ΚΥΕ, στην πλειοψηφία τους περιέχουν διατάξεις απαρχαιωμένες και σίγουρα χωρίς σύγχρονη αισθητική οπτική, όπως συμβαίνει σε όλη την Ευρώπη.
Πρόταση: Ενιαίο πλαίσιο που θα αφορά το σύνολο της χώρας, με σαφείς τεχνικές προδιαγραφές, ομοιομορφία καθώς και σεβασμό στα ιστορικά και αρχαιολογικά μνημεία της χώρας.
          4.5. Χρηματοδότηση ΕΣΠΑ – ταμείο ανάκαμψης. 
Παθογένεια: Ο κλάδος της εστίασης παραμένει εκτός προγραμμάτων ΕΣΠΑ ενώ και οι προθέσεις σχετικά με τα κονδύλια του ταμείου ανάκαμψης διακρίνονται ως απαγορευτικές, επιμένοντας να ορίζουμε την εστίαση ως αντιπαραγωγική δραστηριότητα και εκτός του τουριστικού προϊόντος. Παραθέτουμε το κριτήριο των ετήσιων μονάδων εργασίας που για την εστίαση αποτελεί συγκριτικό μειονέκτημα σε σχέση με άλλες επιχειρήσεις που δεν είναι εποχικές και εντάσεως εργασίας.
Πρόταση: Ισότιμη συμμετοχή στα προγράμματα ΕΣΠΑ καθώς και στους πόρους του ταμείου ανάκαμψης. Ο εξορθολογισμός της εστίασης θα λειτουργήσει πολλαπλασιαστικά τόσο σε  καλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας καθώς και σε αύξηση του ΑΕΠ, καθιστώντας την κρίσιμη για την συνολική ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας.
          4.6. Γενική γραμματεία εστίασης με υπαγωγή στο υπουργείο Τουρισμού.
          4.7. Φόρος παρεπιδημούντων 0,5% υπέρ δήμων.
Πρέπει να αποσυνδεθούν οι τζίροι των καταστημάτων που αυταπόδεικτα προέρχονται από delivery – on line πλατφόρμες.
          4.8. ΚΥΕ-Υπηρεσίες Ελέγχου.
Παθογένεια: Τα ΚΥΕ υπόκεινται σε έλεγχο από 24 διαφορετικές υπηρεσίες:
• Ελληνική Αστυνομία
• Τουριστική Αστυνομία
• Οικονομική Αστυνομία
• Δημοτική Αστυνομία
• Πυροσβεστική Υπηρεσία  
• Πολεοδομία  
• Κλιμάκια ΑΑΔΕ (τοπικά αλλά και άλλων πόλεων)
• Υπουργείο οικονομικών –τελωνείο
• ΕΦΚΑ
• ΣΕΠΕ
• ΣΕΠΕ -Τμήμα προστασίας υγείας εργαζομένων
• Αρχή διαφάνειας
• Κλιμάκιο Υπουργείου Εμπορίου (κατάλογοι τυφλών, γραμμάρια, κουτί παραπόνων)
• Υγειονομικό
• ΕΦΕΤ
• Κτηματική υπηρεσία
ΕΤΑΔ (παλιός αιγιαλός)
• Λιμενικό
• Δασική υπηρεσία
• Δήμοι
• Αρχαιολογική υπηρεσία
• ΕΔΕΜ (πνευματικά δικαιώματα)
• Αυτοδιαχείριση (πνευματικά δικαιώματα)
• GEA (συγγενικά δικαιώματα)
Σημειώνεται πως αυτοί οι έλεγχοι είναι καθημερινοί, εξαντλητικοί και με τρόπο που δεν συνάδει με την λειτουργία ενός καταστήματος υγειονομικού ενδιαφέροντος.
Πρόταση: Ψηφιοποίηση των ΚΥΕ σε ένα μοναδικό QR, στο οποίο θα είναι αναρτημένο μόνο αυτό & όλες οι υπηρεσίες θα μπορούν να αντλούν κάθε στοιχείο που χρειάζονται σε έναν πιθανό έλεγχο χωρίς να παραλύει η εύρυθμη λειτουργία της επιχείρησης την ώρα του ελέγχου. Είναι εξίσου σημαντική η κατηγοριοποίηση των ΚΥΕ, ως προς την πραγματική τους λειτουργία που θα περιγράφεται με σαφήνεια.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Σχετικά άρθρα

Ξεκινήστε να γράφετε τον όρο αναζήτηση επάνω και πατήστε enter για Αναζήτηση. Πατήστε ESC για ακύρωση.

Επιστροφή επάνω