Παραίτηση Προέδρου ΡΑΛ

Υπό την προσωρινή ηγεσία του Αντιπροέδρου Αθανάσιου Γ. Τορουνίδη η ρότα της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων (ΡΑΛ), μετά την παραίτηση του Προσέδρου της, Παναγιώτη – Ιάσωνα Αγγελόπουλου.
Σημειώνεται ότι ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Ναυπηγικής Βιομηχανίας (ΣΕΝΑΒΙ), ο Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Ναυπηγείων Περάματος (ΣΙΝΠ) και η Ένωση Βιοτεχνών Εργοδοτών Μηχανουργών Πειραιά, τον Ιανουάριο του 2021 ζητούσαν την απόσυρση τροπολογίας του υπουργείο Ναυτιλίας και της κυβέρνησης με την οποία αφαιρούνται κρίσιμες αρμοδιότητες από την ΡΑΛ.
Συγκεκριμένα οι επιχειρηματικοί φορείς τόνιζαν:
«ΘΕΜΑ: ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΑΙΦΝΙΔΙΑΣΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑΣ ΔΡΑΣΤΙΚΗΣ ΑΠΟΔΥΝΑΜΩΣΗΣ ΤΗΣ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ ΛΙΜΕΝΩΝ (Ρ.Α.Λ.)
Με έκπληξη και απογοήτευση πληροφορηθήκαμε την κατάθεση τροπολογίας με την οποία αφαιρούνται κρίσιμες αρμοδιότητες από την Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων (Ρ.Α.Λ.).
Καταγγέλλουμε την αιφνιδιαστική κατάθεση της τροπολογίας, αργά το βράδυ  προπαραμονής ψήφισης του Νομοσχεδίου για τη Νησιωτική Πολιτική του Υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, παρακάμπτοντας τόσο τη δημόσια διαβούλευση, όσο και τη συζήτηση της σοβαρής αυτής ρύθμισης στην Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής.
Η Ανεξάρτητη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων, πράττοντας νόμιμα, αμερόληπτα, τηρώντας πάντα τις θεσμοθετημένες διαδικασίες, ασκεί τον Ρυθμιστικό της Ρόλο σε κρίσιμα ζητήματα Συμβάσεων Παραχώρησης Λιμένων και τήρησης της εθνικής και ευρωπαϊκής νομοθεσίας. Αποτελεί με τις αποφάσεις της ανάχωμα, τόσο στις αυθαίρετες, παραβατικές και νέο-αποικιακού τύπου ενέργειες του ΟΛΠ διοικούμενου από την κινέζικη COSCO, όσο και σε μονοπωλιακές καταστάσεις διαχείρισης αποβλήτων των πλοίων. Οι μονοπωλιακές αυτές καταστάσεις, που αποφέρουν μεγάλα ιδιωτικά κέρδη, συντηρούνται από τον ΟΛΠ με την υποστήριξη ισχυρών παραγόντων. Παράλληλα όμως, συνεπάγονται υπέρμετρο κόστος υπηρεσιών εξυπηρέτησης των πλοίων, που τα εκτρέπει σε ανταγωνιστικά λιμάνια του εξωτερικού και κυρίως της γειτονικής Τουρκίας. Οι αποφάσεις της ΡΑΛ, πολύ ενοχλούν τα ιδιωτικά συμφέροντα διατήρησης μονοπωλιακών καταστάσεων, που αποδεικνύονται καθημερινά εξόχως ζημιογόνα για τα Εθνικά μας Συμφέροντα, την Εθνική μας Οικονομία, την Ναυτιλία, ιδιαίτερα την Ακτοπλοΐα και τις ελληνικές επιχειρήσεις Ναυπηγοεπισκευαστικών Δραστηριοτήτων.
Η δραστική αποδυνάμωση της ΡΑΛ αντικειμενικά εξυπηρετεί ντόπια και ξένα ιδιωτικά συμφέροντα, που ενοχλούνται στις αυθαίρετες ενέργειές τους, από εφαρμογή της νομιμότητας από την Ανεξάρτητη Αρχή Λιμένων. Η ρύθμιση ενός τόσο σοβαρού θέματος με αιφνιδιαστική τροπολογία, ώστε να μην διατυπωθούν γνώμες των ενδιαφερομένων φορέων και να παρακαμφθεί και απαξιωθεί η  Διαρκής Επιτροπή Παραγωγής & Εμπορίου της Βουλής, συνιστά μια άνευ προηγουμένου εκτροπή των δημοκρατικών και κοινοβουλευτικών διαδικασιών.
Καλούμε την Κυβέρνηση και προσωπικά τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, επιβεβαιώνοντας τη δημοκρατική του ευαισθησία, η οποία εν γένει τον χαρακτηρίζει, με σεβασμό προς τις κοινοβουλευτικές διαδικασίες και τους Χρήστες των Λιμένων, να αποσύρει την απαράδεκτη τροπολογία.
Καλούμε τον Υπουργό Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, εφ’ όσον κρίνει αναγκαία την αναδιάρθρωση των αρμοδιοτήτων της ΡΑΛ, να επαναφέρει το θέμα μετά από ουσιαστική διαβούλευση με τους Χρήστες των Λιμένων, την Ελληνόκτητη  Ναυτιλία και ιδιαίτερα την Ακτοπλοΐα και τη Ναυπηγοεπισκευή».
Υπενθιμίζεται ότι η Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων (ΡΑΛ) συνεστήθη αρχικά το Μάιο 2014 με τους Ν. 4150/2013, 4254/2014 και 4258/2014 ως Αυτοτελής Δημόσια Υπηρεσία στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, με διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια.
Στις 27.5.2016 μετατράπηκε σε Ανεξάρτητη Διοικητική Αρχή με τον Νόμο 4389/2016, Αρθρo 108, και έχει ως γενικότερη αποστολή την εποπτεία και τη διασφάλιση της νομιμότητας των σχέσεων μεταξύ δημόσιων και ιδιωτικών φορέων του εθνικού λιμενικού συστήματος, με έμφαση στην τήρηση της συμβατικής τάξης και την εφαρμογή της νομοθεσίας περί ελεύθερου ανταγωνισμού.
Συγκροτείται από εννέα μέλη και στη λειτουργία της επικουρείται από οργανικές μονάδες. Οι αποφάσεις της είναι δημόσιες και προσβάσιμες μέσω της ιστοσελίδας της. Κατά των αποφάσεων της Ρ.Α.Λ. ασκείται προσφυγή ουσίας ενώπιον του Διοικητικού Εφετείου. Προσφυγή μπορεί να υποβάλει και ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Η ΡΑΛ έχει δικό της προϋπολογισμό τα έσοδα του οποίου προέρχονται αποκλειστικά από ανταποδοτικό τέλος, το οποίο επιβάλλεται στους φορείς διοίκησης και εκμετάλλευσης των λιμένων (Άρθρο 124,  Ν. 4389/2016) και δεν επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό. Το τέλος αυτό ανέρχεται σε ποσοστό 0,2% επί των ετήσιων εσόδων για τα Λιμενικά Ταμεία και σε ποσοστό 0,3% για τους Οργανισμούς Λιμένων.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Σχετικά άρθρα

Ξεκινήστε να γράφετε τον όρο αναζήτηση επάνω και πατήστε enter για Αναζήτηση. Πατήστε ESC για ακύρωση.

Επιστροφή επάνω