Στοχευμένες δράσεις προβολής

Ο νομός Χανίων με τον πλούτο εμπειριών που προσφέρει στον επισκέπτη καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, έχει δυνατότητα ενίσχυσης της ζήτησης μέσα από στοχευμένες δράσεις προβολής, τονίζει ο κ. Μανώλης Γιαννούλης Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Νομού Χανίων σε συνέντευξη στο ΚΡΗΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ.

Ποιό είναι το ιστορικό της Ένωσης Ξενοδόχων Χανίων;
Μέχρι τον Οκτώβριο του 2011 οπότε και ιδρύθηκε η Ένωση Ξενοδόχων Ν. Χανίων, υπήρχαν πολλοί σύλλογοι στο Νομό Χανίων, οι οποίοι λειτουργούσαν ως μεικτοί σύλλογοι είχαν δηλαδή ως μέλη τους ξενοδοχεία, ενοικιαζόμενα επιπλωμένα δωμάτια και διαμερίσματα, τουριστικές επιπλωμένες κατοικίες ή επαύλεις.
Υπήρχε ο σύλλογος ξενοδόχων Χανίων, όπου κυρίως είχε μέλη του ξενοδοχεία της πόλης των Χανίων, για το λόγο αυτό είχε συσταθεί η Ομοσπονδία Συλλόγων Ιδιοκτητών Κύριων Ξενοδοχειακών Καταλυμάτων Ν. Χανίων, η οποία ήταν ο προπομπός της Ένωσης Ξενοδόχων Ν. Χανίων στη σημερινή της μορφή.
Με την αύξηση του τουρισμού και την λειτουργία όλο και πιο πολλών ξενοδοχειακών μονάδων στο Νομό Χανίων, θεωρήθηκε επιτακτική η ανάγκη δημιουργίας μίας ενιαίας Ένωσης για την εκπροσώπηση του ξενοδοχειακού δυναμικού του Νομού Χανίων, όπου μέλη της θα ήταν ξενοδοχεία από όλο το Νομό.
Έτσι με τη διενέργεια εκλογών στις 9 Οκτωβρίου 2011 συστάθηκε η Ένωση Ξενοδόχων Ν. Χανίων, η οποία είναι και η μεγαλύτερη -ως προς τα μέλη- εγγεγραμμένη Ένωση της Ελλάδας στα μητρώα της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων (ΠΟΞ), καθώς απαρτίζεται από 372 μέλη.

Ποιές οι νέες στρατηγικές της Ένωσης για την ανάπτυξη του τουρισμού;
Η Ένωση Ξενοδόχων Ν. Χανίων από την αρχή της ίδρυσής της είναι σε συνεχή συνεργασία σε τοπικό επίπεδο, τόσο με την Περιφέρεια Κρήτης, την Περιφερειακή Ενότητα Χανίων όσο και με την Τοπική Αυτοδιοίκηση του Νομού Χανίων για συνεχείς δράσεις για την προβολή του.
Ήδη από το 2016 υπάρχει συνεργασία της Ένωσης Ξενοδόχων Ν. Χανίων με τη Marketing Greece – μια μη κερδοσκοπική εταιρεία και καινοτόμο πρωτοβουλία του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) και του Ξενοδοχειακού Επιμελητήριου Ελλάδος (ΞΕΕ).
Κατά τη διάρκεια αυτής της συνεργασίας έχει γίνει σταθερή προβολή του προορισμού στο διεθνές ταξιδιωτικό κοινό με δράσεις που εξελίσσονται σπονδυλωτά, δράσεις όπως η δημιουργία ψηφιακού Ημερολόγιου Εκδηλώσεων, καμπάνιες προβολής στο Discovergreece.com, καμπάνιες στα social media, προώθηση Video, επίσκεψη blogtrotters στα Χανιά για να γνωρίσουν από κοντά τις φυσικές ομορφιές του Νομού μας και παράλληλα να ζήσουν εκπληκτικές εμπειρίες (επίσκεψη σε ελαιουργεία, οινοποιεία, μαθήματα μαγειρικής κ.α.).
Από το 2019 συγκροτήθηκε και η Σύμπραξη Τουρισμού για τα Χανιά την οποία απαρτίζουν η Ένωση Ξενοδόχων Ν. Χανίων, η Fraport Greece, η Aegean, η Eurobank και η Marketing Greece και η οποία τελεί υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Κρήτης.
Με την υγειονομική κρίση να αλλάζει τις ανάγκες και τις προτιμήσεις των ταξιδιωτών, η δυνατότητα των Χανίων με τον πλούτο εμπειριών που προσφέρουν καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, στόχος για την Σύμπραξη το 2021 είναι η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και του brand του προορισμού στο τουριστικό περιβάλλον και η ενίσχυση της ζήτησης μέσα από στοχευμένες δράσεις προβολής.

Ποιά η αναγκαιότητα των εναλλακτικών μορφών τουρισμού;
Τα Χανιά παραμένουν ένας κλασσικός προορισμός με το μοντέλο ήλιος και θάλασσα να επικρατεί, κάτι πολύ θετικό, αφού απευθύνεται στην μεγαλύτερη πηγή πελατών και πολλά επιμέρους τμήματα αυτής της αγοράς (οικογένειες, ζευγάρια, αθλητισμός).
Το προϊόν αυτό λοιπόν μπορεί να εμπλουτιστεί γύρω από συγκεκριμένες απαιτήσεις και συνήθειες του τουρίστα, με ιδιαίτερα προϊόντα όπως ρομαντικές διακοπές, γαμήλιο τουρισμό, Τρίτη ηλικία κ.α ενώ οι άλλες μορφές τουρισμού, ο εναλλακτικός τουρισμός μπορεί να λειτουργεί συμπληρωματικά.
Ήδη η Ένωση Ξενοδόχων τα τελευταία χρόνια με τις δράσεις της έχει εστιάσει και σε ανάδειξη δραστηριοτήτων όπως παραλίες και θαλάσσια σπορ, καταδύσεις, extreme sports, ορειβατικά μονοπάτια και ενδοχώρα, ευεξία και γαστρονομικές εμπειρίες, επισκέψεις σε μονάδες και εργαστήρια παραγωγής και μεταποίησης τοπικών προϊόντων (παραδοσιακά ελαιοτριβεία, αγροκτήματα, οινοποιεία κ.λπ.) αναδεικνύοντας τον πλούτο και τις φυσικές ομορφιές του τόπου μας 12 μήνες τον χρόνο.

Ποιά μέτρα ενίσχυσης της τουριστικής οικονομίας για την «μετα-covid» εποχή;
Χωρίς αμφιβολία, τα μέτρα ενίσχυσης πρέπει να εστιάζουν στην άμεση ενίσχυση της ρευστότητας των επιχειρήσεων προκειμένου να ανταπεξέλθουν σε αυτή την πρωτοφανή κρίση, όπου ουσιαστικά έχουν μηδενιστεί οι τζίροι τους τελευταίους 18 μήνες.
Σίγουρα όλα τα μέτρα που έχουν εξαγγελθεί και υλοποιηθεί είναι στη σωστή κατεύθυνση π.χ. επιστρεπτέα προκαταβολή, επιδότηση πάγιων δαπανών, επιδότηση τόκων, αναστολές προσωπικού κλπ, αλλά η παρατεταμένη διάρκεια της πανδημίας και η μέχρι τώρα έλλειψη σοβαρών τουριστικών ροών, κάτι που ελπίζουμε ότι θα αλλάξει τις επόμενες εβδομάδες, έχουν δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στις επιχειρήσεις όλης της τουριστικής οικονομίας.
Για αυτό λοιπόν πρέπει να τονωθεί με επιχορηγήσεις η ταμειακή ευχέρεια των επιχειρήσεων, ώστε να είναι έτοιμες για την μετά covid εποχή .

Ποιός ο ρόλος των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας;
Ο ρόλος τους είναι σημαντικός δεδομένου ότι υπάρχει ένα δίχτυ ασφαλείας για τους εργαζόμενους και παράλληλα ισορροπία ανάμεσα στις επιχειρήσεις.
Ο ξενοδοχειακός κλάδος ανελλιπώς, τα τελευταία 50 χρόνια, υπογράφει και είναι υπέρ των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και επίσης θα ήθελα να θυμίσω, ότι τόσο κατά την χρηματοοικονομική κρίση όσο και κατά την μνημονιακή περίοδο 2011 και μετά, η ΠΟΞ αλλά και η Ένωση Ξενοδόχων Ν. Χανίων είχαν προχωρήσει στην υπογραφή συμβάσεων εργασίας.
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ
Ο Εμμανουήλ Γιαννούλης έχει πανεπιστημιακές σπουδές BSc Economics και MSc Shipping – Trade and Finance.
Επαγγελματικά ασχολείται με εξαγωγικό εμπόριο, τουρισμό και διοίκηση ξενοδοχειακών επιχειρήσεων.
Είναι Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Νομού Χανίων από το 2011, Αντιπρόεδρος Οικονομικών του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), και Α΄ Αντιπρόεδρος Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων (ΠΟΞ).

Πηγή 8ο Τεύχος ΚΡΗΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Σχετικά άρθρα

Ξεκινήστε να γράφετε τον όρο αναζήτηση επάνω και πατήστε enter για Αναζήτηση. Πατήστε ESC για ακύρωση.

Επιστροφή επάνω