Συμπεράσματα 15ης Έρευνας ΕΞΑΑΑ

Του Δημήτρης Κομένι*

Συνοπτικά στοιχεία που προκύπτουν από την «15η Έρευνα Περί Ικανοποίησης Επισκεπτών και Απόδοσης Ξενοδοχείων Αττικής 2019» των ΕΞΑΑΑ & GBR Consulting.
Σημειώνουμε την μεγάλη έλλειψη της χώρας μας σε έγκαιρη συγκέντρωση των στατιστικών δεδομένων, δηλαδή ενός συστηματικού εργαλείου για την οργάνωση και ενημέρωση όλης της ποσοτικής πληροφόρησης (Δορυφόροι Λογαριασμοί  Τουρισμού). 
Θετικά στοιχεία για την Αττική:
• Αύξηση της τάξης 12% των αφίξεων στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2019
• Το 87% των επισκεπτών θα ξαναερχόταν ή θα την σύστηναν (96%) τον προορισμό σε άλλους, ενώ δηλώνουν πως είναι ευχαριστημένη από την σχέση τιμής – ποιότητας
• Το 80% θεωρεί ότι υπάρχουν και άλλες δραστηριότητες που θα μπορούσαν να συμμετέχουν καθώς και άλλες εμπειρίες που θα μπορούσαν να βιώσουν στην Αθήνα-Αττική
• Κυρίαρχος λόγος επίσκεψης στην Αθήνα με υψηλή αξιολόγηση είναι ο πολιτισμός (Οι επισκέψεις στην Ακρόπολη για πρώτη φορά ξεπέρασαν τις 3εκατ.),  η συμπεριφορά των ντόπιων, η διασκέδαση-αναψυχή, καθώς και οι υποδομές των ξενοδοχείων και των καταστημάτων εστίασης
• Μικρή αύξηση στην θετική αξιολόγηση εμφανίζει το επίπεδο της ασφάλειας  και τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Πηγή: ΕΞΑΑΑ και GBR Consulting, (2019). «15η Έρευνα Περί Ικανοποίησης Επισκεπτών και Απόδοσης Ξενοδοχείων Αττικής 2019»

Αρνητικά στοιχεία για την Αττική:
• Η καθαριότητα της πόλης βαθμολογήθηκε με 5.6, (με άριστα το 10) δηλαδή. εμφανίζει την πιο χαμηλή βαθμολογία που έχει καταγραφεί τα τελευταία 5 έτη• Τα επίπεδα ικανοποίησης σχετικά με το πράσινο της πόλης, την ηχορύπανση, την κατάσταση των πλατειών και των πεζοδρομίων και την ατμοσφαιρική ρύπανση ήταν επίσης πολύ χαμηλά.

Πηγή: ΕΞΑΑΑ και GBR Consulting, (2019). «15η Έρευνα Περί Ικανοποίησης Επισκεπτών και Απόδοσης Ξενοδοχείων Αττικής 2019»

• Η εντυπωσιακή πτώση του επαγγελματικού τουρισμού, κάτι που συνδέεται με την έλλειψη κατάλληλης συνεδριακής υποδομής.
• Η έντονη εποχικότητα, γεγονός που δεν θα έπρεπε να εμφανίζεται για έναν 12μήνο αστικό προορισμό.
• Η στασιμότητα στις πληρότητες των ξενοδοχείων παρά την αύξηση των αφίξεων επισκεπτών στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών.
• Μόνο το 24% των επισκεπτών γνωρίζει τον Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας.                

Πηγή: ΕΞΑΑΑ και GBR Consulting, (2019). «15η Έρευνα Περί Ικανοποίησης Επισκεπτών και Απόδοσης Ξενοδοχείων Αττικής 2019»

Συμπεράσματα:
1. Προβληματική φαίνεται να είναι η προβολή, καθώς οι επισκέπτες δεν γνωρίζουν τα θεματικά προϊόντα που προσφέρει η Αττική και πιο συγκεκριμένα τα νησιά του Αργοσαρωνικού. 2. Για την διόρθωση των αποκλίσεων των αρνητικών στοιχείων και για την μεγιστοποίηση της ικανοποίησης των επισκεπτών της Αττικής, πρέπει να αναβαθμιστεί το ήδη υπάρχον προσφερόμενο τουριστικό προϊόν, ώστε να γίνει συστηματική ανάδειξη άλλων θεματικών ενοτήτων μέσω της τουριστικής προβολής. 3. Η αισθητική αναβάθμιση του προορισμού έχει άμεση σχέση με την αύξηση της ποιότητας και τελικά με την αύξηση της κατανάλωσης.

* Δημήτρης Κομένι είναι Υπεύθυνος Τουριστικής Ανάπτυξης της Alter View που παρέχει στους Δημόσιους φορείς και τις ιδιωτικές επιχειρήσεις του τουριστικού κλάδου, ένα πλήρη στρατηγικό σχεδιασμό λαμβάνοντας υπόψη της τα παραπάνω ευρήματα

Σχετικά άρθρα

Ξεκινήστε να γράφετε τον όρο αναζήτηση επάνω και πατήστε enter για Αναζήτηση. Πατήστε ESC για ακύρωση.

Επιστροφή επάνω