Τη σύμπραξή τους με
στόχο την αποτελεσματικότερη στήριξη του κλάδου του λιανεμπορίου στην Κρήτη,
ανακοίνωσαν η Google Ελλάδας και η Ομοσπονδία Εμπορικών Συλλόγων Κρήτης. Η
σύμπραξη τελεί υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Κρήτης που ανέλαβε την
πρωτοβουλία να φέρει σε επαφή την Google με την Ομοσπονδία σε συνέχεια της
επιτυχημένης συνεργασίας της με την εταιρεία το προηγούμενο διάστημα. Η πρωτοβουλία
αυτή περιλαμβάνει δωρεάν ομαδικά διαδικτυακά σεμινάρια ψηφιακής εκπαίδευσης
αλλά και κατ’ ιδίαν συμβουλευτική στις επιχειρήσεις.
Συγκεκριμένα:
1. Θα βοηθήσουν τις επιχειρήσεις να δημιουργήσουν ένα προφίλ, μέσω του
οποίου θα προβάλλονται δωρεάν στο Search και στα Google Maps, μέσα από την
υπηρεσία Google My Business. Έτσι, θα έχουν τη δυνατότητα να μοιράζονται
σημαντικές πληροφορίες με το κοινό, συμπεριλαμβανομένων των επιλογών
εξυπηρέτησής του, όπως π.χ. ανέπαφη παράδοση ή παραλαβή έξω από το κατάστημα.
2. Θα εξηγήσουν στις επιχειρήσεις τον τρόπο με τον οποίο μπορούν να αξιοποιούν
τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης για να δημιουργούν έσοδα.
3. Θα τις καθοδηγήσουν στις σωστές κινήσεις προκειμένου να καταρτίσουν ένα
ολοκληρωμένο Πλάνο Ψηφιακού Μάρκετινγκ με εργαλεία όχι μόνο της Google, αλλά
και άλλων εταιρειών του χώρου, ανάλογα με τις ανάγκες τους.
Η αναγκαιότητα ψηφιακής λειτουργίας των επιχειρήσεων υπαγορεύεται και από τα
στοιχεία πρόσφατης έρευνας της ΕΛΣΤΑΤ, σύμφωνα με τα οποία σημειώνεται στη χώρα
μας μια σταθερή, σημαντική άνοδος στις αγορές μέσω διαδικτύου. Πλέον, ένας
στους δύο χρήστες ίντερνετ (50%) κάνει τις αγορές του ηλεκτρονικά, όταν η
αντίστοιχη αναλογία το 2019, ήταν μόλις ένας στους πέντε (21%). Η επιτάχυνση
του ψηφιακού μετασχηματισμού του λιανεμπορίου μπορεί να συμβάλλει σημαντικά
στην άμεση ανακούφιση του τομέα, θέτοντας ταυτόχρονα στέρεες βάσεις για τη
μελλοντική ανάκαμψη και ανάπτυξή του.
Ο Περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος
Αρναουτάκης, δήλωσε: «Ο ψηφιακός μετασχηματισμός γίνεται πράξη, ανοίγοντας
καινούργιες δυνατότητες για την ανάκαμψη της οικονομίας μας και την ανάπτυξη
της χώρας μας. Είμαστε ευτυχείς και υπερήφανοι για το γεγονός ότι, μετά την
Αθήνα, η συγκεκριμένη πρωτοβουλία εφαρμόζεται στην Περιφέρεια της Κρήτης και
ευχαριστούμε τη Google Ελλάδος για τη συνεργασία με την Ομοσπονδία Εμπορικών
Συλλόγων Κρήτης, η οποία έχει στόχο τη στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων
λιανικού εμπορίου και την καθοδήγησή τους προς ένα ψηφιακό μέλλον».
Η διευθύντρια Marketing της Google για
την Ν.Α. Ευρώπη, Μαρία Φουντά, είπε σχετικά: «Η Google έχει δεσμευτεί να
συμβάλει στην επιτάχυνση της ανάκαμψης της χώρας μας και την ανάπτυξή της μέσα
από την τεχνολογία. Είμαστε πολύ χαρούμενοι για τη συνεργασία μας με την
Ομοσπονδία Εμπορικών Συλλόγων Κρήτης, και πιστεύουμε ότι, με το συγκεκριμένο
πρόγραμμα για δωρεάν ψηφιακή εκπαίδευση και εργαλεία, θα βοηθήσουμε τις
μικρομεσαίες επιχειρήσεις να επωφεληθούν από τις δυνατότητες που προσφέρει η
τεχνολογία και να μπορέσουν να αναπτυχθούν, κατά τη διάρκεια της πανδημίας,
αλλά και πέραν αυτής».
Ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εμπορικών
Συλλόγων Κρήτης Μανώλης Κουμαντάκης, υπογράμμισε: «Και στην Κρήτη, το
λιανεμπόριο είναι ένας από τους βαρύτερα πληγέντες από την πανδημία κλάδους.
Είναι, λοιπόν, πολύ σημαντικό για εμάς και για τις επιχειρήσεις που
εκπροσωπούμε, να έχουμε πρόσβαση σε σύγχρονες μεθόδους και αποτελεσματικά
εργαλεία ψηφιακής εκπαίδευσης, όπως αυτά που προσφέρει το συγκεκριμένο
πρόγραμμα της Google. Την ευχαριστούμε, όχι μόνο για την πρακτική βοήθεια που
μας προσφέρει, αλλά κυρίως για τις νέες προοπτικές που ανοίγει για τα μέλη
μας».
Ο Αντιπεριφερειάρχης
Επιχειρηματικότητας-Εμπορίου –Καινοτομίας και Κοινωνικής Οικονομίας Αντώνης
Παπαδεράκης, τόνισε: «Η συνεργασία της Google με τις Εμπορικές Επιχειρήσεις
της Κρήτης είναι μια ευκαιρία για ένα
σημαντικό βήμα του λιανικού εμπορίου της Κρήτης στο δρόμο της ψηφιακής
μετάβασης. Ιδιαίτερα η εξατομικευμένη υποστήριξη είναι σημαντική για τις μικρές
και πολύ μικρές επιχειρήσεις του κλάδου ώστε να αναπτύξουν και να αξιοποιήσουν
νέα καινοτόμα εργαλεία προώθησης και λειτουργίας των επιχειρήσεών του. Να
ανταποκριθούν έτσι καλύτερα στις δυσκολίες της περιόδου αλλά και στις
προκλήσεις του ψηφιακού εμπορίου που αναπτύσσεται ραγδαία.»