Τον 3ο Παγκόσμιο Διαγωνισμό Νεοφυών Επιχειρήσεων Γαστρονομικού Τουρισμού (3RD GLOBAL GASTRONOMY TOURISM STARTUP COMPETITION) διοργανώνει ο Παγκόσμιος Οργανισμό Τουρισμού (UNWTO) που υλοποιείται σε συνεργασία με το Βασκικό Γαστρονομικό Κέντρο (Basque Culinary Center).
Στόχος του διαγωνισμού η επιτάχυνση των τουριστικών πρωτοβουλιών Γαστρονομίας μέσα από την Καινοτομία, για την επίτευξη των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης (SDG), για έναν πιο βιώσιμο και ανθεκτικό τουρισμό, χωρίς αποκλεισμούς.
Η προθεσμία υποβολής υποψηφιοτήτων: είναι έως 1 Ιουνίου 2022, η ανκοίνωση των επικρατέστερων υποψηφιοτήτων θα ανακοινωθούν στην σχετική ιστοσελίδα του UNWTO στις 15 Σεπτεμβρίου α2022, ενώ οι νικητές θα ανακοινωθούν στην διάρκεια της συνεδρίας τον Δεκέμβριο 2022.
ΣΕ ΠΟΙΟΥΣ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ – ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ
1. Νεοφυείς επιχειρήσεις που αναπτύσσουν και προωθούν τη δημιουργία μίας νεοφυούς επιχείρησης με βασική συνιστώσα την υψηλή τεχνολογία για την παροχή λύσεων ή νέων υπηρεσιών που σχετίζονται με τον τομέα του γαστρονομικού τουρισμού.
2. Νεοφυείς επιχειρήσεις που αναπτύσσουν και προωθούν έργα με βασική συνιστώσα τον μετασχηματισμού και την κοινωνική βελτίωση στον τομέα τους και συνδέονται με τον τομέα του γαστρονομικού τουρισμού.
3. Νεοφυείς επιχειρήσεις που αναπτύσσουν και προωθούν έργα με βασική συνιστώσα τη βιωσιμότητα και/ή τη διαχείριση των αποβλήτων που απορρέουν από τα τρόφιμα σε σχέση με τον αντίκτυπο που προκαλείται από τους τουρίστες.
ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ – ΠΑΡΟΧΕΣ
Στο πλαίσιο του διαγωνισμού, οι υποψήφιες επιχειρήσεις θα απολάβουν μια σειρά προνόμια όπως: καθοδήγηση από τον UNWTO και κορυφαίους εταίρους, επενδυτικές ευκαιρίες, συμμετοχή στο δίκτυο καινοτομίας του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού, ευκαιρίες υποτροφιών για τη Διαδικτυακή Ακαδημία Τουρισμού, ευκαιρία να παρουσιάσουν την εκκίνησή τους στο 7ο Φόρουμ Τουρισμού Γαστρονομίας του ΟΗΕ (Νάρα, Ιαπωνία Ιούνιος 2022) κ.α.
Όπως επιασημαίνει ο UNWTO, ο γαστρονομικός τουρισμός τονώνει την επιχειρηματικότητα και τη δημιουργία νέων εταιρειών και οργανισμών που αναγκαστικά επηρεάζουν εγκάρσια άλλους κλάδους και προάγει αξίες όπως:
• Βιωσιμότητα που βασίζεται στη διατήρηση μιας ισορροπίας μεταξύ της οικονομικής ανάπτυξης και της γαστρονομικής κουλτούρας και κληρονομιάς.
• Η ποιότητα των πρωτοβουλιών από την παραγωγή στην εμπειρία, σε ολόκληρη την τουριστική αλυσίδα αξίας.
• Αυθεντική επικοινωνία και συνεκτική αφήγηση γαστρονομικών προσφορών με τη συμμετοχή όλων των ενδιαφερόμενων φορέων του κλάδου. από τους σεφ μέχρι τα μέσα ενημέρωσης.
• Συνεργασία μεταξύ όλων των παραγόντων σε όλη την αλυσίδα αξίας του γαστρονομικού και τουριστικού τομέα.
• Αυθεντικότητα με την ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς, των τοπικών προϊόντων και των πολιτιστικών αξιών.
• Ο γαστρονομικός τουρισμός είναι από μόνος του ένα ερέθισμα για τη δημιουργικότητα, την καινοτομία και τη βιώσιμη ανάπτυξη, όπου νεοφυείς επιχειρήσεις με ανατρεπτικά και ανοιχτά οράματα μπορούν να προτείνουν νέα μελλοντικά σενάρια που έχουν θετικό και εγκάρσιο αντίκτυπο σε διάφορους τομείς, ώστε να μπορούν να συνεργαστούν και να συμβάλουν στη Βιώσιμη Ανάπτυξη των Ηνωμένων Εθνών Στόχοι.