Ζωγραφίζοντας την Φιλοξενία 

[χρόνος ανάγνωσης 3 λεπτά και 3 δευτ.]

Η φιλοξενία, μια έννοια βαθιά ριζωμένη στην ελληνική παράδοση και ταυτότητα, αναδείχθηκε ως πηγή έμπνευσης για χιλιάδες μαθητές δημοτικού σε όλη την Ελλάδα, μέσω του 1ου Πανελλήνιου Μαθητικού Διαγωνισμού Ζωγραφικής «Ζωγραφίζω τη Φιλοξενία» του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΞΕΕ). Με αφορμή τη συμπλήρωση 90 χρόνων από την ίδρυσή του, το ΞΕΕ προσκάλεσε τους μικρούς μαθητές να αποτυπώσουν τη δική τους οπτική για την φιλοξενία, με την ανταπόκριση να ξεπερνά κάθε προσδοκία, φτάνοντας τις 2.300 συμμετοχές.

Η Κρήτη στο επίκεντρο της Φιλοξενίας
Ιδιαίτερη αναφορά αξίζει στην Κρήτη, η οποία ανέδειξε τρεις νικητές στον διαγωνισμό, επιβεβαιώνοντας τη ζωντανή σχέση του νησιού με την έννοια της φιλοξενίας.
Συγκεκριμένα, στην Α’ Τάξη διακρίθηκε ο Κωνσταντίνος Τραμπάκουλος από το 1ο Δημοτικό Σχολείο Αρκαλοχωρίου, Δ/νση Π.Ε. Ηρακλείου Κρήτης.
Ακολούθως, στην Ε’ Τάξη, η Αναστασία Κόρκακα από το 15ο Δημοτικό Σχολείο Χανίων, Δ/νση Π.Ε. Χανίων, απέσπασε επίσης βραβείο.
Τέλος, στην Στ’ Τάξη, η Ιωάννα Γρύλλη από το Δημοτικό Σχολείο Στερνών, Δ/νση Π.Ε. Χανίων, αποτελεί την τρίτη διάκριση για την Κρήτη.
Οι επιτυχίες αυτές υπογραμμίζουν τον τρόπο με τον οποίο η φιλοξενία, ως αξία και βίωμα, μεταδίδεται και καλλιεργείται στις νεότερες γενιές της Κρήτης, ενός νησιού που αποτελεί φάρο τουρισμού και φιλοξενίας.

Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα του 1ου Πανελλήνιου Μαθητικού Διαγωνισμού Ζωγραφικής, ο Πρόεδρος του ΞΕΕ Αλέξανδρος Βασιλικός δήλωσε: «Τα παιδιά και η φιλοξενία είναι δύο λέξεις που κουβαλούν μέσα τους το μέλλον της Ελλάδας. Η αυριανή Ελλάδα χτίζεται σήμερα, με αξίες, με παιδεία και με όραμα. Γι’ αυτό, στο Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος, έχουμε θέσει έναν διαρκή στόχο: να ενώσουμε τη φιλοξενία με την εκπαίδευση, όχι απλώς ως επαγγελματική κατεύθυνση, αλλά ως στάση ζωής. Διότι τα παιδιά θα είναι οι αυριανοί φορείς της αυθεντικής ελληνικής φιλοξενίας, μιας φιλοξενίας ανθρώπινης και πάντα με αξία για όλους.».  
Ένας διαγωνισμός που υπερέβη τις προσδοκίες
Η αξιολογική επιτροπή, αποτελούμενη από καταξιωμένους ειδικούς στους τομείς της τέχνης, της εκπαίδευσης και του τουρισμού, επέλεξε 18 νικητές – τρεις από κάθε τάξη του Δημοτικού. Τα έργα που ξεχώρισαν για τη φαντασία, την ευαισθησία και τον πρωτότυπο τρόπο με τον οποίο τα παιδιά αποτύπωσαν την έννοια της φιλοξενίας.

Οι 18 διακριθέντες μαθητές και μαθήτριες θα βραβευθούν σε ειδική εκδήλωση τον Σεπτέμβριο και θα ζήσουν ένα εκπαιδευτικό και πολιτιστικό διήμερο φιλοξενίας, μαζί με τις οικογένειές τους και τους υπεύθυνους εκπαιδευτικούς τους. Επιπλέον, τα έργα τους θα συμπεριληφθούν σε ένα ειδικό λεύκωμα που θα εκδοθεί με αφορμή την 90ή επέτειο του ΞΕΕ, παρουσία της πολιτειακής και πολιτικής ηγεσίας της χώρας.  

Στην Αξιολογική Επιτροπή του Διαγωνισμού, συμμετείχαν: 
Ελισάβετ Μπάργκ
, Ιστορικό Τέχνης με ειδίκευση στην Σύγχρονη Τέχνη και στην Κοινωνική και Πολιτιστική Ιστορία της Τέχνης, Μουσειολόγος.
Ελένη Ανδρεάδη, συγγραφέα παιδικών μυθιστορημάτων, εκπαιδευτικό με ειδίκευση στη δημιουργία εκπαιδευτικών προγραμμάτων.
Αθηνά Νέλλα, Επίκουρη Καθηγήτρια Τουριστικού Μάρκετινγκ στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (Ε.Α.Π.).
Ευάγγελο Μαυρικάκη, εκπαιδευτικό, επιστημονικό συνεργάτη του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας.  

Οι διακριθέντες /είσες μαθητές και μαθήτριες είναι οι εξής:
Α Τάξη
Βίκτωρας Καραγιάννης
– Δημοτικό Σχολείο Άνω Σύρου – Δ/νση Π.Ε. Κυκλάδων.
Αγαθή Σαπούνη
– 3ο Δημοτικό Σχολείο Καρπενησίου – Δ/νση Π.Ε. Ευρυτανίας.
Κωνσταντίνος Τραμπάκουλος
– 1ο Δημοτικό Σχολείο Αρκαλοχωρίου – Δ/νση Π.Ε. Ηρακλείου Κρήτης
Β Τάξη 
Αποστολία Γεωργιάδου
– Δημοτικό Σχολείο Χιλιοδένδρου – Δ/νση Π.Ε. Καστοριάς.
Σοφία Κερασίδου
– Δημοτικό Σχολείο Φιλώτα – Δ/νση Π.Ε. Φλώρινας.
Μάρθα Μπεντερμάχερ Γερούση
– 15ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών – Δ/νση Π.Ε. Α’ Αθήνα.
Γ Τάξη
Σωτηρία Χατζηχρήστου
– 15ο Δημοτικό Σχολείο Μυτιλήνης – Δ/νση Π.Ε. Λέσβου
Χρυσούλα – Άννα Μπεκρή
– 2ο Δημοτικό Σχολείο Αρτέμιδος – Δ/νση Π.Ε. Ανατολικής Αττικής
Ακριβή – Χαραλαμπία Γούσγουλα
– 1ο Δημοτικό Σχολείο Σκάλας – Δ/νση Π.Ε. Λακωνίας
Δ Τάξη 
Πρόδρομος Ματσούκας
– Ειδικό Δημοτικό Σχολείο για Παιδιά με Εγκεφαλική
Παράλυση Αργυρούπολης – Δ/νση Π.Ε. Δ’ Αθήνας.
Παναγιώτα Πουρλιώτου
– 2ο Δημοτικό Σχολείο Λιτοχώρου – Δ/νση Π.Ε. Πιερίας.
Άγγελος Μπουρμπούλης
– 1ο Δημοτικό Σχολείο Ζαχάρως – Δ/νση Π.Ε. Ηλείας
Ε Τάξη 
Αλίκη Παπαπούλια
– 8ο Δημοτικό Σχολείο Αμαρουσίου – Δ/νση Π.Ε. Β’ Αθήνας.
Αναστασία Κόρκακα
– 15ο Δημοτικό Σχολείο Χανίων – Δ/νση Π.Ε. Χανίων.
Έστερ Αλίγια
– 79ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης – Δ/νση Π.Ε. Ανατολικής Θεσσαλονίκης.
Στ Τάξη 
Ιωάννα Γρύλλη
– Δημοτικό Σχολείο Στερνών – Δ/νση Π.Ε. Χανίων.
Ειρήνη Καραγιάννη
– Δημοτικό Σχολείο Έμπωνα Ρόδου – Δ/νση Π.Ε. Δωδεκανήσου
Μαρία Μαραγκού
– Δημοτικό Σχολείο Αγίας Μαρίνας Λέρου – Δ/νση Π.Ε. Δωδεκανήσου.

Η φιλοξενία ως πυλώνας της εκπαίδευσης
Ο διαγωνισμός αυτός αποτελεί συνέχεια των πρωτοβουλιών του ΞΕΕ για την ένταξη της φιλοξενίας στο εκπαιδευτικό σύστημα. Ήδη, δύο προγράμματα έχουν ενταχθεί: το «Φιλοξενία Μου» για μαθητές Β’ και Γ’ Δημοτικού και το «Μαθαίνω τα Επαγγέλματα της Φιλοξενίας» για τη Γ’ Γυμνασίου, με στόχο την ενίσχυση της συμβουλευτικής και του επαγγελματικού προσανατολισμού.

Η Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Σοφία Ζαχαράκη, τόνισε τη σημασία της φιλοξενίας ως «βαθιά ριζωμένη ελληνική αξία» και συνεχάρη τους μαθητές και το ΞΕΕ για τη συμβολή τους στην «ολιστική ανάπτυξη των μαθητών, τη βιωματική μάθηση και την καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων».

Από την πλευρά της, η Υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη, συνεχάρη το ΞΕΕ για την πρωτοβουλία, τονίζοντας ότι η σύνδεση της φιλοξενίας με τη δημιουργικότητα των παιδιών «αναδεικνύει διαχρονικές αξίες και αποτελεί θεμέλιο για τη σύνδεση της νέας γενιάς με το όραμα για έναν βιώσιμο και ποιοτικό ελληνικό τουρισμό».

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Σχετικά άρθρα

Ξεκινήστε να γράφετε τον όρο αναζήτηση επάνω και πατήστε enter για Αναζήτηση. Πατήστε ESC για ακύρωση.

Επιστροφή επάνω