[χρόνος ανάγνωσης 1 λεπτό και 9 δευτ.]
Η αγορά καλλυντικών στην Ιταλία παρουσιάζει ιδιαίτερα θετικές προοπτικές για ελληνικές επιχειρήσεις, κυρίως σε τομείς που συνδέονται με τη φυσικότητα, τη βιωσιμότητα και την υψηλή ποιότητα, σύμφωνα με την Έρευνα Αγοράς του Γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων (ΟΕΥ), της Ελληνικής Πρεσβείας στην Ρώμη.
Η αυξανόμενη ζήτηση για προϊόντα με φυτικά συστατικά, βιολογικές πιστοποιήσεις και οικολογικές συσκευασίες δημιουργεί ένα περιβάλλον όπου οι ελληνικές εταιρείες μπορούν να αξιοποιήσουν το συγκριτικό τους πλεονέκτημα, ήτοι την παράδοση στη χρήση φυσικών πρώτων υλών και τη μεσογειακή ταυτότητα.
Η τάση προς premium και niche προϊόντα προσφέρει σημαντικές ευκαιρίες διαφοροποίησης. Οι Ιταλοί καταναλωτές δείχνουν προτίμηση σε προϊόντα που συνδυάζουν ποιότητα, αυθεντικότητα και αισθητική, στοιχεία που χαρακτηρίζουν τα ελληνικά brands. Επιπλέον, η ισχυρή φήμη της Ελλάδας για φυσικά και φυτικά καλλυντικά μπορεί να αποτελέσει βάση για στρατηγικές marketing που θα εστιάζουν στη βιωσιμότητα και την ηθική παραγωγή.
Οι ελληνικές επιχειρήσεις μπορούν να επωφεληθούν από συνεργασίες με ιταλικά δίκτυα διανομής και φαρμακεία, όπου η ζήτηση για dermocosmetics και φυσικά προϊόντα είναι υψηλή, από τη συμμετοχή τους σε διεθνείς εκθέσεις, όπως η Cosmoprof Bologna, για την ενίσχυση της προβολής τους και τη δημιουργία εμπορικών επαφών, όχι μόνον στην ιταλική αγορά αλλά με στόχευση στους διεθνείς επισκέπτες και δυνητικούς αγοραστές, επένδυση σε πιστοποιήσεις (COSMOS, ICEA) που ενισχύουν την αξιοπιστία και ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της αγοράς.
Σημειώνεται ότι το Γραφείο ΟΕΥ Ρώμης στηρίζει κάθε έτος τις ελληνικές συμμετοχές στις εν λόγω εκθέσεις και επισημαίνεται ότι τον Μάρτιο 2025 η ελληνική συμμετοχή ανήλθε σε 40 εταιρείες που παρουσίασαν καινοτόμα προϊόντα υψηλής δυναμικής στο χώρο της κοσμετολογίας. Τέλος, από ανάπτυξη premium σειρών και εξατομικευμένων προϊόντων, αξιοποιώντας την τεχνογνωσία και την εικόνα ποιότητας που συνοδεύει τα ελληνικά καλλυντικά.
Η έγκαιρη τοποθέτηση στην αγορά είναι κρίσιμη, καθώς οι καταναλωτικές συνήθειες διαμορφώνονται τώρα και η πιστότητα των Ιταλών καταναλωτών στις μάρκες που επιλέγουν αποτελεί στρατηγικό πλεονέκτημα για όσους εισέλθουν δυναμικά.
Διαβάστε ολόκληρη την Έρευνα Αγοράς για τα Καλλυντικά στην Ιταλία:




