Τουρισμός χωρίς αποκλεισμούς

[χρόνος ανάγνωσης 1 λεπτό και 24 δευτ.]

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρίες, ο Οργανισμός Τουρισμού των Ηνωμένων Εθνών (UN Tourism), σε συνεργασία με τον Οργανισμό Επιχειρήσεων και Οικονομικής Ανάπτυξης (AWE) και το Γερμανικό Ομοσπονδιακό Υπουργείο Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (BMZ), προχώρησε στη δημοσίευση των νέων «Οδηγιών Προσβασιμότητας για τις Τουριστικές Επιχειρήσεις» (επισυνάπτονται).
Η πρωτοβουλία αυτή έρχεται να καλύψει ένα σημαντικό κενό στην αγορά, προσφέροντας πρακτικά εργαλεία σε καταλύματα, ταξιδιωτικά γραφεία και εταιρείες μεταφορών, ώστε να μετατρέψουν την προσβασιμότητα σε μοχλό ανάπτυξης. 

Για

τις σύγχρονες τουριστικές επιχειρήσεις, η προσβασιμότητα παύει να είναι απλώς μια κανονιστική υποχρέωση και αναδεικνύεται σε τεράστια αγοραστική δύναμη. Τα στοιχεία είναι αποκαλυπτικά, καθώς 1,3 δισ. άνθρωποι ζουν με σοβαρές αναπηρίες παγκοσμίως ενώ σχεδόν το 50% των ανθρώπων άνω των 60 ετών αντιμετωπίζουν κάποια μορφή αναπηρίας. Μαζί με τις οικογένειές τους και τους συνοδούς τους, η αγορά αυτή μπορεί να αγγίξει το 1/3 της παγκόσμιας τουριστικής αγοράς.

Η αδυναμία εξυπηρέτησης αυτού του κοινού δεν σημαίνει μόνο απώλεια εσόδων, αλλά εγκυμονεί κινδύνους όπως πρόστιμα, αποκλεισμό από χρηματοδοτικά προγράμματα και ζημιά στη φήμη της επιχείρησης μέσω αρνητικών κριτικών. 

Οι νέες οδηγίες υπογραμμίζουν ότι η μακροπρόθεσμη επένδυση στην προσβασιμότητα θωρακίζει τις επιχειρήσεις οικονομικά. Τα δεδομένα δείχνουν ότι οι εταιρείες που ηγούνται στην ενσωμάτωση ατόμων με αναπηρία (τόσο ως πελάτες όσο και ως εργαζόμενοι) υπερτερούν έναντι του ανταγωνισμού:  
•  Επιτυγχάνουν έως και 28% υψηλότερα έσοδα.   
•  Σημειώνουν 30% υψηλότερα περιθώρια κέρδους. 
•  Μπορούν να διπλασιάσουν το καθαρό τους εισόδημα.   
•  Αυξάνουν τα κέρδη τους έως και τέσσερις φορές ταχύτερα.  

Επιπλέον, η συμπερίληψη ατόμων με αναπηρία στο εργατικό δυναμικό συνδέεται με υψηλότερα ποσοστά διατήρησης εργαζομένων (retention) και ενίσχυση της καινοτομίας.  

Ο οδηγός, ο οποίος διαμορφώθηκε σε προσβάσιμη μορφή από το Ίδρυμα ONCE, περιγράφει πέντε πρακτικά βήματα για τις επιχειρήσεις. Στόχος είναι ο σχεδιασμός οικονομικά αποδοτικών βελτιώσεων που οδηγούν σε: 
1.  Διεύρυνση της πελατειακής βάσης.  
2.  Ενίσχυση της φήμης (Brand Reputation).   
3.  Δημιουργία φιλικών περιβαλλόντων χρήσης (User Experience).  
4.  Αναβάθμιση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών.   
5.  Υποστήριξη της στρατηγικής ESG και βιωσιμότητας.

Οι Οδηγίες θα παρουσιαστούν επίσημα τις επόμενες ημέρες σε εκδηλώσεις στον Ισημερινό και την Κούβα, ενώ η AWE σχεδιάζει εκτεταμένες προωθητικές ενέργειες καθ’ όλη τη διάρκεια του 2026. Στόχος είναι η ενεργή υποστήριξη των επιχειρήσεων στην υιοθέτηση αυτών των πρακτικών, ώστε να εκμεταλλευτούν τις αυξανόμενες ευκαιρίες που προσφέρει ο τουρισμός χωρίς αποκλεισμούς.

Αναλυτικά οι νέες οδηγίες προσβασιμότητας:

Σχετικά άρθρα

Ξεκινήστε να γράφετε τον όρο αναζήτηση επάνω και πατήστε enter για Αναζήτηση. Πατήστε ESC για ακύρωση.

Επιστροφή επάνω