Συμπεράσματα και Προτάσεις

Συνέργειες
Βιώσιμης Τουριστικής Ανάπτυξης

Πρώτα απ’ όλα και πάλι, ευχαριστούμε όλους τους ομιλητές τους συντελεστές και τους συνεργάτες, πού συνετέλεσαν στην επιτυχία της Ημερίδας για τις απόψεις τους, πού μας έδωσαν το υλικό για τα παρακάτω συμπεράσματα το οποίο μαζί με τις τοποθετήσεις, τις παρουσιάσεις αλλά και το οπτικό υλικό είναι παρακαταθήκη γνώσης και προτάσεων

Πανάρχαια καταβολή του νησιού μας η Κρητική Φιλοξενία, ένας άγραφος νόμος που τον θαυμάζουν όλοι οι επισκέπτες και καμαρώνουν όσοι είχαν την τύχη να επισκεφθούν την Κρήτη μας. Δεν θα μπορούσε ίσως και να ήταν διαφορετικά ιδιαίτερα στον τόπο που γεννήθηκε και μεγάλωσε ο Ξένιος Δίας.
Μετά από δύο χρόνια πανδημίας προχωρήσαμε στην 2η Ημερίδα Τουρισμού «Κρητών Φιλοξενείν» με θέμα «Συνέργειες Βιώσιμης Τουριστικής Ανάπτυξης».

Εκ του θέματος πήγαζε και η ανάγκη να προχωρήσουμε πρώτοι σε συνέργεια, μιας και δεν είμαστε δάσκαλοι αλλά άνθρωποι της πράξης. Με πρόταση του Μανώλη Τσακαλάκη, Προέδρου των ξενοδόχων Ρεθύμνης, προχωρήσαμε σε συνδιοργάνωση της Ημερίδας με τον Σύλλογο Ξενοδόχων Νομού Ρεθύμνης, το Επιμελητήριο Ρεθύμνης και τον Δήμος Ρεθύμνης.

Από τον Οκτώβριο του 2020 που διοργανώσαμε την 1η Ημερίδα Τουρισμού στο ΜΑΙΧ στα Χανιά έως και τον Οκτώβριο του 2022 όπου διενεργήθηκε η 2η Ημερίδα στο Ρέθυμνο, πολλά έχουν αλλάξει ως αναφορά το ειδικό βάρος της τουριστικής οικονομίας.
Η Ημερίδα περιλαμβάνει ένα μεγάλο εύρος εξαιρετικά επίκαιρων θεματικών ενοτήτων για συνέργειες, ως εργαλείο ανάπτυξης και συνοχής του τουριστικού οικοσυστήματος.
Στην ημερήσια διάταξη περιλαμβάνονται θέματα σύνδεσης του τουρισμού, της επιχειρηματικότητας, της εκπαίδευσης, της επιστήμης και της έρευνας που δίνουν στην Κρήτη ένα ξεχωριστό ρόλο συνυπολογίζοντας και τα ερευνητικά κέντρα που έχει το νησί μας.

Περισσότερο από άλλοτε είναι επιτακτική η συνεργασία όλων όσων ασχολούνται με τον Τουρισμό (ξενοδόχοι, τουριστικοί πράκτορες, αεροπορικές και ναυτιλιακές εταιρείες, ιδιοκτήτες τουριστικών λεωφορείων, taxi, επιχειρήσεις επισιτισμού, ενοικίασης οχημάτων/μοτοσικλετών, εμπορίας τουριστικών ειδών, ξεναγών και βέβαια των εργαζομένων στον τουρισμό) με την εκπαιδευτική και ερευνητική κοινότητα, τις κρατικές υπηρεσίες και την εκάστοτε κυβέρνηση, τους Ο.Τ.Α. Α’ και Β’ βαθμού, τον πρωτογενή τομέα παραγωγής και τους τυποποιητές.

Η σύνδεση των παραγωγών με τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, τις επιχειρήσεις επισιτισμού και εμπορίας. Υπάρχουν εδώ και χρόνια προτάσεις που υλοποιούνται από τους ξενοδόχους με το «why do local» που ασχολείται με τις ποιοτικές πρώτες ύλες οικολογικής και βιολογικής γεωργίας και της Περιφέρειας Κρήτης με την Αγροδιατροφική Σύμπραξη όπου πιστοποιεί την εστίαση εντός και εκτός ξενοδοχειακών μονάδων και βέβαια υπάρχει χώρος για πολλές ιδέες ακόμα σχετικά με την προώθηση τον προϊόντων και της Κρητικής διατροφής κατ’ επέκταση της Μεσογειακής με γευσιγνωσίες σε κρασί, λάδι, τυριά, παξιμάδι και με γεύματα Κρητικής παρέας σε Κρητικές βραδιές κτλ.

Η αξιοποίηση και ανάδειξη των διαφορετικών μορφών τουρισμού όπως αγροτουρισμός, καταδυτικός, ορειβατικός, περιπατητικός, αθλητικός, θρησκευτικός και άλλες, όπου ενδυναμώνουν τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις της ενδοχώρας αλλά και προσεγγίζοντας τον εμπειρικό τουρισμό.

Ο συνεδριακός, ιατρικός τουρισμός και οι ψηφιακοί νομάδες με την δημιουργία ενός Πολυθεματικού Πάρκου Υποδοχής και Φιλοξενίας Ψηφιακών Νομάδων (Digital Nomads), στο Ηράκλειο, από το Ίδρυμα Έρευνας και Τεχνολογίας (ΙΤΕ).
Πρέπει βέβαια να λάβουν όλοι οι εμπλεκόμενοι υπόψη τις νέες τεχνολογίες για την προώθηση του τουρισμού και των κρατήσεων, με μελέτες για νέες ψηφιακές τεχνολογίες που σκοπό έχουν την εξυπηρέτηση του επισκέπτη αλλά και την άμεση πρόσβαση του πελάτη στο ξενοδοχείο.
Βέβαια τα εκπαιδευτικά ιδρύματα έχουν και δημιουργούν επιπλέον προγράμματα εκπαίδευσης αλλά και διά βίου μάθησης, με τα ερευνητικά κέντρα όπως το Ι.Τ.Ε. να δίνουν λύσεις με νέες τεχνολογίες και μεθόδους, για νέα εργαλεία σχετικά με την ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος.
Ένα μεγάλο «πρόβλημα» βέβαια για τον τουρισμό είναι η εύρεση καταρτισμένου προσωπικού και ειπώθηκαν κάποιες λύσεις για τον τρόπο άμεσης έκδοσης υπουργικής εγκυκλίου για να έχει υπόσταση ο νόμος για την τουριστική εκπαίδευση.
Επόμενο η καλύτερη συνεργασία των τουριστικών φορέων με το για την καλύτερη ανάδειξη των αρχαιολογικών και πολιτιστικών χώρων, μαζί με τον αθλητικό τουρισμό που στην Κρήτη υπάρχουν δείγματα γραφής από τους Δήμους και το υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού.
Χρήσιμο είναι η αξιοποίηση της επιστημονικής εφαρμογής του «Σασμού» με την αξιοποίηση του θεσμού της διαμεσολάβησης ώστε να μην υπάρχουν χρόνια προβλήματα σχέσεων που επιβαρύνουν οικονομικά τις επιχειρήσεις.
Έτσι με τις συνέργειες όλων των εμπλεκόμενων φορέων μπορούμε να έχουμε βιώσιμο Τουρισμό με επέκταση του στους 12 μήνες εφόσον υπάρξουν οι κατάλληλες υποδομές και συνθήκες για ένα βιωματικό μοντέλο που θα αφήνει στον επισκέπτη – τουρίστα ευχάριστες αναμνήσεις και θα παρακινεί όλες του τις αισθήσεις να δει, να ακούσει, να αγγίξει και να γευτεί, όλες τις μορφές αυτού του πλούτου που λέγεται Κρητικός πολιτισμός και τρόπος ζωής, που βάση του είναι το «Κρητών Φιλοξενείν». Έτσι ο καθένας από αυτούς θα γίνει ένας εν δυνάμει πρεσβευτής της Κρήτης και της Ελλάδας στην χώρα του.

Τα τελευταία 2 χρόνια της πανδημίας, απέδειξαν ότι οι άνθρωποι του τουρισμού στάθηκαν στο ύψος των περιστάσεων με υπευθυνότητα και σε συνεργασία με την Περιφέρεια Κρήτης, τα ερευνητικά ιδρύματα έδωσαν το παράδειγμα και στην υπόλοιπη Ελλάδα για την εκμάθηση των κανόνων σε όλους τους εργαζόμενους στον τουρισμό και οι επισκέπτες/τουρίστες το αναγνώρισαν και το επιβεβαίωσαν με την αύξηση των επισκέψεων τους στην Κρήτη για το 2022.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι τα συμπεράσματα της Ημερίδας συνηγορούν στην ανάγνωση ή άκουσμα των ομιλιών και των παρουσιάσεων των εκλεκτών ομιλητών και προσκεκλημένων καθώς αποτελούν μοναδικές θεματικές με στοιχεία γνώσης, προτάσεων και δράσεων. Είναι ένας πλούτος που βοηθάει κάθε ενδιαφερόμενο της τουριστικής οικονομίας, στα επόμενα επαγγελματικά του σχέδια και κινήσεις για βιώσιμη επιχειρηματικότητα που πάντα είναι εφικτή με τις σωστές Συνέργειες.
Υπενθυμίζουμε ότι όπως και όλα τα προηγούμενα τεύχη του περιοδικού Κρητών Επιχειρείν, θα αποσταλεί με ηλεκτρονική αλληλογραφία στα μέλη της Κυβέρνησης, στους Βουλευτές, στον Περιφερειάρχη Κρήτης, τους Αντιπεριφερειάρχες και Περιφερειακούς Συμβούλους, στους Δήμους της Κρήτης, στα Επιμελητήρια, σε όλους τους Φορείς του Τουρισμού και τις Οργανώσεις, Συνδέσμους, Σωματεία, στα Εργατικά Κέντρα, στα Πανεπιστήμια, τα Ερευνητικά Κέντρα, τα Δ.ΙΕΚ – ΙΕΚ – Τουριστικές Σχολές, σε επιχειρήσεις και ιδιώτες που ενημερώνονται με newsletter και όλους όσους συμμετείχαν στην Ημερίδα: Κρητών Φιλοξενία, Τουρισμός 2021 – Κρήτη 4 Εποχές και στην Ομογένεια. Επίσης υπάρχει δυνατότητα εκτύπωσης του περιοδικού ή μέρους του (ανάτυπα) από 50 τεύχη, κατόπιν συνεννόησης.
Τέλος και πάλι ευχαριστούμε από καρδιάς, όλους για την συμμετοχή τους στην 2η ημερίδα του «Κρητών Φιλοξενείν» και με το καλό να σμίξουμε στο 3ο «Κρητών Φιλοξενείν» που θα γίνει αυτή την φορά στο Ηράκλειο.

Με εκτίμηση
Η ομάδα του Κρητών Επιχειρείν
και ο εκδότης Κώστας Λιακάκης

Πηγή 13ο τεύχος ΚΡΗΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Σχετικά άρθρα

Ξεκινήστε να γράφετε τον όρο αναζήτηση επάνω και πατήστε enter για Αναζήτηση. Πατήστε ESC για ακύρωση.

Επιστροφή επάνω