Γιατί όχι Cargo στο Τυμπάκι;

Γιατί όχι Cargo στο Τυμπάκι;

του Γιώργου Μπαμιεδάκη*

Άλλη μια σαιζόν ξεκινάει. Μια σαιζόν με πολλές ιδιαιτερότητες, και λόγω των έκτακτων και αβέβαιων συνθηκών, κανείς δε μπορεί με σιγουριά να προβλέψει την εξέλιξη. Παρ’ όλα αυτά, και όντας συνειδητοί πολίτες με το βλέμμα μας στραμμένο στις ανάγκες του νησιού μας, είμαστε υποχρεωμένοι να αξιοποιήσουμε στο μέγιστο τις δυνατότητές μας στον τουριστικό κλάδο της κρουαζιέρας, με ευθύνη και τηρώντας όλα τα μέτρα προστασίας.
Ακολουθώντας τα στατιστικά του 2019, πάνω από 600,000 επισκέπτες έφτασαν στα λιμάνια του νησιού μας και από ότι φαίνεται, αυτό θα συνεχίσει να έχει αυξητικές τάσεις. Η κρουαζιέρα θεωρείται αυτή τη στιγμή μια ασφαλή επιλογή διακοπών. Η συγκυρία επίσης της επιλογής του Λιμένος Ηρακλείου από την World Travel Awards στην κατηγορία «Κορυφαία Ευρωπαϊκά Λιμάνια» είναι ακόμα ένα κίνητρο να χρησιμοποιηθεί υπέρ της τοπικής μας οικονομίας. Είναι λοιπόν μια ευκαιρία να προωθηθούν τα κρητικά παραδοσιακά προϊόντα. Αρχικά θα μπορούσαν τα ίδια τα πλοία να εφοδιάζονται με παραδοσιακά προϊόντα όσον αφορά τον εφοδιασμό τους, αλλά και σε επίπεδο λιανικής προκειμένου για την αγορά τους από τους επιβάτες – επισκέπτες. Τονώνουμε την πληττόμενη τοπική αγορά και αναδεικνύουμε τα προϊόντα μας. Άλλωστε, οι ξένοι επισκέπτες μας, είναι ήδη ενημερωμένοι για τον μεσογειακό γευστικό πλούτο μας και είναι παραπάνω από πρόθυμοι να μυρίσουν και να γευθούν προϊόντα που δεν είναι δυνατόν να βρουν στην χώρα τους. Μια συντονισμένη συνεργασία τοπικών φορέων και τοπικών παραγωγών μέσα από πιστοποιημένα συσκευασμένα προϊόντα της κρητικής γης, θα μπορούσε να γίνει μια επιχειρηματική προσπάθεια win – win και για τους φορείς, και για τους παραγωγούς αλλά και για τους ίδιους τους επισκέπτες.
Στο ίδιο πνεύμα θα μπορούσαμε να αξιοποιήσουμε το αεροδρόμιο Τυμπακίου. Είναι ένα σημείο εισόδου – εξόδου του νησιού μας απενεργοποιημένο εδώ και πολλά χρόνια. Υπάρχουν υποδομές που ερημοποιούνται ενώ θα μπορούσαν να προσφέρουν τα μέγιστα και στην τοπική οικονομία αλλά και στην οικονομία ολόκληρου του νησιού. Ο τόπος μας παράγει αξιόλογα προϊόντα όπως το ελαιόλαδο, το κρασί, εσπεριδοειδή, βότανα και άλλα πολλά, που μέχρι τώρα είτε εξάγονται σε χώρες του εξωτερικού είτε στο βορειότερο τμήμα της χώρας μας. Η μεταφορά αυτών γίνεται σχεδόν αποκλειστικά με τη χρήση του θαλάσσιου και οδικού δικτύου. Αυτό πολλές φορές έχει αντίκτυπο στην πιθανή αλλοίωση των ευπαθών προϊόντων εφόσον είναι μια χρονοβόρα διαδικασία, και από την άλλη, η παρουσία ενός μεγάλου αριθμού φορτηγών επιβαρύνει τους ήδη φορτωμένους οδικούς άξονες, προκαλώντας πολλές φορές τροχαία δυστυχήματα λόγω της κόπωσης των οδηγών ή και από άλλους παράγοντες όπως η ελλιπής συντήρηση των οχημάτων ή ακόμα και από κακοτεχνίες των οδικών δικτύων. Όλα αυτά μπορούν να αποφευχθούν ενεργοποιώντας το αεροδρόμιο Τυμπακίου και ανάπτυσσοντας τις δραστηριοτήτων του σε cargo και logistics.
Είναι καιρός για έργα. Ας αξιοποιηθούν ήδη υπάρχουσες εγκαταστάσεις για το κοινό καλό. Είναι ώρα να παρθούν αποφάσεις. Ο Ελληνικός λαός φορολογείται αβάσταχτα, και πρέπει αυτά τα χρήματα να γίνουν ο μοχλός για την προώθηση της αειφόρου ανάπτυξης, όχι μόνο στο νησί μας, αλλά και σε όλες τις περιοχές της χώρες μας με εγκαταστάσεις που έχουν αφεθεί στη μοίρα τους αντί να αξιοποιούνται για τα μέγιστα δυνατά οφέλη.

*Ο Γιώργος Μπαμιεδάκης είναι Πρόεδρος Συλλόγου Ενοικίασης Αυτοκινήτων και Μοτοσυκλετών Κρήτης Candia, Μέλος ΔΣ Επιμελητηρίου Ηράκλειου, Πρώην Αντιπρόεδρος των Νησιωτικών Επιμελητηρίων Ελλάδος.

Επιστροφή στο 7ο τεύχος

Σχετικά άρθρα

Ξεκινήστε να γράφετε τον όρο αναζήτηση επάνω και πατήστε enter για Αναζήτηση. Πατήστε ESC για ακύρωση.

Επιστροφή επάνω