Η επιτυχία του τουρισμού δεν μπορεί πλέον να μετρηθεί με βάση μόνο αριθμούς, «αλλά μάλλον με τον αντίκτυπο του τομέα μας έχει σε ζωές, στα προς το ζην και την ευημερία τόσο των ανθρώπων όσο και του πλανήτη», τόνισε ο Zurab Pololikashvili Γενικός Γραμματέας του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού – UNWTO, κατά την συνεδρίαση του Εκτελεστικού Συμβουλίου στο Μαρακές του Μαρόκου. Ακόμη υπογράμμισε ότι «το παράθυρο ευκαιρίας για τον μετασχηματισμό του κλάδου μας δεν θα μείνει ανοιχτό για πολύ». Επισημαίνοντας ότι «τώρα είναι η ώρα να χτίσουμε γρήγορα έναν τομέα χωρίς αποκλεισμούς, πιο ανθεκτικό και βιώσιμο».
Παράλληλα ο UNWTO, στην διάρκεια της Παγκόσμιας Συνόδου Κορυφής του Παγκόσμιου Συμβουλίου Ταξιδιών και Τουρισμού (WTTC) , που πραγματοποιείται στη Σαουδική πρωτεύουσα, τόνισε τη ζωτική σημασία της εκπαίδευσης και των επενδύσεων, ως δίδυμων παραγόντων για να διασφαλιστεί ότι ο τουρισμός εκπληρώνει τις τεράστιες δυνατότητές του ως μοχλός βιώσιμης και χωρίς αποκλεισμούς ανάπτυξης.
Σύμφωνα με στοιχεία του UNWTO που δόθηκαν στη δημοσιότητα αυτή την εβδομάδα, οι διεθνείς αφίξεις βρίσκονται σε καλό δρόμο για να φτάσουν το 65% των επιπέδων πριν από την πανδημία μέχρι το τέλος του έτους.
Ωστόσο, βασιζόμενη στην επίμονη έκκλησή του προς τους ηγέτες του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα να «ξανασκεφτούν τον τουρισμό» , ο UNWTO τοποθέτησε την καινοτομία, τις επενδύσεις και την εκπαίδευση και την ενδυνάμωση της νεολαίας στο επίκεντρο των συζητήσεων, ενώ τόνισε επίσης το αυξημένο ενδιαφέρον για μετασχηματισμό μέσω της Δράσης για το Κλίμα και της σημασία του τομέα για την αγροτική ανάπτυξη παντού.
Στο πλαίσιο της 117ης Συνόδου του Εκτελεστικού Συμβουλίου, ο UNWTO πραγματοποίησε επίσης μια ειδική θεματική συνεδρία που επικεντρώθηκε στην ενδυνάμωση των μικρών επιχειρήσεων να γίνουν φορείς μετασχηματισμού, εμπνευσμένη από τις Κατευθυντήριες γραμμές της G20 για τουριστικές ΜΜΕ και Κοινότητες ως φορέας μετασχηματισμού. Η Σύνοδος συγκέντρωσε Υπουργούς Τουρισμού μαζί με κορυφαίες προσωπικότητες από τον ιδιωτικό τομέα για να αντιμετωπίσουν τις μεγαλύτερες προκλήσεις που εμποδίζουν τις μικρότερες επιχειρήσεις να εκπληρώσουν τις δυνατότητές τους να οδηγήσουν στην αλλαγή. Αυτά περιλαμβάνουν πρόσβαση σε επενδύσεις και χρηματοδότηση, έλλειψη ευφυΐας της αγοράς και αδυναμία προσαρμογής στις μεταβαλλόμενες τάσεις των καταναλωτών.