Η μελισσοκομία στην Ιταλία

[χρόνος ανάγνωσης 1 λεπτό και 23 δευτ.]

Η παγκόσμια αγορά μελιού έχει γνωρίσει σημαντική ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια, εξ αιτίας της αυξανόμενης χρήσης του προϊόντος στη βιομηχανία τροφίμων και ποτών, καθώς και της αυξανόμενης ζήτησης λόγω της ευαισθητοποίησης για τα οφέλη της υγείας που σχετίζονται με το μέλι. Σύμφωνα με διάφορες επίσημες πηγές και αναλύσεις αγοράς, η παγκόσμια αγορά μελιού εκτιμάται περίπου στα 10 δισ δολάρια, με προβλέψεις για αύξηση της τα επόμενα χρόνια. Στην Ευρώπη, η ΕΕ αποτελεί τον δεύτερο μεγαλύτερο παραγωγό μελιού μετά την Κίνα, ωστόσο αποτελεί καθαρό εισαγωγέα μελιού, με κύριους προμηθευτές την Κίνα και την Ουκρανία.
          Στο πλαίσιο των προσπαθειών υποστήριξης και ενημέρωσης των ελληνικών επιχειρήσεων συντάχθηκε από το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων (ΟΕΥ) στο Μιλάνο, της Ελληνικής Πρεσβείας της Ρώμης, θεματική μελέτη η οποία περιλαμβάνει πληροφορίες και στοιχεία για τον κλάδο της μελισσοκομίας στην Ιταλία. Η μελέτη εστιάζει στην ιταλική αγορά μελιού, με ιδιαίτερη αναφορά στην παραγωγή, τη ζήτηση, την εμπορική δραστηριότητα, τον ανταγωνισμό, τις καταναλωτικές συνήθειες, καθώς και τις προοπτικές και προκλήσεις του εν λόγω κλάδου στην χώρα, η οποία αποτελεί σημαντικό κέντρο μελισσοκομίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
          Επίσης υπογραμμίζει τη σημασία της μελισσοκομίας για το οικοσύστημα και την οικονομία της Ιταλίας, επισημαίνοντας τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες που ανακύπτουν για τον κλάδο, καθώς και τις προοπτικές των ελληνικών μελισσοκομικών προϊόντων στην ιταλική αγορά.
          Συνοψίζοντας τα κυριότερα σημεία της παρούσας μελέτης συγκρατούνται τα ακόλουθα:
Εγχώρια Παραγωγή και Προσφορά  
Η Ιταλία παράγει ποικίλες κατηγορίες μελιού, ως επί τω πλείστων ανθόμελα, ωστόσο τα τελευταία χρόνια παρουσιάζει μεγάλες διακυμάνσεις στην παραγωγή της, κυρίως λόγω κλιματικών συνθηκών. Οι κυριότερες περιοχές παραγωγής περιλαμβάνουν τις πεδιάδες της Λομβαρδίας, τις ορεινές περιοχές των Άλπεων και τα νησιά Σικελία και Σαρδηνία. Εγχώρια Ζήτηση και Καταναλωτική Συμπεριφορά: Η Ιταλία δεν μπορεί να ανταγωνιστεί με όρους μαζικής και φθηνής παραγωγής, γι’ αυτό και καλύπτει τις ανάγκες της με εισαγωγές. Η κατανάλωση μελιού παραμένει σταθερή, ιδίως ως πρώτη ύλη για προϊόντα υγείας και καλλυντικά.
Εμπόριο και Ανταγωνισμός  
Η Ιταλία εισάγει σημαντικές ποσότητες μελιού, ενώ το εμπορικό ισοζύγιο είναι αρνητικό. Το ανταγωνιστικό περιβάλλον χαρακτηρίζεται από έντονη παρουσία ξένων προϊόντων και πιέσεις στις τιμές λόγω φθηνών εισαγωγών.  
Προοπτικές 
Οι προοπτικές του κλάδου περιλαμβάνουν την ενίσχυση της εξωστρέφειας μέσω συνεργασιών μικρών παραγωγών, την αξιοποίηση νέων αγορών και την ενίσχυση της παραγωγής ποιοτικού μελιού με υψηλή προστιθέμενη αξία.

Αναλυτικά η Μελέτη του ΟΕΥ:

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Σχετικά άρθρα

Ξεκινήστε να γράφετε τον όρο αναζήτηση επάνω και πατήστε enter για Αναζήτηση. Πατήστε ESC για ακύρωση.

Επιστροφή επάνω