Τα προϊόντα της Κρήτης & η Κρητική Διατροφή

Η Κρήτη μας παράγει πάρα πολλά προϊόντα, όπως ελαιόλαδο, κρασί, τυρί, μέλι, κηπευτικά, βότανα, εσπεριδοειδή. Προϊόντα ποιοτικά, γευστικά, με πολλαπλά οφέλη στον ανθρώπινο οργανισμό.
Οι δυνατότητες του νησιού μας για παραγωγή είναι πολύ μεγαλύτερες αλλά αίτια, όπως το μεγάλο κόστος παραγωγής, το κόστος μεταφοράς, που για το νησί της Κρήτης είναι μεγαλύτερο, οι μικροί κλήροι και η έλλειψη εργατικών χεριών, δημιουργούν συνθήκες, οι οποίες δεν είναι ευνοϊκές για την αύξηση της παραγωγής.
Φίλες και φίλοι, το ότι ο μισός πληθυσμός της χώρας ζει και εργάζεται στην πρωτεύουσα, αποδεικνύει ότι είμαστε μια χώρα «υπηρεσιών» και πολύ λιγότερο παραγωγική.
Μια πραγματικότητα που κάνει τη χώρα μας ευάλωτη, απέναντι σε όποια κρίση οικονομική και γεωπολιτική αλλά και με κίνδυνο να διαταραχθεί η επισιτιστική επάρκεια, λόγω της μείωσης της παραγωγής και να χαθούν τα προϊόντα μας από τις αγορές.
Είναι σημαντικό λοιπόν να δοθούν κίνητρα στην περιφερειακή ανάπτυξη, ώστε να μείνουν οι νέοι μας στην Περιφέρεια και να ξαναζωντανέψει η ύπαιθρος. Να γίνουμε χώρα της αυτάρκειας στην πρωτογενή παραγωγή, ώστε στο εξής η Ελλάδα να είναι ανθεκτική σε κάθε επερχόμενη κρίση.
Σημαντικό ρόλο θα μπορούσε να παίξει η αυτοδιοίκηση, στην οργάνωση της πρωτογενούς παραγωγής, αρκεί να μεταφερθούν από το κεντρικό κράτος αρμοδιότητες και πόροι προς την Περιφέρεια.
Επίσης σε συνεργασία με τα εκπαιδευτικά ιδρύματα, θα μπορούσαμε να αντιμετωπίσουμε το υψηλό κόστος παραγωγής:
Εισάγοντας νέες, σύγχρονες μεθόδους καλλιέργειας και παραγωγής
Κάνοντας πράξη της ευφυή γεωργία
Αξιοποιώντας καλές πρακτικές άλλων χωρών, που θα συμβάλουν ώστε να επιτευχθεί η μείωση του κόστους παραγωγής με την επίτευξη καλύτερης ποιότητας προϊόντων.
Μέσω της έρευνας να βρούμε και να καταλήξουμε σε νέες, εναλλακτικές μορφές καλλιέργειας και σε προϊόντα, τα οποία ευδοκιμούν στις νέες κλιματικές συνθήκες, θα είναι ανταγωνιστικά και θα μπορούν να συνδυαστούν καλύτερα και να απορροφηθούν από τον κλάδο του τουρισμού, για την ικανοποίηση των αντίστοιχων αναγκών.
Να δοθεί βάρος στη μεταποίηση, όπου εντοπίζεται αδυναμία και ιδιαίτερα σε κάποιους κλάδους. Συγκεκριμένα να διατεθούν πόροι για την συνεχή εκπαίδευση των παραγωγών, ώστε να παράγουν καινοτόμα και ποιοτικά προϊόντα και αντίστοιχα να εκπαιδεύονται οι μεταποιητές, σε θέματα προώθησης και μάρκετινγκ.
Συγκεκριμένα συνεχή εκπαίδευση σε θέματα όπως:
Πώς θα παράγουν ποιοτικά προϊόντα. Το κάνουν ήδη αλλά θα έχουμε ακόμη καλύτερα αποτελέσματα, όταν οι παραγωγοί, παραδίνουν πρώτη ύλη με συγκεκριμένες προδιαγραφές
Να δημιουργηθούν καινοτόμα προϊόντα, τα οποία θα έχουν υπεραξία
Με σωστό marketing, ώστε να προωθούν καλύτερα τα προϊόντα τους και να λαμβάνουν την προστιθέμενη αξία, που τους αναλογεί.
Όπως οι γεωργικοί σύμβουλοι παρέχουν υπηρεσίες και συμβουλές στους αγρότες, αντίστοιχα στελέχη να βοηθούν στις διαδικασίες μεταποίησης και προώθησης.
Η Αγροδιατροφική Σύμπραξη της Περιφέρειας Κρήτης, την οποία εκπροσωπώ, είναι μια εταιρία μη κερδοσκοπικού σκοπού, στην οποία συμμετέχουν η Περιφέρεια Κρήτης, τα τέσσερα επιμελητήρια του νησιού, ο ΣΕΚ, τα δίκτυα Οινοποιών αλλά και 150 και πλέον επιχειρήσεις του αγροδιατροφικού τομέα και από τους τέσσερις νομούς της Κρήτης και από όλες τις κατηγορίες των προϊόντων.
Στόχος μας είναι, η ανάδειξη, προβολή και προώθηση των άριστων τοπικών μας προϊόντων, κάτω από ένα κοινό brand, το σήμα «Κρήτη – Γενέτειρα Αξιών».
Ώστε τα προϊόντα μας να αποκτήσουν ταυτότητα, αναγνωρισιμότητα, να ξέρει ο καταναλωτής βλέποντας το σήμα πάνω στον προϊόν, ότι είναι ένα προϊόν ντόπιο και ποιοτικό και να το επιλέξει.
Στόχος είναι η τυποποίηση των προϊόντων, γι αυτό και για τις εταιρίες που συμμετέχουν, προϋπόθεση είναι το προϊόν που παράγουν να είναι τυποποιημένο. Ένα τυποποιημένο προϊόν είναι εκείνο που θα πάρει την υπεραξία, που του αναλογεί και από αυτήν την υπεραξία θα κερδίσει και ο παραγωγός και ο καταναλωτής.
Οι δράσεις, τις οποίες κάνουμε είναι:
• Συμμετοχή σε εκθέσεις του εσωτερικού και εξωτερικού.
• Προσκλήσεις αγοραστών.
• Γαστρονομικές εκδηλώσεις.
• Εκπαιδευτικά σεμινάρια σε σημαντικές θεματικές ενότητες, όπως marketing, προδιαγραφές και πρότυπα πιστοποίησης των προϊόντων.
Επίσης, σε συνεργασία με την Περιφέρεια οργανώνουμε τον Παγκρήτιο διαγωνισμό ελαιολάδου, μια δράση που έχει γίνει πλέον θεσμός και στόχο έχει την ανάδειξη των συγκριτικών πλεονεκτημάτων του ελαιολάδου του νησιού μας.
Παράλληλα, στοχεύουμε στην ανάδειξη και προβολή της Κρητικής Διατροφής. Μια διατροφή, – η οποία μετά από μελέτες ετών – έχει αναδειχτεί σε ενδεδειγμένο πρότυπο για τη διατήρηση της καλής υγείας και τη συνεισφορά της στη μακροζωία.
Εμείς λοιπόν ως Περιφέρεια Κρήτης και Αγροδιατροφική Σύμπραξη, στην προσπάθεια μας να διασυνδέσουμε τους δύο πυλώνες της τοπικής οικονομίας, τον πρωτογενή με τον τουρισμό και να αναδείξουμε το νησί μας σε δημοφιλή γαστρονομικό προορισμό, δημιουργήσαμε και κατοχυρώσαμε το σήμα «Κρήτη – Γενέτειρα Αξιών» για τα προϊόντα του τόπου μας.
Αξίες και αρχές, που ακολουθούν το σήμα αυτό είναι η τυποποίηση, η ποιότητα, η εντοπιότητα και η ασφάλεια των προϊόντων. Σήμερα αριθμούμε περισσότερα από 1.000 προϊόντα με το σήμα «κρήτη – Γενέτειρα αξιών» από όλες τις κατηγορίες.
Εν συνεχεία, δημιουργήσαμε αντίστοιχα πρότυπα, με προδιαγραφές τη χρήση των τοπικών προϊόντων, μέσα από κρητικές συνταγές και παρασκευές, προκειμένου να αυξήσουμε την κατανάλωσή τους εσωτερικά στο νησί και να τα διαδώσουμε στα εκατομμύρια των επισκεπτών και ταυτόχρονα να συμβάλλουμε, ώστε να αναπτυχθούν εμπορικές σχέσεις, ανάμεσα στους παραγωγικούς κλάδους του νησιού.
Έτσι, έχουμε να παρουσιάσουμε το σήμα «κρητική κουζίνα – cretan cuisine» για τους χώρους μαζικής εστίασης, το «κρητικές γεύσεις – cretan taste» για την κρητική γωνιά του κεντρικού μπουφέ των ξενοδοχείων, το «κρητικό δεκατιανό – cretan brunch» για τους φούρνους και τα καφέ και το «κρητικό μπακάλικο – cretan grocery» για τα σημεία λιανικής διάθεσής.
Και φυσικά η ενιαία και συλλογική αυτή προσπάθεια συνεχίζεται, γιατί μόνο μέσα από τη συνεργασία και τη συμπόρευση φορέων, παραγωγών και επιχειρήσεων, θα επιτευχθεί η στήριξη και ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας και η επίτευξη του στόχου της αναγνωρισιμότητας και της προστιθέμενης αξίας των προϊόντων και των υπηρεσιών μας, προς όφελος του συνόλου της τοπικής κοινωνίας.

Πηγή 13ο τεύχος ΚΡΗΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Σχετικά άρθρα

Ξεκινήστε να γράφετε τον όρο αναζήτηση επάνω και πατήστε enter για Αναζήτηση. Πατήστε ESC για ακύρωση.

Επιστροφή επάνω