Ροή Ειδήσεων

Χαιρετισμός Δημήτρη Φραγκάκη

Είμαστε προς το τέλος μιας πολύ διαφορετικής τουριστικής περιόδου. Η παγκόσμια τουριστική βιομηχανία δέχεται ισχυρούς κλυδωνισμούς λόγω της πανδημίας του covid 19 και η Ελλάδα δεν αποτελεί εξαίρεση. Είναι γεγονός πως φέτος χάσαμε σε αφίξεις, σε διάρκεια της τουριστικής περιόδου, αλλά και σε έσοδα καθώς εκτιμούμε ότι θα κινηθούμε γύρω στο 20% της περυσινής περιόδου σε έσοδα και αφίξεις.
Θα ήθελα, ωστόσο, να μείνω σε όσα κερδίσαμε φέτος. Δεν ήταν καθόλου αυτονόητο στις αρχές Μαΐου ότι ο τουρισμός θα ανοίξει παρόλα αυτά καταφέραμε κάτι που δεν ήταν αυτονόητο και η τουριστική σεζόν άνοιξε. Και άνοιξε κυρίως επειδή συνεργαστήκαμε μεταξύ μας. Διότι, δεν έκανε μόνο τη δουλειά της η κυβέρνηση και οι δομές του κράτους. Η επανεκκίνηση της τουριστικής αγοράς οφείλεται κυρίως στις προσπάθειες του ιδιωτικού τομέα, των επιχειρηματιών αλλά και των εργαζόμενων του τουρισμού, οι οποίοι φέτος πήραν ρίσκο και άνοιξαν τις επιχειρήσεις τους. Συνέβαλαν σημαντικά στην επανεκκίνηση του τουρισμού μας και κράτησαν όρθιο το τουριστικό μας προϊόν.
Το δεύτερο κέρδος για τη χώρα μας είναι ότι αναγνωρίστηκε η μεγάλη προσπάθεια να αποτελέσει έναν ασφαλή τουριστικό προορισμό. Το γεγονός αυτό ανέδειξε και δύο άλλες πολύ σημαντικές αρετές της τουριστικής μας βιομηχανίας φέτος την αξιοπιστία και τον επαγγελματισμό τα οποία θα αποτελέσουν και παρακαταθήκες για το 2021.
Η ανάκαμψη του ελληνικού Τουρισμού θα έρθει, αλλά θα έρθει σταδιακά. Δεν ανήκω σε όσους πιστεύουν ότι ο ελληνικός τουρισμός θα χρειαστεί 5 έως 10 χρόνια, προκειμένου να ανακάμψει. Δεν ανήκω όμως και σε εκείνους που θεωρούν ότι ο Τουρισμός το 2021 θα φτάσει αυτόματα στα επίπεδα του 2019. Θεωρώ ότι το 2021 θα είναι μία δύσκολη χρονιά αλλά είμαι αισιόδοξος ότι θα είναι καλύτερο από το 2020. Παράλληλα, πιστεύω ότι ο επόμενος χρόνος θα είναι μια ευκαιρία να σκεφτούμε, να μάθουμε από τα λάθη μας και να αντιμετωπίσουμε διαχρονικά δομικά προβλήματα του ελληνικού Τουρισμού. Αποτελεί μία ευκαιρία και για την Κρήτη, και για τα Χανιά, προκειμένου έχουμε ακόμα καλύτερες επιδόσεις από τα προηγούμενα χρόνια. Αν κάτι μας έχει διδάξει η κρίση του κορονοϊού, άλλωστε, είναι ότι το τοπίο στον Τουρισμό θα αλλάξει μέσα στα επόμενα χρόνια και εμείς πρέπει να προσαρμοστούμε γιατί όχι ακόμα και να βρεθούμε μπροστά από τις εξελίξεις.
Κλείνοντας, να τονίσω ότι από την αρχή της πανδημίας ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού ήταν παρών στην διαχείριση της κρίσης και, φυσικά, παραμένει και σήμερα στην πρώτη γραμμή της προβολής της χωρας μας στο εξωτερικό. Κληθήκαμε να πάρουμε πολύ δύσκολες αποφάσεις, και δουλέψαμε δίπλα σε φορείς και ειδικούς, προκειμένου να κρατηθούμε όρθιοι τη φετινή τουριστική σεζόν. Και όλοι μαζί τα καταφέραμε καλά. Θα αναφέρω ως παράδειγμα τη συνεργασία που είχε ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού με το ΜΑΙΧ και το Πολυτεχνείο Κρήτης, όσον αφορά τις εκτιμήσεις των κρουσμάτων σε χώρες του εξωτερικού που αποτελούν και αγορές μας, η οποία ήταν εξαιρετικά πολύτιμη για τη χώρα.
Είδα επίσης με ικανοποίηση την σύμπραξη η οποία ανακοινώθηκε πριν λίγες ημέρες μεταξύ ΕΒΕΧ και Ένωσης Ξενοδόχων Χανίων όσον αφορά την ενίσχυση της προβολής του προορισμού των Χανίων. Είναι αναγκαία η σύμπραξη δυνάμεων για την αποτελεσματική προβολή του τόπου μας και την ενίσχυση των υποδομών μας. Εύχομαι να έχουμε ακόμα περισσότερες πρωτοβουλίες προς αυτή την κατεύθυνση, προκειμένου η Κρήτη να παραμείνει στην κορυφή. Γιατί η Κρήτη αξίζει και μπορεί να πάει ακόμα ψηλότερα.

Επιστροφή στο 5ο τεύχος

Ξεκινήστε να γράφετε τον όρο αναζήτηση επάνω και πατήστε enter για Αναζήτηση. Πατήστε ESC για ακύρωση.

Επιστροφή επάνω