Ροή Ειδήσεων

Συμπεράσματα & Προτάσεις

Συμπεράσματα & Προτάσεις

Στην Ελλάδα, και ιδιαίτερα στην Κρήτη, έχουμε μια λέξη, την Φιλοξενία, που έχει πανάρχαια ρίζα και τον «θεό» της στην Κρήτη, τον Ξένιο Δία … άρα μπορούμε να πούμε ότι έχουμε ίσως τον πρώτο λόγο για τον Τουρισμό, που χωρίς την Φιλοξενία του ντόπιου πληθυσμού και όσων ασχολούνται με το Επιχειρείν στον Τουρισμό, από τις πολλές και διαφορετικές του ιδιότητες/ειδικότητες, με πρώτη αυτή των ξενοδόχων (αυτών που υποδέχονται τον ξένο)…
Με αφορμή τις αλλαγές από τις επιπτώσεις και την διαχείριση της πανδημίας, ιδιαίτερα στο Τουριστικό Επιχειρείν, διοργανώσαμε την Ημερίδα ως Κρητών Επιχειρείν για τον Τουρισμό 2021 – Κρήτη 4 Εποχές, όπως φάνηκε από το αποτέλεσμα με την θέληση των Ξενοδόχων και την συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων, τους Επιχειρηματίες, τους Φορείς, την Περιφέρεια Κρήτης, των Δήμων, του Υπουργείου Τουρισμού, τον ΕΟΤ, τους Εκπαιδευτικούς/Ερευνητικούς Φορείς και την συμπαράσταση Όλων, καταφέραμε να λειτουργήσουμε και να έχουμε ένα πάρα πολύ καλό αποτέλεσμα… παρακάτω θα παραθέσουμε τα Συμπεράσματα και τις Προτάσεις από τις ενδιαφέρουσες Ομιλίες των συμμετεχόντων που μας Τίμησαν με την παρουσία τους…
Από την μελέτη και ανάλυση των ομιλιών της Ημερίδας του Κρητών Φιλοξενία με θέμα: Τουρισμός 2021 – Κρήτη 4 Εποχές, το πρώτο και ομόφωνο συμπέρασμα είναι ότι ο Τουρισμός στην Ελλάδα και ιδιαίτερα στην Κρήτη μας πρέπει να κάνει επανεκκίνηση το 2021, με στόχο την αλλαγή/διαφοροποίηση σταδιακά και με σταθερά βήματα, του Τουριστικού προϊόντος, προς την κατεύθυνση Κρήτη 4 Εποχές, όπως είπαν οι ομιλητές και το επικύρωσαν με μελέτες, ο Τουρισμός δεν είναι κάτι το σταθερό ως προϊόν και υπάρχουν πάρα πολλές διαφοροποιήσεις ανάλογα με το ποιον Τουρισμό θέλουμε, π.χ. τον μαζικό με το all inclusive (μόνο) ή τον πολυθεματικό Τουρισμό;;; που είναι αυτός που έχει τις προϋποθέσεις για Τουρισμό 4ων Εποχών με νέα αρχή το 2021 (που είναι και εμβληματική για την χώρα μας χρονιά) …
Πρώτα από όλα χρειάζεται και ένα παραπάνω τώρα, η συστηματική συνεργασία του υπουργείου Τουρισμού με όλους τους εμπλεκόμενους στο Επιχειρείν του Τουρισμού σε νέες βάσεις, με ενισχύσεις σε όσους και όπου πρέπει, στις υποδομές όπου πρέπει και όχι όπου συμφέρει… σε συνεργασία πάντα με τα συναρμόδια υπουργεία και την κυβέρνηση.
Δεύτερον την συνεργασία της Εκπαίδευσης, των Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων μαζί με τα Ερευνητικά και τις Σχολές του Υπουργείου Τουρισμού, με όσους Επιχειρούν στον Τουρισμό…
Πρόταση ως προς την εξειδίκευση και την συνεχιζόμενη κατάρτιση για την απόκτηση νέων δεξιοτήτων στους εργαζόμενους, αλλά και σε όσους Επιχειρούν στον Τουρισμό … από τον φύλακα, τον κηπουρό, τον οδηγό, τους τεχνικούς (ηλεκτρολόγους, υδραυλικούς, ξυλουργούς, σιδηρουργούς κτλ) ως τους μάγειρες, τους σερβιτόρους, τις καμαριέρες, τον γκρουμ, τον υπεύθυνο υποδοχής, τον διευθυντή … τους ξεναγούς, τους υπάλληλους των τουριστικών γραφείων, των γραφείων ενοικίασης οχημάτων και σκαφών αναψυχής, τους οδηγούς λεωφορείων/ταξί, τους απασχολούμενους και όσους Επιχειρούν στον θεματικό Τουρισμό συνοδούς, εκπαιδευτές, κτλ… η οποία γίνετε, αλλά τώρα βέβαια χρειάζεται αλλαγές στις ειδικότητες ανάλογα με τις ανάγκες της κάθε περιοχής… και των νέων συνθηκών που δημιουργούνται…
Τρίτον η διασύνδεση όλων των εμπλεκόμενων στον Τουρισμό με τα Ερευνητικά Ιδρύματα για να παραχθούν νέες τεχνολογίες προς όφελος του Επιχειρείν στον Τουρισμό…
Πρόταση όπως π.χ. οι πλατφόρμες προώθησης των Ξενοδοχείων/Καταλυμάτων, των Θεματικών Τουριστικών προορισμών, ως την έξυπνη διαχείριση των Ξενοδοχείων/Καταλυμάτων, Τουριστικών Γραφείων, Γραφείων Ενοικιάσεων και της διαδικασίας των εισερχόμενων και εξερχόμενων Επισκεπτών/Τουριστών … ακόμα και για την ευκολότερη παρουσίαση των Αρχαιολογικών, Θρησκευτικών, Τοπικών Αξιοθέατων, Πολιτιστικών Εκδηλώσεων, Συνεδρίων με ιδιαιτερότητα στα Επιστημονικά και την νέα συνεργασία Περιφέρειας Κρήτης και Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας…
Τέταρτον να βρεθούν εναλλακτικοί τρόποι για τον εισερχόμενο Τουρισμό, υπήρχαν και υπάρχουν κάποιες επιχειρηματικές κινήσεις, που έχουν δείξει δείγματα ακόμα και εν μέσω της πανδημίας, από Ελληνικές αεροπορικές εταιρείες… γιατί όπως ειπώθηκε οι μεγάλοι tour operations «κρατούν το κλειδί» για το που θα πάνε όσοι θέλουν να κάνουν διακοπές, ανάλογα με το «συμφέρον» τους και αυτό έγινε απόλυτα κατανοητό το 2020…
Πρόταση η δημιουργία ενός οργανωμένου Ελληνικού tour operations σε συνεργασία με τις αεροπορικές εταιρίες…
Πέμπτον η προώθηση για τον Εναλλακτικό/Θεματικό Τουρισμό στην ενδοχώρα με την σωστή ενημέρωση για όσους θέλουν να Επιχειρήσουν στις Εναλλακτικές/Θεματικές μορφές Τουρισμού και ανάλογα με το ανάγλυφο της περιοχής, την ιστορία της και την θέληση των κατοίκων στις τοπικές κοινωνίες, τους φορείς κτλ…
Πρόταση ο Θεματικός/Εναλλακτικός Τουρισμός χρειάζεται πάνω από όλα την Συνεργασία όλων, όσων επιχειρούν στον πρωτογενή τομέα και την μεταποίηση στην ενδοχώρα μιλώντας ιδιαίτερα για την Κρήτη μας, το εμπόριο, τις υπηρεσίες, την εκπαίδευση και την έρευνα, με την γνώση των επιχειρηματιών σε όλο το φάσμα του Τουρισμού και την Συμπαράσταση της Περιφέρειας Κρήτης, των Δήμων, των Επιμελητηρίων, των Συλλόγων, των Σωματείων, των Βουλευτών, του Υπουργείου Τουρισμού και του ΕΟΤ, γιατί μόνο όλοι μαζί θα μπορέσουμε να Επιχειρήσουμε μια αλλαγή του Τουριστικού προϊόντος της Κρήτης, κρατώντας όλες τις καλές πρακτικές που αποκτήθηκαν με την εμπειρία των χρόνων, με διόρθωση όπου υπάρχει «λάθος» και την διαμόρφωση ενός Τουριστικού προϊόντος Κρήτη 4 Εποχές. Αρχίζοντας από την συνεργασία με τους παραγωγούς της Κρήτης και τους επιχειρηματίες του Τουρισμού, όπως τους ξενοδόχους, τους επιχειρηματίες στον επισιτισμό και το εμπόριο, τους ταξιδιωτικούς πράκτορες, τα γραφεία ενοικιάσεως αυτοκινήτων/μηχανών/σκαφών αναψυχής, τους ξεναγούς, τους προϊστάμενους των αρχαιολογικών χώρων/μουσείων, τους υπευθύνους για ορειβατικό/χιονοδρομικό, καταδυτικό/θαλάσσιο, περιπατητικό/περιηγητικό, θρησκευτικό, ιστορικό, βοτανολογικό, γαστρονομικό, οινολογικό, πολιτισμικό, συνεδριακό /επιστημονικό/τεχνολογικό Τουρισμό, ακόμα και ποιο εξειδικευμένους κλάδους όπως τον ιατρικό, τον ιαματικό, τον κοινωνικό με ιδιαίτερη μνεία στα ΑΜΕΑ, τον αθλητικό (γκολφ, τένις), τον προπονητικό και τα extreme sports… με βάση το ιδιαίτερο ανάγλυφο και τις καιρικές συνθήκες του νησιού που μπορούν να στηρίξουν όλες τις προαναφερόμενες μορφές Θεματικού/Εναλλακτικού Τουρισμού, ίσως και άλλες που δεν αναφερθήκαν… επίσης να χρησιμοποιούμε τα Κρητικά προϊόντα όπου αυτό είναι δυνατό, ίσως με κάποια επιχορήγηση/στήριξη αν χρειαστεί… να μιλάμε για αυτά και να εξηγούμε τους τρόπους παραγωγής, συντήρησης, παρασκευής και κατανάλωσης τους, με γωνιές προβολής Κρητικών προϊόντων σε όσους χώρους αυτό είναι δυνατό και όχι μόνο είδη διατροφής (λάδι, ελιές, τυριά, γιαούρτι, κρασί, τσικουδιά, λουκάνικα/απάκι, παξιμάδια, κουλούρια, μέλι, επίσης αρωματικά φυτά όπως δίκταμο, φασκόμηλο και χαρούπια, κίτρα κ.α.) αλλά και άλλα όπως υφαντά, πήλινα, είδη ξυλογλυπτικής, αγιογραφίας και ότι άλλο έχουμε να επιδείξουμε. Κάθε επισκέπτης της Κρήτης να γίνεται σταθερός πελάτης των προϊόντων της καθ΄ όλη την διάρκεια του έτους όπου και εάν κατοικεί.
Έκτον η παραγωγή θεραπευτικών σκευασμάτων φυτικής προέλευσης υψηλής αξίας. Με καθετοποίηση της παραγωγικής διαδικασίας στηρίζοντας τον παραγωγό και την βιομηχανία. Αξιοποιώντας το επιστημονικό δυναμικό με την καινοτομία.
Επένδυση μέσω της έρευνας στην αξιοποίηση του φυσικού πλούτου που έχει επίδραση στην υγεία.
Έγινε από κοινού δεκτό ότι στην δύσκολη σαιζόν του 2020 (που όλοι την περιμέναμε ίσως και καλύτερη από αυτή του 2019), απόδειξαν όλοι οι εμπλεκόμενοι ότι με την σωστή συνεργασία όλα γίνονται καλύτερα και ευκολότερα, ως προς την αντιμετώπιση των όποιων προβλημάτων … εφόσον μπόρεσαν να λειτουργήσουν περίπου το 80% των ξενοδοχείων της Κρήτης και να διαχειριστούν πρωτόκολλα υγειονομικά με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και την γενική ικανοποίηση όλων, με αποτέλεσμα ιδίως για την Κρήτη να έχουμε τα εύσημα όλων των εμπλεκομένων αλλά και των Τουριστών/Επισκεπτών μας… και όλα αυτά άμεσα σε σύντομο χρονικό διάστημα και πάλι σε συνεργασία Περιφέρειας Κρήτης, Πανεπιστημίων, Πολυτεχνείου, ΙΤΕ, ΜΑΙΧ, 7ης Υγειονομικής Περιφέρειας, Δήμων με όλους τους Επιχειρηματίες του Τουρισμού και τους Εργαζόμενους για την εκμάθηση και πιστοποίηση στα αυστηρά υγειονομικά πρωτόκολλα και με την ευθύνη να λειτουργήσουν τα Ξενοδοχεία και τα Τουριστικά Καταλύματα ως τόπος διακοπών, ξεκούρασης, βιωματικών χώρων και όχι σαν νοσηλευτικά ιδρύματα… αυτό είναι ένα ακόμα κεφάλαιο προς αξιοποίηση για τα επόμενα χρόνια…
Τελειώνοντας μια ακόμα ίσως ποιο ιδιαίτερη Πρόταση είναι η εκμάθηση με τρόπους διαφορετικούς και προσαρμοσμένους στις κουλτούρες των Τουριστών /Επισκεπτών μας, της ιστορίας και της κουλτούρας μας ως Κρήτη και Ελλάδα ακόμα και με την διοργάνωση βραδιών ανάγνωσης επιλεγμένων κειμένων και επεξήγηση τους, με την εκμάθηση της Ελληνικής και «Κρητικής» Μινωικής Γραφής, έστω και μόνο να μάθουν να γράφουν το όνομα τους στα Ελληνικά και τα Μινωικά… όλα αυτά ακόμα και στα πλαίσια της κοινωνικής ευθύνης που έχουν οι επιχειρήσεις του Τουρισμού και όχι μόνο, που θα μεγαλώσουν τον αριθμό των επαναλαμβανόμενων Τουριστών/Επισκεπτών μας και θα τους καταστήσουν πρεσβευτές της Κρήτης μας και της Ελλάδας στις χώρες τους… (θα μπορούσαμε να επιβραβεύουμε περισσότερους από όσους τώρα, με κάποιες εκδηλώσεις που θα επικοινωνούμε ανάλογα)…
Επισημαίνεται σε όσους θέλουν να αξιοποιήσουν τα συμπεράσματα, αναπόσπαστες είναι οι ομιλίες των εισηγητών που περιέχουν όλες και μία ξεχωριστή πρόταση. Όπως και τα αντίστοιχα video με πλούσιο οπτικοακουστικό υλικό.

Καλή δύναμη σε όλους με Υγεία, για τον σχεδιασμό της ερχόμενης Τουριστικής περιόδου.
Ευχαριστούμε πολύ όλους σας και πάλι για την συμμετοχή στην Ημερίδα και αρχίζουμε να σχεδιάζουμε την επόμενη…
Υπενθυμίζουμε ότι όπως και όλα τα προηγούμενα τεύχη του περιοδικού Κρητών Επιχειρείν, θα αποσταλεί με ηλεκτρονική αλληλογραφία στα μέλη της Κυβέρνησης, στους Βουλευτές, στον Περιφερειάρχη Κρήτης, τους Αντιπεριφερειάρχες και Περιφερειακούς Συμβούλους, στους Δήμους της Κρήτης, στα Επιμελητήρια, σε όλους τους Φορείς του Τουρισμού και τις Οργανώσεις, Συνδέσμους, Σωματεία, στα Εργατικά Κέντρα, στα Πανεπιστήμια, τα Ερευνητικά Κέντρα, τα Δ.ΙΕΚ – ΙΕΚ – Τουριστικές Σχολές, σε επιχειρήσεις και ιδιώτες που ενημερώνονται με newsletter και όλους όσους συμμετείχαν στην Ημερίδα: Κρητών Φιλοξενία, Τουρισμός 2021 – Κρήτη 4 Εποχές και στην Ομογένεια.
Επίσης υπάρχει δυνατότητα εκτύπωσης του περιοδικού ή μέρους του (ανάτυπα) από 50 τεύχη, κατόπιν συνεννόησης.
Με εκτίμηση
Η ομάδα του Κρητών Επιχειρείν
και ιδιαίτερα ο εκδότης Κώστας Λιακάκης

Επιστροφή στο 5ο τεύχος

Ξεκινήστε να γράφετε τον όρο αναζήτηση επάνω και πατήστε enter για Αναζήτηση. Πατήστε ESC για ακύρωση.

Επιστροφή επάνω