Ο κ. Αντώνης
Ροκάκης, Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Χανίων, συντόνισε τη συζήτηση για τις προϋποθέσεις
εισόδου των Κρητικών προϊόντων στα ξενοδοχεία και πρότεινε τη δημιουργία Περιφερειακού
Στρατηγικού Σχεδίου με έμφαση στην καινοτομία, εκπαίδευση και ολοκληρωμένη προώθηση.
Ο κ. Ροκάκης τόνισε: «Αντλούμε έμπνευση & αισιοδοξία από τις εξαγωγές μας
στην Κρήτη, οι οποίες το 2020 σημείωσαν αύξηση 13,8% με αιχμή του δόρατος τον
κλάδο Τροφίμων και Ποτών (+16%). Ο Επισκέπτης που έρχεται πρώτη φορά να κάνει
διακοπές στην Κρήτη είναι λοιπόν πολύ πιθανό προηγουμένως να έχει γευτεί και γοητευτεί
από την Κρήτη μέσα από τα προϊόντα της. Είναι υποχρέωσή μας να του
ανταποδώσουμε την τιμή, προσφέροντάς του τα εξαιρετικά Κρητικά προϊόντα καθ΄
όλη τη διάρκεια της επίσκεψής του στον τόπο μας».
Στην διαδικτυακή ημερίδα τοποθετήθηκαν καταξιωμένες προσωπικότητες από τον
κλάδο του τουρισμού:
Δημήτρη Φραγκάκη, Γενικός Γραμματέας ΕΟΤ.
Νίκο Χαλκιαδάκη, Πρόεδρος Ένωσης Ξενοδοχείων Ηρακλείου.
Γιώργο Πελεκανάκη, Πρόεδρος Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Διευθυντών Ξενοδοχείων.
Δημήτρη Κουμπαράκη, Πρόεδρος Παγκρήτιου Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων.
Ανδρέα Μεταξά, Διευθύνων Σύμβουλος Metaxa Hospitality Group.
Δημήτρη Καλαϊτζιδάκη, Director of Operations Grecotel Hotels & Resorts.
Κατά την εισαγωγική του τοποθέτηση, ο Πρόεδρος τους Επιμελητηρίου Χανίων
επισήμανε: «Σε μια από τις πιο κρίσιμες περιόδους στη νεότερη ιστορία της
Ελληνικής Οικονομίας, εξαιτίας της απρόβλεπτης πανδημίας Covid-19, ο Τουρισμός
αποτελεί έναν από τους πιο σημαντικούς πυλώνες στην εθνική μας προσπάθειας για
Ανάκαμψη. Τα τελευταία χρόνια είναι ενθαρρυντικό ότι η Πανελλήνια Ομοσπονδία
Ξενοδόχων προωθεί την οργανωμένη διασύνδεση του Τουρισμού με τη Γαστρονομία,
μέσα από την πρόταση που διαμορφώθηκε από τους συνεργαζόμενους Φορείς «Authentic
Greece – δίκτυο παραγωγών και γαστροτουρισμού» και «We Do Local», το δίκτυο
Φιλοξενίας με έδρα στην Κρήτη.
Δυστυχώς, σε επίπεδο οργάνωσης στον πρωτογενή τομέα δεν βρισκόμαστε ακόμα στο
επιθυμητό επίπεδο, με αποτέλεσμα να μη δίνεται η δυνατότητα τροφοδοσίας των
ξενοδοχείων σε σταθερούς ρυθμούς, σε ευρεία γκάμα προϊόντων και με
ανταγωνιστικές τιμές. Ο τρόπος πληρωμής των τουριστικών επιχειρήσεων (πολύμηνες
επιταγές) μέχρι σήμερα αποτελούσε ανασταλτικό παράγοντα συνεργασίας με τους
παραγωγούς-προμηθευτές αγροτικών προϊόντων και είναι σημαντικές οι πρόσφατες
βελτιώσεις για τη διευκόλυνση των συναλλαγών.
Η επιλογή εισαγόμενων προϊόντων από τον τουριστικό κλάδο οφείλεται κάποιες
φορές και στη μη ικανοποίηση της ζήτησης από εγχώρια προϊόντα, αλλά κατά κύριο
λόγο στο χαμηλότερο κόστος, ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια της σημερινής
οικονομικής κρίσης, κατά την οποία τα ξενοδοχεία και η Εστίαση στην Ελλάδα
έχουν υποστεί σκληρό πλήγμα στα έσοδά τους.
Σε επίπεδο Marketing οφείλουμε να καινοτομήσουμε με δυναμικά εργαλεία, όπως η
δημιουργία ψηφιακών γαστρονομικών χαρτών των περιοχών της Κρήτης, προγράμματα
με διακεκριμένες προσωπικότητες ως γαστρονομικούς πρεσβευτές, προγράμματα
βραβεύσεων για βιωματικές εμπειρίες και πρακτικές εταιρικής κοινωνικής ευθύνης
με προσανατολισμό την αειφορία. Στην ίδια κατεύθυνση το Επιμελητήριο Χανίων
πρόσφατα πρότεινε τη δημιουργία του «Cretan Food Experience» ενός σύγχρονου
πολυδιάστατου εκθεσιακού κέντρου διεθνών προδιαγραφών στα υπό ανάπλαση Νεώρια
των Χανίων, με στόχο να αποτελέσουν τη νέα «γέφυρα» του Κρητικού
αγροδιατροφικού τομέα & μεταποίησης προς κάθε καταναλωτή – επισκέπτη της
Κρήτης. Μια διαρκής γευστική και εκπαιδευτική εμπειρία για τους χιλιάδες
επισκέπτες των Χανίων στο πλέον πολυσύχναστο σημείο της.
Καθώς ακόμα και η σημερινή πρωτοφανής κρίση μπορεί να γεννήσει αναπτυξιακές
ευκαιρίες για τις Κρητικές μας επιχειρήσεις, οφείλουμε να επενδύσουμε στο
τρίπτυχο Καινοτομία, Γνώση & Πολυδιάστατο Στρατηγικό Σχέδιο Τα δύο μεγάλα
μας αναπτυξιακά εργαλεία του τόπου μας είναι ο Τουρισμός και ο Αοροδιατροφικός
μας πλούτος και οφείλουμε να τα διασυνδέσουμε ακόμα πιο έξυπνα και πιο
αποτελεσματικά.
Αντλούμε έμπνευση και αισιοδοξία από τα εντυπωσιακά νούμερα των εξαγωγών της Κρήτης,
οι οποίες το 2020 πέτυχαν αύξηση ίση με 13,8% σε αξία με «αιχμή του δόρατος»
τον κλάδο Τροφίμων και Ποτών (+16%). Ο Επισκέπτης που έρχεται πρώτη φορά για
διακοπές στην Κρήτη είναι πολύ πιθανό προηγουμένως να έχει γευτεί και γοητευτεί
από την Κρήτη μέσα από τα προϊόντα της. Είναι υποχρέωσή μας να του
ανταποδώσουμε την τιμή προσφέροντάς του τα Κρητικά προϊόντα σε όλη τη διάρκεια
της επίσκεψής του στον τόπο μας.
Στην Κρήτη διαθέτουμε υψηλής ποιότητας ανθρώπινο δυναμικό, πλούσιες παραγωγικές
δυνάμεις και ανταγωνιστικά εργαλεία ποιότητας για να πρωταγωνιστήσουμε στην
επόμενη μέρα της παγκόσμιας Ανάκαμψης».