Από τις εκδόσεις Τόπος κυκλοφορεί το βιβλίο «Διαζώνη» του Ουίλιαμ Σ. Μπάροουζ σε μετάφραση Γιώργου Μπέτσου.
Το 1954 ο Ουίλιαμ Μπάροουζ εγκαταστάθηκε στην Ταγγέρη, της οποίας τα σκιερά δρομάκια, τα αδιέξοδα σοκάκια και ο κοινωνικός εκπεσμός αποτέλεσαν καταφύγιο, θα έλεγε κανείς, για τον ίδιο. Τούτη η πόλη υπήρξε καταλυτική στη συγγραφική εξέλιξη του Μπάροουζ, αποτελώντας το σκηνικό μιας από τις δραστικότερες υφολογικές μεταμορφώσεις στην ιστορία της λογοτεχνίας.
Η ζωή του Μπάροουζ εκείνης της περιόδου σκιαγραφείται σε αυτή την εκπληκτική συλλογή από σύντομα έργα, αυτοβιογραφικές βινιέτες, επιστολές και καταχωρίσεις σε ημερολόγια. Όλα τους αναδεικνύουν το χαρακτηριστικό καυστικό χιούμορ του και ταυτόχρονα ανιστορούν τον εθισμό του στα ναρκωτικά και στο σεξ, που αποτελούν βασικά μεταφορικά σχήματα στο έργο του.
Και οπωσδήποτε, το κείμενο που σηματοδοτεί το πραγματικό σημείο καμπής για τον Μπάροουζ ως συγγραφέα είναι ο συναρπαστικός «Λόγος» –ένας μακροσκελής, σεξουαλικά σφοδρός και εσκεμμένα προσβλητικός αφορισμός–, ένα κράμα εξομολογήσεων, λογυδρίων και φαντασίας. Πρόκειται για ορόσημο στη διαδρομή του προσωπικού του ύφους, ενός ύφους το οποίο ωρίμασε πλήρως στο Γυμνό γεύμα.
Η οξυδερκής εισαγωγή του Τζέιμς Γκράουερχολτς θέτει το πλαίσιο αυτής της συλλογής έργων, καθοδηγώντας τον αναγνώστη στη λογοτεχνική μεταμόρφωση του Μπάροουζ από τον ακριβή, λακωνικό και σαρκαστικό συγγραφέα του Τζάνκι και του Queer στον ριζοσπαστικό, ασυμβίβαστο προφήτη του Γυμνού γεύματος. Η Διαζώνη (Interzone), που μεταφράζεται και κυκλοφορεί πρώτη φορά στα ελληνικά, αποτελεί μια ουσιώδη προσθήκη στον κατάλογο με τα σημαντικότερα έργα του.
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ
Ο Ουίλιαμ Σ. Μπάροουζ, γόνος επιφανούς οικογένειας του Σεντ Λούις στο Μισούρι, γεννήθηκε στις 5 Φεβρουαρίου 1914. Ο συνονόματος παππούς του ήταν ο εφευρέτης της σύγχρονης αθροιστικής μηχανής και ο αδερφός της μητέρας του, ο Άιβι Λι, ένας από τους θεμελιωτές των σύγχρονων δημοσίων σχέσεων. Με το έργο του και τη ζωή του ο Μπάροουζ πήρε αυτή την παρακαταθήκη της οικογένειάς του και την αντέστρεψε πλήρως στο πλαίσιο μιας διά βίου προσπάθειάς του να υπονομεύσει την ηθική, την πολιτική και την οικονομία της σύγχρονης Αμερικής.
Θέλοντας να δραπετεύσει από τις εν λόγω συνθήκες, και προπάντων από τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπιζόταν εξαιτίας της ομοφυλοφιλίας του και της χρήσης ναρκωτικών, ο Μπάροουζ εγκατέλειψε την πατρίδα του το 1950. Λίγο αργότερα ξεκίνησε τη συγγραφή. Στο τέλος της ζωής του έχαιρε ευρείας αναγνώρισης ως ένας από τους πλέον καινοτόμους και πολιτικά αιχμηρούς δημιουργούς του εικοστού αιώνα με τεράστια πολιτισμική επιρροή.
Έχοντας ζήσει στο Μεξικό, στην Ταγγέρη, στο Παρίσι και στο Λονδίνο, ο Μπάροουζ επέστρεψε στην Αμερική το 1974. Αργότερα εγκαταστάθηκε στο Λόρενς του Κάνσας, όπου πέθανε στις 2 Αυγούστου 1997. Εκτός από τη Διαζώνη, πιο γνωστά έργα του Μπάροουζ είναι τα: Τζάνκι (1953 / Τόπος 2009), το πρώτο, ημιαυτοβιογραφικό μυθιστόρημά του, που θεωρείται η πλέον χαρακτηριστική απεικόνιση του εφιαλτικού αγώνα ενάντια στα ναρκωτικά Queer (1952, έκδ. 1985 / Τόπος 2011), ένα προκλητικό αριστούργημα, κινητήρια δύναμη του οποίου υπήρξε η τραγική στιγμή του θανάσιμου πυροβολισμού της γυναίκας του από τον ίδιο το 1951 Γυμνό Γεύμα (1959 / Τόπος 2010), το γνωστότερο έργο της περιόδου των πειραματισμών του με τις τεχνικές του «cut-up» και του «fold-in», που μετέφερε στον κινηματογράφο ο Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ. Επίσης, γνωστά έργα του είναι η «Τριλογία του cut-up» (The Soft Machine, The Ticket That Exploded, Nova Express) και τα Άγρια αγόρια (1971 / Τόπος 2021). Η τελευταία τριλογία του με τίτλο «The Red Night Trilogy», που περιλαμβάνει τα μυθιστορήματα Cities of the Red Night, Τhe Place of Dead Roads και The Western Lands, θα κυκλοφορήσει σύντομα από τις εκδόσεις Τόπος. Από τις εκδόσεις Τόπος κυκλοφορεί επίσης το βιβλίο που εγκαινίασε τη γενιά των μπιτ (και το οποίο ο Μπάροουζ έγραψε από κοινού με τον Τζακ Κέρουακ), με τίτλο Και έβρασαν οι ιπποπόταμοι στις γούρνες τους (1945, έκδ. 2008 / Τόπος 2009).