Υπάρχει βιώσιμη εναλλακτική 

Φέτος η Πεδιάδα δεν έχει τίποτα να γιορτάσει την Ημέρα Περιβάλλοντος, υπογραμμίζει η Πρωτοβουλία Πολιτών για τη Διάσωση, Προβολή και Αειφόρο Ανάπτυξη της Πεδιάδας του νομού Ηρακλείου. Συγκεκριμένα καταγγέλλει «Σήμερα διαπιστώνουμε την… εγκληματική αλλαγή που υφίσταται η περιοχή μας και μιλάμε για το διπλό έγκλημα που συντελείται σε Καστέλλι και Ηράκλειο από το παράλογο και επικίνδυνο έργο», για την κατασκευή του νέου αεροδρομίου της Κρήτης.
          Η Πρωτοβουλία Πολιτών για τη Διάσωση, Προβολή και Αειφόρο Ανάπτυξη της Πεδιάδας, δηλώνει «πως παραμένει σταθερά αντίθετη στο έργο και ζητά την άμεση αναστολή των εργασιών και ακύρωσή του. Στο παρελθόν έχουμε εκθέσει αναλυτικά περισσότερα από 30 επιχειρήματα για τα οποία λέμε όχι στο αεροδρόμιο. Σε κανένα από αυτά δεν πήραμε πειστικές απαντήσεις από κανέναν εκ των αρμοδίων και φυσικά ούτε από την ίδια την κατασκευαστική εταιρία.
          Το τελευταίο διάστημα οι λόγοι της εναντίωσής μας αντί να μειώνονται αυξάνονται καθώς οι εξελίξεις όχι μόνο επιβαρύνουν την κατάσταση στην περιοχή αλλά αποτελούν και προσβολή στη νοημοσύνη των κατοίκων.
          Περιληπτικά:
1 – Αποφασίστηκε η εκδίωξη του Δήμου Μινώα Πεδιάδας από το διοικητικό συμβούλιο του νέου αεροδρομίου (πριν καν αυτό κατασκευαστεί) γιατί προφανώς δεν θα ήθελαν να έχουν την παραμικρή φωνή αντίδρασης στα σχέδιά τους.
2 – Αντί να αντιδράσει, η δημοτική αρχή του Δήμου Μινώα Πεδιάδας δίνει γη και ύδωρ στην κατασκευάστρια εταιρία, προτείνοντας την υπομίσθωση του Λατομείου στους Ζωφόρους, ώστε να λαμβάνονται από εκεί τα υλικά για το νέο αεροδρόμιο, επιτείνοντας το πρόβλημα για τους κατοίκους των Αποστόλων και της ευρύτερης περιοχής, που ζητούν εδώ και χρόνια να κλείσει το Λατομείο καθώς βρίσκεται σε απόσταση μόλις 360 μέτρων από τον οικισμό. Πλέον ετοιμάζονται για την παραχώρηση κι άλλου Λατομείου στο Σμάρι (το 3ο κατά σειρά) ενώ στη σύμβαση του έργου υπήρχε η δέσμευση ότι δεν θα επιβαρυνθεί η περιοχή μας με αυτές τις οχλήσεις.
3 – Πρόσφατα, με τους καταστροφικούς σεισμούς ήρθε στο φως η παντελής απουσία μελετών αντισεισμικής θωράκισης. Αλλά μάλλον αυτό θα ήταν πολυτέλεια για ένα αεροδρόμιο για το οποίο, όπως το ίδιο το ΤΕΕ έχει επισημάνει, κατασκευάζεται μόνο με μια Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και αυτή συνταγμένη προ σχεδόν 20 ετών.
4 – Υπάρχουν συνεχείς καταγγελίες πολιτών για παράνομες υδροληψίες και άλλες παράνομες χωματουργικές εργασίες στην περιοχή μας, οι οποίες γίνονται χωρίς την άδεια αλλά σίγουρα με την ανοχή της δημοτικής αρχής Μινώα Πεδιάδας.
5 – Όπως ήδη κατήγγειλαν οι συνδικαλιστικοί φορείς των αρχαιολόγων υπάρχει σαφής «γραμμή» υποβάθμισης όλων των αρχαιοτήτων στην περιοχή μας. Η εντολή Μενδώνη προς του αρχαιολόγους που εργάζονται στο έργο πως «ό,τι και να βρεθεί το έργο θα γίνει» αποτελεί κοινό μυστικό και αποδεικνύεται κάθε μέρα στην πράξη. Πρόσφατα μάλιστα αποφάσισαν πως για το τι θα γίνει με τις αρχαιότητες δεν θα έχει λόγο το Υπουργείο Πολιτισμού αλλά το Υπουργείο Υποδομών.
6 – Το έργο κατασκευάζεται με υποαμοιβόμενο προσωπικό καθώς επί μήνες μένουν απλήρωτοι οι εργαζόμενοι στις ανασκαφές, με ευθύνη του Υπουργείου Πολιτισμού και της κυβέρνησης ενώ στο κύριο εργοτάξιο υπήρξε ήδη  ο πρώτος νεκρός εργαζόμενος, κάτοικος της περιοχής μας, θύμα της εντατικοποίησης της δουλειάς και των ανεπαρκών μέτρων προστασίας.
7 – Υπάρχει τεράστια καθυστέρηση στην απόφαση του ΣτΕ για τις προσφυγές που υπέβαλαν πολίτες και ο Δήμος.
          Και τελευταίο μα κυριότερο απ’ όλα:
8 – Αποδείχτηκε περίτρανα το ψέμα που έλεγαν όλες οι κυβερνήσεις στον λαό του Ηρακλείου και της Κρήτης σε σχέση με την αναγκαιότητα του νέου αεροδρομίου. Η υποθήκευση της έκτασης του σημερινού αερολιμένα «Νίκος Καζαντζάκης», και η απαίτηση για ιδιωτικοποίηση της έκτασής του προκειμένου να εκταμιευτούν οι πόροι από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων δείχνει ένα και μόνο πράγμα. Στόχος δεν ήταν το Καστέλλι. Στόχος ήταν το παραλιακό φιλέτο του Ηρακλείου όπου ήδη ακούγονται σχέδια για μαρίνες και εμπορικές χρήσεις που καταρτίζει η ΤΕΡΝΑ βάζοντας ταφόπλακα σε όποια προοπτική «ανάσας» της πόλης του Ηρακλείου.
          Με τον τρόπο αυτό συντελείται ένα διπλό έγκλημα σε Ηράκλειο και Καστέλλι. Οι όψιμες αντιδράσεις των τοπικών αρχών απλά επιβεβαιώνουν τον κανόνα ότι όλα αυτά γίνονται ερήμην των πολιτών και της κοινωνίας. Οι Ηρακλειώτες  πρέπει έστω και τώρα να μάθουν την αλήθεια. Θα πληρώνουν διπλάσια σε χρήμα και χρόνο για να μετακινηθούν 40 χιλιόμετρα μακριά από την πόλη τους ώστε να ταξιδέψουν, όχι για να κερδίσουν περισσότερους ελεύθερους χώρους ή υπερτοπικές δράσεις στην υπάρχουσα έκταση του αεροδρομίου αλλά για να φτιαχτεί εκεί ένα νέο «Ελληνικό» για τους λίγους και τους έχοντες.
          Δηλώνουμε πως στεκόμαστε ανυποχώρητα απέναντι στην καταστροφή του τόπου μας. Απαιτούμε να σταματήσει άμεσα το έργο του αεροδρομίου και ζητάμε για πολλοστή φορά από τη δημοτική αρχή Μινώα Πεδιάδας να σταθεί στο ύψος της και να βάλει φραγμό σε κάθε σχεδιασμό που προσβάλλει τη νοημοσύνη μας.
          Σας καλούμε να διαβάσετε ξανά το κείμενο με τους 30 +1 λόγους για τους οποίους λέμε όχι στο αεροδρόμιο και απαιτούμε από όλους τους αρμόδιους να απαντήσουν, αν μπορούν μία προς μία σε όλες αυτές τις ανησυχίες μας. 
          Σας καλούμε να δείτε ξανά τις τοποθετήσεις των εκπροσώπων επίσημων φορέων (ΤΕΕ, Δήμος Ηρακλείου, Γεωτεχνικό Επιμελητήριο, Αεροπορικές Εταιρίες, Τουριστικοί Πράκτορες κ.α. ) που εκφράζουν τις ανησυχίες τους για την επάρκεια, για το κόστος αλλά και για τις συνέπειες του έργου.
            Υπάρχει βιώσιμη εναλλακτική. 
Είναι η επέκταση του αεροδρομίου Ηρακλείου με απόλυτη μείωση του θορύβου και της επικινδυνότητας, όπως δίκαια ζητούν οι κάτοικοι της Αλικαρνασσού. Μπορεί να γίνει ακόμα και τώρα. Μη συνηγορείτε στο διπλό έγκλημα εις βάρος του νομού Ηρακλείου και της Κρήτης.»          
Η Πρωτοβουλία στην Ημέρα Περιβάλλοντος προχώρησε στη δημοσιοποίηση video με το «το μέγεθος της καταστροφής του τόπου»:

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Σχετικά άρθρα

Ξεκινήστε να γράφετε τον όρο αναζήτηση επάνω και πατήστε enter για Αναζήτηση. Πατήστε ESC για ακύρωση.

Επιστροφή επάνω