Χαιρετισμός Γεώργιου Σισαμάκη

Αντιδήμαρχος Αναπτυξιακού Προγραμματισμού, Ψηφιακού Μετασχηματισμού και Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης Υπαίθρου & Τουρισμού του Δήμου Ηρακλείου

Αγαπητέ πατέρα, Αιδεσιμιολογιότατε,
αγαπητοί συνάδελφοι στην αυτοδιοίκηση,
και αγαπητοί εκπρόσωποι των φορέων,


Να ξεκινήσω λέγοντας συγχαρητήρια για τη διοργάνωση αυτής της 3ης Παγκρήτιας Ημερίδας Τουρισμού, «Κρητών Φιλοξενείν».. Είναι σπουδαίο και σημαντικό ότι γίνεται σε μια περίοδο στο τέλος μάλλον μιας τουριστικής χρονιάς τουριστικής περιόδου, η οποία φαίνεται να είναι εξαιρετική και φαίνεται από τα αποτελέσματα. Είναι εδώ και ο κύριος Πλιάκας, τον βλέπω στου στο βάθος. Νομίζω ότι τα αποτελέσματα των αφίξεων στην Κρήτη, δείχνουν μια πάρα πολύ πετυχημένη σεζόν, πολύ καλύτερη και από αυτή του 2019 που έχουμε ως βάση συζήτησης στην προ covid εποχή. Αν δεν κάνω λάθος μέχρι σήμερα που μιλάμε, έχουμε ξεπεράσει τα 6 εκατομμύρια επισκέπτες και αν κάνω λάθος να με διορθώσετε οι φορείς του τουρισμού που είναι ήδη παρόντες.
Αποτυπώνεται μια πολύ καλή χρονιά, μια πολύ καλή σεζόν και αυτό δεν είναι ένα τυχαίο κατά την άποψή μου αποτέλεσμα και δεν ευθύνεται μόνο στα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Κρήτης. Οφείλεται σε μια πάρα πολύ μεγάλη καινοτομία που έχουμε πετύχει τα τελευταία χρόνια. Και ποια είναι αυτή την ανέφερε η κυρία Ειρήνη Δήμου τη συνεργασία μεταξύ των φορέων και όχι μόνο των φορέων αλλά και των επιχειρηματιών του κλάδου του τουρισμού.
Και στα 3 επίπεδα διακυβέρνησης και σε επίπεδο κυβέρνησης, επίπεδο περιφέρειας και σε επίπεδο δήμου και όχι μόνο και όλοι οι φορείς του τουρισμού, συμπεριλαμβανομένων και του λιμανιού που είχαμε μια εξαιρετική συνεργασία από κοινού, βάλαμε το πλαίσιο και δουλέψαμε στοχευμένα πάνω στην ανάδειξη και στην προώθηση τουριστικού προϊόντος.
Να το επικεντρώσω και να το πάω στο Ηράκλειο καθώς εγώ εκπροσωπώ το δήμο Ηρακλείου και όχι το σύνολο της περιφέρειας. Και να σας πω ότι το Ηράκλειο μετασχηματίζεται έχοντας αλλάξει τα τελευταία 20 χρόνια.
Είναι πια μια τουριστική πόλη.
Είναι πια προορισμός.
Δεν είναι πέρασμα που έλεγε ο Κυριάκος Κώτσογλου και είχε δίκιο, ότι παλιότερα το Ηράκλειο ήταν ένα πέρασμα, έρχονταν οι άνθρωποι για να δουν εδώ το μουσείο, την Κνωσό και ενδεχομένως να κάνουν μια βόλτα και να φύγουν.
Πλέον το Ηράκλειο είναι τουριστικός προορισμός, έρχεται κόσμος να επισκεφθεί το Ηράκλειο. Δεν είναι τυχαίο ότι για πρώτη φορά μπήκε το Ηράκλειο στους 100 παγκόσμιους προορισμούς.
Αυτό προφανώς οφείλεται και στην αλλαγή σε επίπεδο υποδομών και στη συμμετοχή και στην αλλαγή της κουλτούρας των ιδιωτών που μετά λύπης μου διαπιστώνω ότι σήμερα εδώ είμαστε περισσότερο φορείς και απουσιάζει ο ιδιωτικός τομέας, ο οποίος έχει τεράστια συμβολή στο στην ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος. Αντιλαμβάνεστε ότι εμείς φορές ερχόμαστε ενισχυτικά, είτε να καθορίσουμε ένα πλαίσιο στρατηγικής και πολιτικής, είτε να συμβάλουμε στις κατευθύνσεις των ιδιωτών, με κάθε δυνατό τρόπο.
Τι κάναμε λοιπόν τα προηγούμενα χρόνια που είναι και αυτά που κατά την άποψή μας θα πρέπει να γίνουν πέραν του κομματιού των υποδομών, τι κάναμε στο επίπεδο του τουρισμού; Βάλαμε τα 3 βασικά ζητήματα που είναι και σήμερα το αντικείμενο συζήτησης ουσιαστικά του της σημερινής ημερίδας. Βάλαμε την αειφορία αξιολογώντας το Ηράκλειο ως αειφόρο τουριστικό προορισμό με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Αειφόρου Τουρισμού σε συνεργασία με τον Οργανισμό Λιμένος Ηρακλείου (ΟΛΗ), αναγνωρίζοντας ότι το Ηράκλειο είναι μια πόλη λιμάνι και το λιμάνι είναι αλληλένδετο, προφανώς με το τι συμβαίνει στην πόλη. Πέραν της αξίας του τουρισμού κρουαζιέρας που μας ενδιαφέρει έτσι κι αλλιώς από κοινού χαράζουμε τις στρατηγικές μας.
Αξιολογηθήκαμε λοιπόν από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Αειφόρου Τουρισμού και θέλω να σας πω ότι πετύχαμε και ένα αρκετά υψηλό σκορ, όχι σε όλους τους τομείς. Σίγουρα όχι σε όλους τους τομείς, όμως κυρίως στο κομμάτι του της πολιτιστικής αειφορίας, είμαστε πάρα – πάρα πολύ ψηλά και στο σκορ που πετύχαμε αρκετά καλά θα το εξελίξουμε αυτό προχωράμε τώρα στην πιστοποίηση του προορισμού, σύμφωνα πάντα με τις προδιαγραφές και τα πρότυπα του Παγκόσμιου Οργανισμού Αειφόρου Τουρισμού.
Αξιοποιήσαμε τις νέες τεχνολογίες για να αναδείξουμε τα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα. Έχουμε ένα Info Point που σε συνεργασία με τα ερευνητικά ιδρύματα και τα ακαδημαϊκά ιδρύματα και συγκεκριμένα με το ΙΤΕ (Ίδρυμα Τεχνολογίας και Έρευνας), είναι ένα πάρα πολύ σύγχρονο και με τη χρήση νέων τεχνολογιών Info Point, ο επισκέπτης έρχεται και παίρνει όποια πληροφορία χρειάζεται όχι μόνο για το Ηράκλειο, συνολικά για την Κρήτη. Λειτουργούμε ως πύλη εισόδου της Κρήτης ως πύλη εισόδου της ναυαρχίδας του τουρισμού, που είναι η Κρήτη και προσπαθούμε να κάνουμε διάχυση όλων των επισκεπτών στο σύνολο του νησιού και αν όχι διαρκής ή εν πάση περιπτώσει να του δείξουμε όλο τον πλούτο που υπάρχει σε όλο το νησί μέσα από αυτή τη διαδικασία. Προφανώς και το στοιχείο της τοπικότητας αυθεντικότητας είναι κάτι που μας ενδιαφέρει. Είναι η τάση, είναι σήμερα η τάση θα είναι και στο μέλλον η τάση και δώσαμε μια πολύ μεγάλη έμφαση στο κομμάτι της αγροδιατροφής που είπε και ο Σταύρος Τζεδάκης και της γαστρονομίας.
Μονοσήμαντα; Όχι. Ήταν η προμετωπίδα της κεντρικής μας πολιτικής και εκεί έχουμε απτά αποτελέσματα και σε όρους οικονομίας, αλλά και σε όρους αναγνώρισης. Στο Tripadvisor η Κρήτη είναι ο Δεύτερος Παγκόσμιος Προορισμός και αυτό δεν έγινε μόνο με το Δήμο Ηρακλείου. Προφανώς έγινε με τη συνεργασία του συνόλου των φορέων της πόλης και των ιδιωτών. Επαναλαμβάνω, δεν πρέπει να βγαίνουν από το κάδρο, είναι οι βασικοί παίχτες του τουρισμού και είναι αυτή που θέλουμε να ενισχύσουμε στο σύνολό τους και ως αποτέλεσμα αυτής της πολιτικής και της στρατηγικής, προφανώς η ενίσχυση συνολικά της οικονομίας του νησιού.
Θα σας πω λοιπόν εδώ ότι το αμέσως επόμενο διάστημα πρώτα ο Θεός και να πάνε όλα καλά το Ηράκλειο θα είναι η δεύτερη πόλη στην Ελλάδα που θα μπει στο γαστρονομικό Χάρτη της UNESCO μετά τη Θεσσαλονίκη. Έχουμε κάνει την αίτηση μας μια πολύ καλά στοιχειοθετημένη αίτηση με τη συνεργασία του συνόλου των φορέων με τα support letter που μας έστειλαν και εκτιμούμε μιας και είναι η μοναδική πρόταση που έφυγε από την Ελλάδα για την UNESCO ότι θα είμαστε η δεύτερη πόλη στο Creative City της UNESCO που θα είμαστε City of Gastronomy . Αυτό θα το ξέρουμε τις επόμενες 20 μέρες. Είμαστε αισιόδοξοι, αντιλαμβάνεστε ότι είναι μια πάρα πολύ σπουδαία επιτυχία για την πόλη. Είναι πάρα πολύ σπουδαία επιτυχία για το νησί, γιατί όταν λέμε Ηράκλειο εννοούμε και Κρήτη στο σύνολό της. Όλη η Κρήτη θα πρέπει να συνταχθεί σε αυτή τη λογική, όλοι καταλαβαίνουμε τη σπουδαιότητα και την κρισιμότητα, να αναδείξουμε τον πρωτογενή τομέα και τη γαστρονομία μας. Έχουμε 5.000 χρόνια γαστρονομικού πλούτου και έχουμε και ανθρώπους που μπορούν να την αναδείξουν συνολικά.
Κλείνοντας θα σας πω ότι για να μπορείς να πετύχεις αποτελέσματα θα πρέπει αρχικά να έχεις μια στρατηγική. Έχουμε επικαιροποιήσει τη στρατηγική μας βάζοντας στο κάδρο πια και έχοντας παρένθεση ένα θεσμικό εργαλείο που λέγεται DMO (Destination Management Organization). Έχουμε δημιουργήσει δηλαδή το θεσμικό εργαλείο που μπορεί να δώσει ώθηση στον τομέα του τουρισμού μέσου του Αναπτυξιακού οργανισμού που έχει συστήσει ο Δήμος Ηρακλείου. Επικαιροποιήσαμε τη στρατηγική μας και έχουμε βάλει αρκετές θεματικές από το βιώσιμο τουρισμό από τον έξυπνο τουρισμό από το θεματικό και τον εναλλακτικό τουρισμό μέχρι και το Μάης τουρισμό σιγά – σιγά να τα αναπτύσσουμε.
Έχει υποδομές το Ηράκλειο;
Έχει τεράστιες υποδομές.
Έχει αθλητικές υποδομές; Ναι.
Μπορεί να αναδείξουν συνεδριακό τουρισμό; Μπορεί.
Μπορεί να αναδείξει το θρησκευτικό τουρισμό με τις εκπληκτικές εκκλησίες και τον πολιτισμό που έχουμε; Μπορεί να τον αναδείξει.
Πλέον έχουμε το εργαλείο, έχουμε τη στρατηγική, έχουμε τη διάθεση, χρειαζόμαστε τη βοήθεια όλων σας για να το πετύχουμε. Νομίζω ότι το αμέσως επόμενο διάστημα.-δεν ξέρω αν θα είμαι υπεύθυνος για το κομμάτι του τουρισμού- αυτό που θα αφήσω όμως σαν χαρτοφυλάκιο, νομίζω ότι είναι μια βάση για τον οποίον αναλάβει να το πάει ένα βήμα παραπέρα, μόνο τη διάθεση να έχει και τη δική σας συμβολή.
Σας ευχαριστώ πάρα πολύ.
Καλή επιτυχία στις εργασίες σας.

Βιογραφικό σημείωμα

Πηγή 17ο τεύχος ΚΡΗΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Σχετικά άρθρα

Ξεκινήστε να γράφετε τον όρο αναζήτηση επάνω και πατήστε enter για Αναζήτηση. Πατήστε ESC για ακύρωση.

Επιστροφή επάνω