[χρόνος ανάγνωσης 1 λεπτό και 34 δευτ.]
Τον «Οδηγό Επιχειρείν στην Ολλανδία 2024», δημοσιοποίησε το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων, της Ελληνικής Πρεσβείας στην Χάγη.
Η Ολλανδία είναι μια γεωγραφικά μικρή, πυκνοκατοικημένη χώρα (17,97 εκ. κάτοικοι) που καταλαμβάνει στρατηγική εμπορική θέση και διαθέτει το μεγαλύτερο λιμάνι της Ευρώπης στο Ρότερνταμ. Περισσότερο από 80% του ΑΕΠ της χώρας παράγεται από το εξωτερικό εμπόριο αγαθών και υπηρεσιών. Κατέχει κομβική θέση στο παγκόσμιο επιχειρηματικό δίκτυο με προηγμένη υποδομή προσανατολισμένη στην μεταφορά αγαθών, ανθρώπων και ηλεκτρονικών δεδομένων.
Με δεδομένο το ιδιαίτερα μεγάλο μέγεθος των επιχειρήσεων στην αγορά τροφίμων και τον ισχυρό ανταγωνισμό, κύρια απαίτηση είναι η διαχρονικά σταθερή παράδοση μεγάλων ποσοτήτων, συγκεκριμένης (σταθερής) ποιότητας.
Η εισαγωγή προϊόντων στην ολλανδική αγορά είναι σχετικά απλή και μπορεί να επιτευχθεί με διάφορες μεθόδους.
Η αντιπροσώπευση προϊόντων σε όλη την Ολλανδία διευκολύνεται από την συμπαγή αγορά και μπορεί να επιτευχθεί με οποιαδήποτε από τις ακόλουθες μεθόδους:
✓ Δημιουργία γραφείου πωλήσεων για εξυπηρέτηση ολόκληρης της χώρας και ως βάση διανομής για την υπόλοιπη Ευρώπη.
✓ Πώληση μέσω αντιπροσώπου ή διανομέα, η δραστηριότητα του οποίου μπορεί να καλύπτει είτε συγκεκριμένες περιοχές, είτε ολόκληρη την περιοχή της Benelux είτε να καλύπτει ευρύτερες ευρωπαϊκές περιφέρειες.
✓ Πώληση μέσω εγκατεστημένων χονδρεμπόρων ή αντιπροσώπων.
✓ Πώληση απευθείας σε πολυκαταστήματα, αλυσίδες λιανικής πώλησης, συνεταιρισμούς λιανικής πώλησης, συνεταιρισμούς καταναλωτών ή άλλους οργανισμούς αγορών.
Οι Ολλανδοί δεν είναι πολύ συνηθισμένοι στην μεσογειακή διατροφή ωστόσο τα τελευταία χρόνια είναι πιο εξοικειωμένοι με την ιταλική λόγω πληθώρας ιταλικών εστιατορίων καθώς και ιταλικών παραδοσιακών προϊόντων στα σούπερ μάρκετ. Κάτι αντίστοιχο σε σαφώς μικρότερο βαθμό συμβαίνει και με τα ελληνικά.
Στο πλαίσιο αυτό, σύμφωνα με την Ολλανδική Στατιστική Υπηρεσία, η Ολλανδία πραγματοποιεί όλο και περισσότερες εισαγωγές τροφίμων από την Ελλάδα. Μάλιστα, η αξία των εισαγωγών τροφίμων από την Ελλάδα είναι σχεδόν διπλάσια σε σύγκριση με πριν από δεκαπέντε έτη. Επίσης, κατά τα τελευταία χρόνια, οι Ολλανδοί έχουν σημειώσει μια προοδευτική αλλαγή στη συμπεριφορά τους εστιάζοντας περισσότερο στα υγιεινά και φυσικά τρόφιμα. Μεγάλη διάδοση γνωρίζουν και τα βιολογικά προϊόντα.
Υπάρχουν δυνατότητες περαιτέρω αύξησης των ελληνικών εξαγωγών προϊόντων όπως είναι για παράδειγμα τα τρόφιμα (φρούτα, ελαιόλαδο, κρασιά, ψάρια), τα προϊόντα αλουμινίου, τα φάρμακα, τα καλλυντικά και προϊόντα προσωπικής υγιεινής τα οποία είναι προϊόντα υψηλής ποιότητας και διεθνώς ανταγωνιστικά. Απαιτείται όμως αυστηρή τυποποίηση των προϊόντων και ιδίως ανταγωνιστικές τιμές. Εκτιμάται ως απαραίτητη η συμμετοχή ελληνικών επιχειρήσεων σε Διεθνείς κλαδικές Εκθέσεις που διοργανώνονται στην Ολλανδία. Η Ολλανδία, ως χώρα διερχομένων κεφαλαίων και εμπορευμάτων, τα οποία διακινούνται από τα εγκαταστημένα στον ολλανδικό χώρο παραρτήματα πολυεθνικών επιχειρήσεων λόγω της γεωγραφικής της θέσης στην Ευρώπη, μπορεί να αποτελέσει αγορά στόχο για εξαγωγές των ελληνικών προϊόντων.
Ολόκληρος ο Οδηγός Επιχειρείν στην Ολλανδία 2024: