Ανάγκη πληρότητας φακέλων Αρκαλοχωρίου

[χρόνος ανάγνωσης 2 λεπτά και 46 δευτ.]

Ο Υφυπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Αρμόδιος για την Αποκατάσταση από Φυσικές Καταστροφές και την Κρατική Αρωγή, Χρήστος Τριαντόπουλος, απάντησε στο πλαίσιο του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου, την Τετάρτη, 10 Ιουλίου 2024, σε Επίκαιρη Ερώτηση για το Αρκαλοχώρι. 
Συγκεκριμένα ο Υφυπουργός, Χρήστος Τριαντόπουλος, σημείωσε ότι «Υπάρχει μεγάλος αριθμός φακέλων με πολλές ελλείψεις. Το αποτέλεσμα είναι ότι έχουν σταλεί σε ιδιοκτήτες πληγέντων κτιρίων, συνολικά 2.356 έγγραφα ελλείψεων. Οι πολίτες, λοιπόν, ενημερώνονται από την αρμόδια υπηρεσία για τις ελλείψεις που παρουσιάζουν οι φάκελοί τους. Σκοπός είναι οι ίδιοι να προχωρήσουν άμεσα στη συμπλήρωση των φακέλων τους, με τα απαραίτητα δικαιολογητικά. Θα πω για ακόμη μια φορά, πως οι ορθοί και πλήρεις φάκελοι, προχωρούν για πληρωμή. Δυστυχώς, όμως, επαναλαμβάνω πως η πλειονότητα των φακέλων που κατατίθενται έχουν ελλείψεις. Και αυτό το ζήτημα δεν περιορίζεται μόνο στις επισκευές, αλλά και στις ανακατασκευές. Ας δούμε τα ποσοτικά στοιχεία.
          Έχουν εκδοθεί 650 ΠΑΕΕΚ, πρωτόκολλα κατεδάφισης. Μόνο για τα 295 από αυτά, έχει κατατεθεί αίτηση για βεβαίωση καθορισμού δικαιούχου. Ποσοστό μικρότερο από το 50%. Μια απλή αίτηση είναι, χωρίς να χρειάζεται μηχανικό. Καταθέτει τίτλους ιδιοκτησίας και κάποιες υπεύθυνες δηλώσεις. Σε περίπτωση που δεν υπάρχουν τίτλοι προβλέπεται από το νόμο 867 η υποβολή δηλώσεων 20ετούς νομής. Και από τις 97 βεβαιώσεις καθορισμού δικαιούχου που έχουν εκδοθεί, μόνο 12 δικαιούχοι έχουν καταθέσει άδεια από την αρμόδια πολεοδομία για την έγκριση της πρώτης δόσης. Πρώτης δόσης που αντιστοιχεί στο 50% του συνολικού ποσού. Δηλαδή, ένα ποσοστό κοντά στο 12%. Και εδώ – που δεν υπάρχει η διαδικασία της άδειας επισκευής – η ανταπόκριση είναι πολύ χαμηλή. Γιατί; Για ποιο λόγο; Για ποιο λόγο το ένα τρίτο των συμπολιτών που μένουν σε οικίσκους δεν έχουν υποβάλλει αίτηση; Για ποιο λόγο δεν υπήρξε καθυστέρηση κατά την υλοποίηση τριών σχημάτων στήριξης των επιχειρήσεων στην περιοχή; Που είναι το σημαντικότερο πρόβλημα, που τεχνηέντως δεν αναφέρετε; Το σημαντικότερο πρόβλημα εντοπίζεται στο ιδιοκτησιακό καθεστώς. Μεγάλες κληρονομικές και ιδιοκτησιακές εκκρεμότητες, αλλά και ασυνεννοησίες των δικαιούχων.»
          Ακόμη ο κ. Χρήστος Τριαντόπουλος ανέφερε: «Προχωρήσαμε με τροπολογία, στη ρύθμιση των ζητημάτων που αφορούν περιπτώσεις κτιρίων που έχουν υποστεί ελαφριές βλάβες. Διαμορφώσαμε νέα επιλογή, ώστε οι σεισμόπληκτοι με χαρακτηρισμένα ως «πράσινα» τα κτίριά τους, που έχουν λάβει πρώτη αρωγή, να μη χρειαστεί να υποβάλλουν φάκελο στην υπηρεσία για την έκδοση άδειας επισκευής. Υπολογίζεται πως αφορά περίπου 2.000 περιπτώσεις. Η μόνη υποχρέωση που έχουν πλέον, είναι η προσκόμιση δικαιολογητικών, με τα οποία θα αποδεικνύεται η σε ποσοστό 100% ολοκλήρωση των εργασιών αποκατάστασης των βλαβών. Αυτό όπως είπα, αφορά αποκλειστικά τις περιπτώσεις κτιρίων με ελαφριές βλάβες, σε κτίρια που δε φέρουν ζημιές στον φέροντα οργανισμό. Η σχετική κοινή υπουργική απόφαση που προβλέπει τη διαδικασία, έχει υπογραφεί, λαμβάνει άμεσα ΦΕΚ και προχωράμε άμεσα στην εφαρμογή της ρύθμισης.
          Αλλά προχωράμε και σε άλλες παρεμβάσεις οργανωτικής φύσεως για την ενδυνάμωση της υπηρεσίας, με το νόμο 5116, που ψηφίστηκε την προηγούμενη εβδομάδα, δημιουργείται η Διεύθυνση Αποκατάστασης Επιπτώσεων Φυσικών Καταστροφών Κρήτης και Αιγαίου, όπου επί της ουσίας, δημιουργείται μια νέα Διεύθυνση. Παράλληλα, με Υπουργική Απόφαση, προ ημερών, δημοσιεύθηκε η απόφαση πρόσληψης των συμβασιούχων που θα ενισχύσουν τον Τομέα στο Ηράκλειο. Ενίσχυση με επιπλέον 10 στελέχη, 8 Μηχανικούς ΠΕ και 2 Μηχανικούς ΤΕ. Επιπρόσθετα, με μια σειρά από διοικητικές πρωτοβουλίες βελτιώνεται η λειτουργία του Τομέα στα Χανιά, με αποκλειστικό προσανατολισμό την εμπλοκή του στη διαδικασία αποκατάστασης από το σεισμό στο Αρκαλοχώρι. Επί της ουσίας, υπέρ-διπλασιάζεται το προσωπικό που θα ασχολείται με την αποκατάσταση στο Αρκαλοχώρι. Με ολοκληρωμένο σχεδιασμό προχωρά η στέγαση, του ΤΑΕΦΚ Ηρακλείου, σε νέο και πιο λειτουργικό κτίριο που θα ενδυναμώσει την υπηρεσιακή ικανότητα του Τομέα, ενώ με πρωτοβουλία της υπηρεσίας, της ΓΔΑΕΦΚ, επιχειρούμε την ανάπτυξη μιας στενής συνεργασίας της υπηρεσίας με τους ιδιώτες μηχανικούς που έχουν αναλάβει τους φακέλους αποκατάστασης των σπιτιών. Έχουν γίνει ήδη οι σχετικές επικοινωνίες, ώστε να ξεκινήσουν από τις επόμενες ημέρες οι ενημερωτικές τηλεδιασκέψεις – όπως είχαν γίνει και στην αρχή.
          Είναι κρίσιμη η συνεισφορά των ιδιωτών μηχανικών σε αυτή τη μεγάλη προσπάθεια αποκατάστασης. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό, καθώς θα πρέπει να αλλάξει η τρέχουσα εικόνα, η οποία και παρουσιάζει μεγάλη συγκέντρωση. Σύμφωνα με τα στοιχεία της υπηρεσίας, το 50% των υποθέσεων το έχουν αναλάβει 24 μηχανικοί, ενώ το υπόλοιπο 50% το έχουν αναλάβει 224 μηχανικοί. Δηλαδή, υπάρχουν ιδιώτες μηχανικοί που έχουν 1–2 υποθέσεις αποκατάστασης. Και υπάρχουν και μηχανικοί που έχουν 70, ή δεκάδες, υποθέσεις αποκατάστασης. Εύκολα γίνεται αντιληπτό ότι αυτή η μεγάλη συγκέντρωση των υποθέσεων σε λίγους μηχανικούς, δεν διευκολύνει την ολοκλήρωση των υποθέσεων. Και θεωρώ ότι μέσα από τη συνεργασία, και με το ΤΕΕ, θα καταφέρουμε να βελτιώσουμε την κατάσταση και να υπάρχει μια πιο λειτουργική και πιο αποτελεσματική κατανομή του έργου από τους ιδιώτες μηχανικούς.»

Κατηγορία: Blog

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Σχετικά άρθρα

Ξεκινήστε να γράφετε τον όρο αναζήτηση επάνω και πατήστε enter για Αναζήτηση. Πατήστε ESC για ακύρωση.

Επιστροφή επάνω