[χρόνος ανάγνωσης 2 λεπτά και 49 δευτ.]
Η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) δημοσίευσε στοιχεία για τις παγκόσμιες αγορές αεροπορικών φορτίων τον Ιούλιο του 2024, τα οποία δείχνουν συνεχιζόμενη ισχυρή ετήσια αύξηση της ζήτησης.
Η συνολική ζήτηση, μετρημένη σε τονοχιλιόμετρα φορτίου (CTKs*), αυξήθηκε κατά 13,6% σε σύγκριση με τα επίπεδα του Ιουλίου 2023 (14,3% για τις διεθνείς δραστηριότητες). Αυτός είναι ο όγδοος συνεχόμενος μήνας διψήφιας ανάπτυξης από έτος σε έτος, με τα συνολικά επίπεδα να φτάνουν σε ύψη που δεν έχουν παρατηρηθεί από τις κορυφές ρεκόρ του 2021.
Η χωρητικότητα, μετρημένη σε διαθέσιμα τονοχιλιόμετρα φορτίου (ACTK), αυξήθηκε κατά 8,3% σε σύγκριση με τον Ιούλιο του 2023 (10,1% για τις διεθνείς δραστηριότητες). Αυτό σχετιζόταν σε μεγάλο βαθμό με την αύξηση της διεθνούς χωρητικότητας της κοιλιάς, η οποία αυξήθηκε κατά 12,8% λόγω της ισχύος των αγορών επιβατών και εξισορροπώντας την αύξηση κατά 6,9% της χωρητικότητας διεθνών φορτηγών. Σημειώνεται ότι η αύξηση της χωρητικότητας της κοιλιάς είναι η χαμηλότερη των τελευταίων 40 μηνών, ενώ η αύξηση της χωρητικότητας των φορτηγών είναι η υψηλότερη από τότε που καταγράφηκε εξαιρετικό άλμα τον Ιανουάριο του 2024.
Ο Γενικός Διευθυντής της IATA Willie Walsh δήλωσε: «Η ζήτηση αεροπορικών φορτίων έφτασε σε υψηλά ρεκόρ από έτος έως σήμερα τον Ιούλιο με ισχυρή ανάπτυξη σε όλες τις περιοχές. Η επιχείρηση αεροπορικών μεταφορών συνεχίζει να επωφελείται από την ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου, την άνθηση του ηλεκτρονικού εμπορίου και τους περιορισμούς χωρητικότητας στη θαλάσσια ναυτιλία. Με την περίοδο αιχμής ακόμα Το επόμενο διάστημα, πρόκειται να είναι μια πολύ δυνατή χρονιά για το αεροπορικό φορτίο και οι αεροπορικές εταιρείες έχουν αποδειχθεί ικανές στην πλοήγηση στις πολιτικές και οικονομικές αβεβαιότητες για να ανταποκριθούν με ευελιξία στις αναδυόμενες τάσεις της ζήτησης.»
Τον Ιούλιο, ο Δείκτης Υπευθύνων Προμηθειών (PMIs) για την παγκόσμια παραγωγή της μεταποίησης έδειξε επέκταση στο 50,2. Εν τω μεταξύ, οι παγκόσμιες νέες παραγγελίες εξαγωγών PMI συνέχισαν να κυμαίνονται κάτω από το όριο του 50 στο 49,4, δείκτης συρρίκνωσης.
Η βιομηχανική παραγωγή παρέμεινε στα επίπεδα τον Ιούλιο σε σχέση με τον μήνα Ιούλιο και το παγκόσμιο διασυνοριακό εμπόριο αυξήθηκε κατά 0,7%.
Ο πληθωρισμός παρέμεινε σχετικά σταθερός τον Ιούλιο στις ΗΠΑ, την Ιαπωνία και την ΕΕ, με ρυθμούς πληθωρισμού 2,9%, 2,8% και 2,8% αντίστοιχα. Εν τω μεταξύ, ο πληθωρισμός της Κίνας αυξήθηκε κατά 0,3 ποσοστιαίες μονάδες στο 0,6%, το υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων πέντε μηνών.
Οι αεροπορικές εταιρείες Ασίας-Ειρηνικού σημείωσαν αύξηση της ζήτησης αεροπορικών φορτίων κατά 17,6% σε ετήσια βάση τον Ιούλιο – η ισχυρότερη από όλες τις περιοχές. Η ζήτηση στη λωρίδα εμπορίου εντός της Ασίας αυξήθηκε κατά 19,8% σε ετήσια βάση, ενώ οι εμπορικές γραμμές Ευρώπης-Ασίας, Μέσης Ανατολής-Ασίας και Ασίας-Αφρικής αυξήθηκαν κατά 17,9%, 15,9% και 15,4% αντίστοιχα. Η παραγωγική ικανότητα αυξήθηκε κατά 11,3% από έτος σε έτος.
Οι αερομεταφορείς της Βόρειας Αμερικής σημείωσαν αύξηση της ζήτησης αεροπορικών φορτίων κατά 8,7% σε ετήσια βάση τον Ιούλιο. Η ανάπτυξη παρεμποδίστηκε εν μέρει από τις ακυρώσεις πτήσεων και το κλείσιμο των αεροδρομίων στις ΗΠΑ και την Καραϊβική σε σχέση με τον τυφώνα Beryl. Η ζήτηση στη λωρίδα εμπορίου Ασίας-Βόρειας Αμερικής, τη μεγαλύτερη λωρίδα εμπορίου κατ’ όγκο, αυξήθηκε κατά 10,8% σε ετήσια βάση, ενώ η γραμμή Βόρεια Αμερική-Ευρώπη σημείωσε μέτρια αύξηση 5,3%. Η χωρητικότητα του Ιουλίου αυξήθηκε κατά 7,0% από έτος σε έτος.
Οι ευρωπαϊκοί αερομεταφορείς σημείωσαν αύξηση της ζήτησης αεροπορικών φορτίων κατά 13,7% σε ετήσια βάση τον Ιούλιο. Η εμπορική οδός Μέσης Ανατολής-Ευρώπης οδήγησε στην ανάπτυξη, με άνοδο 32,2%, διατηρώντας ένα σερί διψήφιας ετήσιας ανάπτυξης που ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2023. Η διαδρομή Ευρώπης-Ασίας, η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά, αυξήθηκε κατά 17,9%. Εντός της Ευρώπης σημειώθηκε επίσης διψήφια ανάπτυξη, 15,5%. Η χωρητικότητα του Ιουλίου αυξήθηκε κατά 7,6% από έτος σε έτος.
Οι αερομεταφορείς της Μέσης Ανατολής σημείωσαν αύξηση της ζήτησης αεροπορικών φορτίων κατά 14,7% σε ετήσια βάση τον Ιούλιο. Όπως αναφέρθηκε παραπάνω, η εμπορική οδός Μέσης Ανατολής-Ευρώπης είχε ιδιαίτερα καλή απόδοση 32,2%, μπροστά από τη Μέση Ανατολή-Ασία που αυξήθηκε κατά 15,9% από έτος σε έτος. Η χωρητικότητα του Ιουλίου αυξήθηκε κατά 4,4% από έτος σε έτος.
Οι αερομεταφορείς της Λατινικής Αμερικής σημείωσαν αύξηση της ζήτησης αεροπορικών φορτίων κατά 11,1% σε ετήσια βάση τον Ιούλιο. Όπως και με τους αερομεταφορείς της Βόρειας Αμερικής, η ανάπτυξη παρεμποδίστηκε εν μέρει από τις ακυρώσεις πτήσεων και το κλείσιμο των αεροδρομίων στις ΗΠΑ και την Καραϊβική που σχετίζονται με τον τυφώνα Beryl. Η παραγωγική ικανότητα αυξήθηκε κατά 9,4% από έτος σε έτος.
Οι αφρικανικές αεροπορικές εταιρείες σημείωσαν αύξηση της ζήτησης αεροπορικών εμπορευμάτων 6,2% σε ετήσια βάση τον Ιούλιο – το χαμηλότερο από όλες τις περιοχές και το χαμηλότερο καταγεγραμμένο ποσοστό τους το 2024. Η ζήτηση στην αγορά Αφρικής-Ασίας αυξήθηκε κατά 15,4% σε σύγκριση με τον Ιούλιο του 2023. Η χωρητικότητα του Ιουλίου αυξήθηκε κατά 10,5% σε ετήσια βάση.
Αναλυτικά τα στοιχεία με Πίνακες και Διαγράμματα της IATA: