[χρόνος ανάγνωσης 1 λεπτό και 23 δευτ.]
Με αφορμή την Ημέρα Ελληνικού Εμπορίου, ο Πρόεδρος της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ), Γιώργος Καρανίκας, αναδεικνύει την αναγκαιότητα μιας στρατηγικής μετάβασης προς την ψηφιακή εποχή για τον εμπορικό κόσμο. Η ελληνική αγορά, που συνιστά τον μεγαλύτερο εργοδότη της χώρας με περίπου 227.000 επιχειρήσεις και πάνω από 700.000 εργαζομένους, αποτελεί τον πυλώνα της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας. Παρά τις πολυάριθμες κρίσεις των τελευταίων 15 ετών, ο τομέας επιδεικνύει σθεναρές αντοχές.
Αναλυτικά η Δήλωση του κ. Γιώργου Καρανίκα: «Στην τροχιά της δύσκολης αλλά και απολύτως απαραίτητης μετάβασης στη ψηφιακή εποχή βρίσκει τον εμπορικό κόσμο η εφετινή «Ημέρα Ελληνικού Εμπορίου». Όντας ο κλάδος που δικαίως χαρακτηρίζεται ως μεγαλύτερος εργοδότης, καθώς σε αυτόν δραστηριοποιούνται περί τις 227 χιλιάδες επιχειρήσεις με περισσότερους από 700 χιλιάδες εργαζόμενους, το Ελληνικό Εμπόριο έχει την τιμή να αποτελεί τον βασικό κορμό της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας, η οποία είναι σταθερά ο κύριος πυλώνας ανάπτυξης της οικονομίας και της κοινωνικής συνοχής, έχοντας επιδείξει ισχυρές αντοχές στις συνεχείς, διεθνείς και εγχώριες, κρίσεις των τελευταίων 15 ετών.
Η πανδημία αποτέλεσε στη χώρα μας τον καταλύτη και την αφετηρία μίας, μακράς όπως όλα δείχνουν, ψηφιακής κούρσας για τις εμπορικές επιχειρήσεις, που έκτοτε βρίσκονται ενώπιον πρωτόγνωρων προκλήσεων αλλά και σημαντικών ευκαιριών. Έτσι σήμερα, ενώ μία ελληνική επιχείρηση είναι πιο εύκολο από ποτέ να διεισδύσει σε διεθνείς αγορές μέσω του διαδικτύου, άλλο τόσο γρήγορα κινδυνεύει να απωλέσει ανταγωνιστική ισχύ και πελατολόγιο, αντιμετωπίζοντας πολυάριθμους εγχώριους και πολυεθνικούς εμπορικούς κολοσσούς που διαθέτουν ανεξάντλητους οικονομικούς πόρους, τεχνογνωσία και, πολλές φορές, δύναμη επιρροής στα κέντρα των αποφάσεων.
Σήμερα περισσότερο από ποτέ η Ελλάδα έχει ανάγκη τις ισχυρές εμπορικές επιχειρήσεις, που είναι εξωστρεφείς, καινοτομούν και προσφέρουν ποιοτικές θέσεις εργασίας. Η χώρα μας μπορεί να περιμένει πολλαπλά οφέλη εάν διευρύνει τις διακλαδικές συνεργασίες του ελληνικού Εμπορίου με τους άλλους μεγάλους αναπτυξιακούς κλάδους της οικονομίας, όπως είναι ο τουρισμός και η αγροδιατροφή. Παράλληλα, η Πολιτεία πρέπει να στηρίξει τα εμπορικά καταστήματα για να γίνουν κέντρα αναζωογόνησης των υποβαθμισμένων συνοικιών στις πόλεις, καθώς και των περιφερειών που ερημώνουν λόγω της δημογραφικής γήρανσης και του brain drain.
Σε αυτό το πλαίσιο, τα ζητήματα ισότιμης αντιμετώπισης και χρηματοδότησης των ΜμΕ, προστασίας του υγιούς ανταγωνισμού και αναβάθμισης των δεξιοτήτων ιδιοκτητών και εργαζομένων καθίστανται κομβικής σημασίας για το παρόν και το μέλλον όχι μόνο του Εμπορίου, αλλά και της ελληνικής οικονομίας στο σύνολό της.»