Τουρισμός: Προκλήσεις & προοπτικές. Η νέα εποχή, είναι εδώ.

Ομιλία Ζαχαρία Χνάρη, Ιδρυτής, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου CHC GROUP – Chnaris Hotel, Management, Development & Consulting SA.

Κυρίες και κύριοι, φίλες και φίλοι,
Με χαρά συμμετέχω και χαιρετίζω την 4η Παγκρήτια Ημερίδα Τουρισμού «Κρητών Φιλοξενείν», με θέμα την «Ολιστική & Ανθεκτική Τουριστική Ανάπτυξη». Ένα θέμα που μας αγγίζει όλους, ένα από τα πιο δυναμικά και πολυσχιδή πεδία της οικονομίας μας: Τον τουρισμό στη νέα εποχή.

Σε αυτή τη νέα εποχή:
Όπου οι ταξιδιώτες αναζητούν εμπειρίες που να συνδυάζουν τόσο την ευχαρίστηση όσο και την υπευθυνότητα, όντας πιο ευαισθητοποιημένοι σχετικά με τις επιπτώσεις των ταξιδιών τους.
Όπου η τεχνολογία διαδραματίζει καταλυτικό ρόλο, με τις ψηφιακές πλατφόρμες, τις εφαρμογές και τις καινοτόμες λύσεις να προσφέρουν γνώση και να διευκολύνουν την εμπειρία του ταξιδιώτη. Με τα κοινωνικά δίκτυα και οι κριτικές επηρεάζουν τις αποφάσεις των ταξιδιωτών, οι οποίοι ενημερώνονται και σχηματίζουν άποψη μέσω της εμπειρίας άλλων.
Όπου η διαφάνεια και η αξιοπιστία είναι πλέον απαραίτητα στοιχεία που θα καθορίσουν την επιτυχία ενός τουριστικού προορισμού.
Όπου οι συνέργειες μπορούν να διασφαλίσουν ότι ο τουρισμός θα είναι όχι μόνο βιώσιμος, αλλά και ωφέλιμος για όλους μας.
Όπου ο τομέας μας συνδυάζει τον πολιτισμό, τη φύση, την παράδοση και την καινοτομία. Δεν είναι δηλαδή απλώς αυτό που έχουμε συνηθίσει να λέμε και να ακούμε, μια «βιομηχανία». Είναι η καρδιά των ανθρώπινων επαφών, των εμπειριών και της διαφορετικότητας. Μια γέφυρα που συνδέει ανθρώπους από διαφορετικές κουλτούρες και παρέχει μοναδικές εμπειρίες.

Είναι ένας από τους πιο σημαντικούς τομείς της παγκόσμιας οικονομίας, που επηρεάζει πολλές χώρες και περιοχές. Και σήμερα, ερχόμαστε αντιμέτωποι με μια σειρά προκλήσεων. Πολλών και ποικιλόμορφων.
Είναι οι περιβαλλοντικές προκλήσεις, όπου ο κορεσμός μπορεί να έχει αρνητικές επιπτώσεις στο περιβάλλον, ενώ ταυτόχρονα, η κλιματική αλλαγή, η ρύπανση και η υποβάθμιση των φυσικών πόρων δημιουργούν σοβαρές ανησυχίες.
Είναι οι υγειονομικές κρίσεις, κάτι που αναδείχθηκε με τον πλέον κατηγορηματικό τρόπο μετά την πανδημία του COVID-19, αποδεικνύοντας πόσο ευάλωτος είναι ο τομέας μας και πώς οι υγειονομικές κρίσεις μπορούν να περιορίσουν την κινητικότητα, να επηρεάσουν σημαντικά τη ζήτηση, αλλά και να αλλάξουν την οικονομική ισορροπία του κλάδου.
Είναι η πολιτική και κοινωνική αστάθεια, όπου οι κρίσεις, οι πόλεμοι και οι κοινωνικές αναταραχές δύναται να επηρεάσουν την ασφάλεια των ταξιδιωτών και να μειώσουν τη ροή επισκεπτών.
Είναι οι αλλαγές στις προτιμήσεις των καταναλωτών, οι οποίοι πλέον αναζητούν βιώσιμες και αυθεντικές εμπειρίες, κάτι που απαιτεί από τις επιχειρήσεις του τουρισμού να προσαρμοστούν.
Είναι η ανταπόκριση στην πολυμορφία των τουριστικών προϊόντων, που οδηγεί, μεταξύ άλλων, και σε εναλλακτικές μορφές τουρισμού όπως ο αγροτουρισμός, ο πολιτιστικός τουρισμός, οι περιηγητικές διαδρομές και ο ιατρικός τουρισμός.
Είναι η οικονομική αστάθεια, με τις αλλεπάλληλες κρίσεις ή και τις μεταβολές στις συναλλαγματικές ισοτιμίες μπορούν να επηρεάσουν τον διεθνή τουρισμό.
Είναι οι τεχνολογικές προκλήσεις της ψηφιακής μετάβαση, με την αυξανόμενη σημασία της τεχνολογίας, την ανάγκη επένδυσης σε ψηφιακές υποδομές και υπηρεσίες, την εξυπηρέτηση των πελατών μέσω ψηφιακών καναλιών, την ενίσχυση των δεδομένων και της ασφάλειας, της προστασίας των προσωπικών δεδομένων των ταξιδιωτών αλλά και την ασφάλεια των πληροφοριών σε μια ψηφιακή εποχή.
Είναι οι μεταβολές στη ζήτηση, οι εξαρτήσεις από συγκεκριμένες τουριστικές αγορές, η διαφοροποιήσεις, οι κοινωνικές προκλήσεις, το ζήτημα της διαχείρισης της πολιτιστικής κληρονομιάς, της συμμετοχής και ανάπτυξης των τοπικών κοινοτήτων και πολλοί ακόμα παράγοντες.
Είναι οι ευκαιρίες που παρουσιάζονται από τις αναδυόμενες αγορές, όπως είναι για παράδειγμα η Κίνα, ή η Ινδία, που δημιουργούν νέες ευκαιρίες στο διεθνές τουριστικό στερέωμα.

Παρά τις σημαντικές και δύσκολες αυτές προκλήσεις, οι προοπτικές της νέας εποχής του τουρισμού είναι πολλές και ενθαρρυντικές.
Η αύξηση της ζήτησης για βιώσιμες και αυθεντικές εμπειρίες είναι μια από τις μεγαλύτερες ευκαιρίες που έχουμε μπροστά μας.
Οι ταξιδιώτες αναζητούν πλέον όχι μόνο να επισκεφτούν έναν προορισμό, αλλά να ζήσουν και να ενσωματωθούν σε αυτόν. Αναζητούν συνθήκες βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης και υπεύθυνες ταξιδιωτικές εμπειρίες μέσα από επιχειρήσεις που υιοθετούν πρακτικές βελτίωσης τους περιβαλλοντικού τους αποτυπώματος. Αυτό μας καλεί να επενδύσουμε σε αυτές τις πρακτικές, να προστατεύσουμε το περιβάλλον και να σεβαστούμε τις τοπικές κοινότητες.
Ακολουθούν μια ψηφιακή στροφή, με την χρήση τεχνολογιών όπως η εικονική πραγματικότητα, με εφαρμογές και πλατφόρμες που βελτιώσουν την εμπειρία του ταξιδιώτη και διευκολύνουν την πρόσβαση σε πληροφορίες.
Ψάχνουν το διαφορετικό, την εξειδίκευση, το θεματικό. Γεγονός που μας οδηγεί σε ειδικά προγράμματα εκπαίδευσης και τοπικής ανάπτυξης και των επαγγελματιών του τουρισμού, αλλά και στην υποστήριξη των τοπικών κοινοτήτων, που μπορούν να ενισχύσουν τον τομέα και να διασφαλίσουν ότι τα οφέλη από τον τουρισμό διαχέονται ευρύτερα στην κοινωνία.

Ο τουρισμός συνεχίζει να εξελίσσεται μπροστά σε προκλήσεις και ευκαιρίες. Έτσι γινόταν, έτσι γίνεται και έτσι θα συνεχίσει να γίνεται.
Ο τουρισμός έχει τη δυνατότητα να είναι ένας κόμβος ανάπτυξης και πολιτισμικής αλληλεπίδρασης, αλλά απαιτεί προνοητικότητα και συνεργασία ώστε να ξεπεραστούν οι προκλήσεις που τον απειλούν. Και να παραμείνει ένας από τους πιο σημαντικούς τομείς της παγκόσμιας οικονομίας, προσφέροντας ευκαιρίες ανάπτυξης και απασχόλησης σε πολλές χώρες.

Κυρίες και κύριοι, φίλες και φίλοι,
ο τουρισμός είναι μια δυναμική και ζωντανή βιομηχανία που χρειάζεται την ελπίδα και τη δημιουργικότητά μας.
Οι προκλήσεις στον κλάδο μας είναι μεγάλες, αλλά οι προοπτικές για ανάπτυξη και εξέλιξη παραμένουν εξαιρετικά θετικές. Μέσα από τη συνεργασία, την καινοτομία και την ευαισθητοποίηση για την περιβαλλοντική βιωσιμότητα, ο τουρισμός μπορεί να συνεχίσει να αποτελεί μοχλό ανάπτυξης και πολιτιστικής ανταλλαγής παγκοσμίως.
Η νέα εποχή του τουρισμού είναι εδώ και είναι και δική μας ευθύνη να την καλλιεργήσουμε.
Για το καλό όλων μας.
Εύχομαι κάθε επιτυχία στις εργασίες της 4ης Παγκρήτιας Ημερίδα Τουρισμού «Κρητών Φιλοξενείν»!
Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας.

Βιογραφικό Σημείωμα

Πηγή 21ο τεύχος Κρητών Επιχειρείν

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Σχετικά άρθρα

Ξεκινήστε να γράφετε τον όρο αναζήτηση επάνω και πατήστε enter για Αναζήτηση. Πατήστε ESC για ακύρωση.

Επιστροφή επάνω