Δικτύωση & Καινοτομία Ξενοδοχειακού Κλάδου
Συνέντευξη Δημήτρη Αντωνάκου
Ιδρυτής & CEO της Demand Fairs & Media
Το 100% Hotel Show | Crete, με την πρώτη του Διοργάνωση, απέδειξε την αυτονομία και τη δυναμική της κρητικής αγοράς, αναδεικνύοντας τους τοπικούς προμηθευτές και συμβούλους ως πρωταγωνιστές όχι μόνο στην κάλυψη των αναγκών του νησιού, αλλά και σε εθνικό επίπεδο.
Με την εντυπωσιακή ανταπόκριση των επαγγελματιών της φιλοξενίας και του αρχιτεκτονικού κόσμου, η Έκθεση πέτυχε να δημιουργήσει έναν κόμβο επιχειρηματικής δικτύωσης, θέτοντας τις βάσεις για ακόμα μεγαλύτερη επιτυχία στη δεύτερη Διοργάνωση τον Φεβρουάριο του 2025.
Με επίκεντρο τη βιωσιμότητα και τη στρατηγική ανάπτυξη, το 100% Hotel Show συνδυάζει καινοτόμες λύσεις, workshops και τάσεις πωλήσεων, προσφέροντας μοναδικές ευκαιρίες εκπαίδευσης και ανάπτυξης.
Η Κρήτη, ως η «πρωτεύουσα» των ξενοδοχειακών επενδύσεων, υποδέχεται ξανά έναν θεσμό που αναμένεται να επαναπροσδιορίσει το ξενοδοχειακό προϊόν του νησιού και να εξελίξει τη φιλοξενία σε εθνικό και διεθνές επίπεδο.
Τα παραπάνω υπογραμμίζει στην διάρκεια συνέντευξης στο Κρητών Επιχειρείν ο Δημήτρης Αντωνάκος ιδρυτής και CEO της Demand Fairs & Media.
Η φετινή έκθεση πραγματοποιείται για δεύτερη χρονιά στην Κρήτη. Μπορείτε να μας μιλήσετε για στιγμές ή συνεργασίες που ξεχωρίσατε μέσα από αυτή τη διαδικασία;
Ανάμεσα σε αρκετά σημαντικά στοιχεία της πρώτης Διοργάνωσης του 100% Hotel Show | Crete, θα ήθελα να κάνω ιδιαίτερη αναφορά σε δυο χαρακτηριστικά που ξεχώρισα. Κατ’ αρχάς, η Κρήτη απέδειξε ότι έχει τη δική της αυτόνομη αγορά με προμηθευτές και συμβουλευτικές εταιρείες, η οποία όχι απλά καλύπτει τις ανάγκες του νησιού αλλά μπορεί να «εξάγει» και σε όλη την υπόλοιπη Ελλάδα (και όχι μόνο). Οπότε, είναι σημαντικό να αναφερθώ σε όλους αυτούς τους Εκθέτες που συμμετείχαν στον θεσμό από την πρώτη κιόλας Διοργάνωση – αριθμός που αναμένεται να είναι σχεδόν διπλάσιος ενόψει του επερχόμενου Event στις 22 Φεβρουαρίου.
Κάτι επίσης εντυπωσιακό, ήταν η ανταπόκριση των Επαγγελματιών της Φιλοξενίας (Ξενοδόχων, Ιδιοκτητών Βίλας, εταιρειών Hotel Development & Management κοκ), αλλά του Αρχιτεκτονικού κόσμου του νησιού, οι οποίοι συνέρρευσαν στην Έκθεση, διεξάγοντας χιλιάδες επιχειρηματικές επαφές με τους Εκθέτες. Λαμβάνοντας υπόψη ότι ήταν η πρώτη Διοργάνωση του 100% Hotel Show στην Κρήτη, σε συνδυασμό και με άλλους παράγοντες, η προέλευση ήταν πράγματι πέρα από κάθε προσδοκία, τόσο από πλευράς αριθμών, όσο και από πλευράς παλμού – πράγματα που μας κάνουν να αναμένουμε με ιδιαίτερο ενθουσιασμό τη δεύτερη Διοργάνωση του ερχόμενου Φεβρουαρίου!
Ποιες είναι οι τάσεις που παρατηρείτε στην Ξενοδοχειακή και Τουριστική Βιομηχανία και πώς αντικατοπτρίζονται στην Έκθεση;
Θα επικεντρωθώ στην έννοια της Βιωσιμότητας, όχι όμως με τη λογική μόνο της οικολογίας, αλλά της πιο ολιστικής προσέγγισης. Πλέον, οι Ξενοδόχοι δημιουργούν καταλύματα με μια ευρύτερη Sustainable λογική, βάζοντας πρώτα τη στρατηγική και την ανάδειξη της εντοπιότητας και έχουν φύγει από τον παρορμητισμό, γεγονός που οδηγεί σε πιο φιλικές προς τον άνθρωπο επενδύσεις. Η Έκθεση έχει στο επίκεντρό της τη βιωσιμότητα, αφού τόσο μέσω των Εκθετών, όσο και του προγράμματος των Workshops, δίνει λύσεις από την Κατασκευή μέχρι και την Πώληση.
Παράλληλα, παραμένει και εξελίσσεται η πολύ σημαντική ανάγκη για αύξηση της πωλησιακής αυτονομίας των Καταλυμάτων, δεδομένης και της αύξησης της ανάγκης για Παροχή Μοναδικών Εμπειριών προς τους φιλοξενούμενούς τους. Το 100% Hotel Show | Crete, για μια ακόμη φορά, θα φιλοξενήσει ένα πλήρες φάσμα με εταιρείες Ξενοδοχειακών Πωλήσεων, προσφέροντας ένα πανόραμα πρακτικών και τάσεων για την ερχόμενη σεζόν.
Πόσο σημαντική είναι η δικτύωση για τους επαγγελματίες που συμμετέχουν στην Έκθεση; Υπάρχουν εξειδικευμένες εκδηλώσεις για αυτό το σκοπό;
Χαίρομαι που αναφέρετε την λέξη «δικτύωση» καθώς πρωτογενώς αυτός είναι ο σκοπός μιας Έκθεσης: να αναπτύξεις το δίκτυό σου και να δημιουργήσεις νέα κανάλια πωλήσεων. Το 100% Hotel Show, από την αρχή της δημιουργίας του, έχει εντάξει την επιχειρηματική δικτύωση στο επίκεντρο του DNA του, αφού η Έκθεση προωθεί συστηματικά το κλείσιμο προκαθορισμένων συναντήσεων μεταξύ Εκθετών και Επισκεπτών μέσα από το online σύστημά της, αλλά και με την παρουσία στα περίπτερα των υψηλόβαθμων στελεχών της κάθε εταιρείας, ώστε ο Ξενοδόχος να μπορεί να μιλάει με την πηγή. Σαφώς στη δικτύωση συμβάλλουν και τα Workshops του 100% Hotel Show, αφού ανοίγουν έναν άμεσο διάλογο μεταξύ των επαγγελματιών και δίνουν ευκαιρίες ανάπτυξης του επαγγελματικού τους κύκλου.
Ποιοι είναι οι βασικοί παράγοντες που καθιστούν την Κρήτη ιδανικό προορισμό για τη διεξαγωγή αυτής της Έκθεσης;
Η Κρήτη αποτελεί την «πρωτεύουσα» των ξενοδοχειακών επενδύσεων στην Ελλάδα, με τους τοπικούς επιχειρηματίες να κεφαλαιοποιούν τη μακροχρόνια εμπειρία τους αλλά και τη δυνατή τουριστική παιδεία που έχουν. Όπως ανέφερα όμως και προηγουμένως, υπάρχουν παράλληλα και πολλές σημαντικές εταιρείες με συμβούλους, προμηθευτές ακόμη και λύσεις τεχνολογίας, που δίνουν μια καλή βάση για μια ακόμη Έκθεση που δεν θα αφορά μόνο την Κρήτη, αλλά κάθε Ξενοδόχο στην Ελλάδα που θέλει να ανακαλύψει νέους Προμηθευτές και Λύσεις πιο κοντά στο άνοιγμα της Season.
Πώς πιστεύετε ότι η διοργάνωση τις Έκθεσης επηρεάζει τις στρατηγικές ανάπτυξης και καινοτομίας στον Ξενοδοχειακό Τομέα;
Οι εκθέσεις με σοβαρή στρατηγική προσέγγιση αποτελούν από τη φύση τους σημείο αναφοράς της εξέλιξης, αφού στο πλαίσιό τους οι εταιρείες που συμμετέχουν καλούνται να παρουσιάσουν νέες λύσεις και προτάσεις. Το 100% Hotel Show, από την αρχή της ύπαρξής του, παρακολουθεί τη διεθνή εξέλιξη των Τάσεων στον Τομέα της Φιλοξενίας και φροντίζει να τις αναδεικνύει, ενημερώνοντας αλλά και «ωθώντας» τους Επαγγελματίες του Τουρισμού να ευθυγραμμιστούν με αυτές. Για να το επιτύχει αυτό, ερευνά, αξιολογεί και επιλέγει Εκθέτες με σχετικές Λύσεις, ενώ παράλληλα επενδύει στη Διοργάνωση Workshops με σχετικές Θεματικές. Ο παραπάνω συνδυασμός, δίνει στους Επισκέπτες όχι μόνο την ευκαιρία να καλύψουν ανάγκες, αλλά και τη δυνατότητα να εκπαιδευτούν και να έλθουν σε επαφή με νέες πληροφορίες και προτάσεις καινοτομίας. Με δεδομένα όλα αυτά, θεωρούμε ότι η επίδραση του 100% Hotel Show στην Κρήτη θα είναι ακόμη πιο ουσιαστική και αναμένουμε να συμβάλλει στην περαιτέρω εξέλιξη του Ξενοδοχειακού Προϊόντος του νησιού.