Όροι «πράσινης» ναυτιλίας

[χρόνος ανάγνωσης 1 λεπτό και 10 δευτ.]

Σε μια σημαντική συνάντηση στο Λονδίνο, στο περιθώριο της «London International Shipping Week», ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, συναντήθηκε με τον Γενικό Γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), Arsenio Dominguez. Στη συνάντηση ήταν παρών και ο Έλληνας Πρέσβης στο Ηνωμένο Βασίλειο, Γιάννης Τσαούσης.
Παγκόσμια και δίκαια μέτρα
Ο Υπουργός Βασίλης Κικίλιας τόνισε την ηγετική θέση της Ελλάδας στην παγκόσμια ναυτιλία, καθώς διαθέτει το 20% του παγκόσμιου στόλου και αποτελεί το πρώτο σε ψήφους μέλος της Α’ Κατηγορίας του Συμβουλίου του ΙΜΟ. Με βάση αυτή την ισχυρή της θέση, η Ελλάδα υποστηρίζει την ανάγκη για παγκόσμια μέτρα στον τομέα της ενεργειακής μετάβασης, με απώτερο στόχο τη διασφάλιση ισότιμων όρων ανταγωνισμού για όλες τις ναυτιλιακές εταιρείες. 

Net-Zero Framework 
Παρά την υποστήριξη της Ελλάδας προς την πράσινη μετάβαση, ο κ. Βασίλης Κικίλιας εξέφρασε έντονες ανησυχίες σχετικά με το εφαρμοστικό πλαίσιο του ΙΜΟ Net-Zero Framework. Επισήμανε ότι το πλαίσιο απαιτεί βελτιωτικές προσαρμογές για να γίνει πιο αποτελεσματικό και δίκαιο.

Συγκεκριμένα, ο Υπουργός ανέδειξε τρία βασικά σημεία:
Ρεαλιστικά χρονοδιαγράμματα: Η έλλειψη διαθέσιμων πράσινων καυσίμων καθιστά επιτακτική την ανάγκη για πιο ρεαλιστικούς χρόνους υλοποίησης των μέτρων.
Δίκαιη μεταχείριση μεταβατικών καυσίμων: Ο κ. Βασίλης Κικίλιας υπογράμμισε τη σημασία της δίκαιης μεταχείρισης για τα μεταβατικά καύσιμα, όπως το LNG, τα οποία μπορούν να συμβάλουν στη μείωση των εκπομπών βραχυπρόθεσμα.
Έξυπνη χρήση του μηχανισμού ανταμοιβής: Ζήτησε έναν μηχανισμό ανταμοιβής που θα υποστηρίζει την προσαρμογή όχι μόνο των μεγάλων εταιρειών, αλλά και της bulk/tramp ναυτιλίας και των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, ώστε η μετάβαση να
είναι κοινωνικά και οικονομικά δίκαιη.

Προοπτικές για το 2028 
Κλείνοντας, ο Υπουργός Βασίλης Κικίλιας τόνισε ότι συμμερίζεται πλήρως τις ανησυχίες του ναυτιλιακού κλάδου και κάλεσε τον ΙΜΟ και τα κράτη μέλη του να επικεντρωθούν στην επίλυση αυτών των ζητημάτων τους επόμενους μήνες. Ο στόχος είναι τα μέτρα που αναμένεται να εφαρμοστούν το 2028 να είναι ρεαλιστικά και πρακτικά εφαρμόσιμα, διασφαλίζοντας την ομαλή πορεία της παγκόσμιας ναυτιλίας προς ένα πιο βιώσιμο μέλλον.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Σχετικά άρθρα

Ξεκινήστε να γράφετε τον όρο αναζήτηση επάνω και πατήστε enter για Αναζήτηση. Πατήστε ESC για ακύρωση.

Επιστροφή επάνω