[χρόνος ανάγνωσης 1 λεπτό και 14 δευτ.]
Η Ελλάδα τοποθετεί σταθερά τον πολιτισμό στον πυρήνα της εθνικής τουριστικής της στρατηγικής, στοχεύοντας στην χρονική και χωρική επέκταση του τουριστικού της προϊόντος. Αυτό το στρατηγικό όραμα ανέδειξε η Υπουργός Τουρισμού, κυρία Όλγα Κεφαλογιάννη, μιλώντας στην Ετήσια Σύνοδο του World Travel and Tourism Council (WTTC), που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στη Ρώμη.
Στην παρέμβασή της στο πάνελ με θέμα «Rooted in Culture», η Υπουργός υπογράμμισε τον καθοριστικό ρόλο της πλούσιας πολιτιστικής κληρονομιάς της Ελλάδας στη διαμόρφωση βιώσιμων και αυθεντικών ταξιδιωτικών εμπειριών. Η σύνδεση του τουρισμού με τον πολιτισμό δεν αποτελεί απλώς μια ευκαιρία, αλλά μια στρατηγική κυβερνητική επιλογή, η οποία εκτός από την προσέλκυση νέων επισκεπτών από διαφορετικά προφίλ και αναδυόμενες αγορές, συμβάλλει και στην πολυδιάστατη επιτυχία της χώρας.
Όπως τόνισε η κυρία Όλγα Κεφαλογιάννη, η επιτυχία στον πολιτιστικό τουρισμό δεν μετριέται αποκλειστικά με οικονομικούς δείκτες. Η ανάπτυξή του έχει βαθύτερο αντίκτυπο καθώς δημιουργεί θέσεις εργασίας, παρέχει επιχειρηματικές ευκαιρίες, ιδιαίτερα για γυναίκες και νέους στην ελληνική περιφέρεια, συμβάλλοντας έτσι στην κοινωνική και οικονομική συνοχή.
Η στρατηγική του Υπουργείου Τουρισμού για έναν βιώσιμο και ανταγωνιστικό τουρισμό βασίζεται στην ανάδειξη του πολιτιστικού κεφαλαίου μέσω σύγχρονων εργαλείων επικοινωνίας και τεχνολογιών.
Συγκεκριμένα, η Ελλάδα αξιοποιεί:
• Εφαρμογές επαυξημένης και εικονικής πραγματικότητας (AR/VR).
• Ειδικές ψηφιακές πλατφόρμες.
• Τεχνολογίες όπως η τεχνητή νοημοσύνη (AI) για τη δημιουργία πιο προσωποποιημένων εμπειριών και συστάσεων, αυτόματη μετάφραση και παροχή λεπτομερών πληροφοριών για αξιοθέατα και εκδηλώσεις.
Οι νέες αυτές τεχνολογίες μετασχηματίζουν τον τρόπο που οι επισκέπτες σχεδιάζουν, βιώνουν και αξιολογούν το ταξίδι τους, αναδιαμορφώνοντας την αλληλεπίδρασή τους με τους προορισμούς.
Κεντρική θέση στην προσπάθεια για βιώσιμη διαχείριση των προορισμών έχει η ενεργός συμμετοχή των τοπικών κοινωνιών. Η Υπουργός αναφέρθηκε στη σημασία της δημιουργίας Destination Management and Marketing Organizations (DMMOs), φορέων που κρίνονται απαραίτητοι για την προστασία και την ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς με ολοκληρωμένο τρόπο.
Με την παρουσία της στη Ρώμη, η Υπουργός Τουρισμού τοποθέτησε την Ελλάδα στο επίκεντρο της διεθνούς συζήτησης για τον ρόλο του πολιτισμού στον τουρισμό του μέλλοντος, αναδεικνύοντας τη δέσμευση της χώρας στην ποιοτική ανάπτυξη, τη βιωσιμότητα και την αυθεντικότητα του τουριστικού της προϊόντος.