Ο Ελληνικός
Οργανισμός Τουρισμού (ΕΟΤ) ενισχύει την παρουσία της Ελλάδας στο εξωτερικό υποστηρίζοντας
τις ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις. Συνολικά 209 ελληνικές επιχειρήσεις του
τουρισμού, είχαν φέτος την ευκαιρία ,με την υποστήριξη και χρηματοδότηση του ΕΟΤ,
να συμμετάσχουν σε τέσσερις μεγάλες διεθνείς τουριστικές εκθέσεις, που
πραγματοποιήθηκαν σε ψηφιακό περιβάλλον. Ανάλογο πρόγραμμα υποστήριξης
επεξεργάζεται ο ΕΟΤ και για τις νεοφυής ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις το έτος
2021.
Ο Γενικός Γραμματέας του ΕΟΤ κ. Δημήτρης
Φραγκάκης δήλωσε:
«Από την αρχή της πανδημίας ο ΕΟΤ προσαρμόστηκε στα νέα δεδομένα που
δημιούργησε ο covid 19. Εκτός από την προβολή, δείξαμε αντανακλαστικά και στον
τομέα των τουριστικών εκθέσεων συντονίζοντας την συμμετοχή, όχι μόνο του
Οργανισμού, αλλά και ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων σε όλες τις σημαντικές
διεθνείς εκθέσεις που πραγματοποιήθηκαν virtual τους τελευταίους μήνες.
Παράλληλα, αναγνωρίζοντας την δύσκολη οικονομική συγκυρία, αποφασίσαμε να
διευκολύνουμε τις επιχειρήσεις και να
χρηματοδοτήσουμε με δικούς μας πόρους όλες τις ελληνικές συμμετοχές.
Ακόμα και σε αυτό το ευμετάβλητο νέο περιβάλλον ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού
παραμένει σταθερός στον στόχο του που είναι η αποτελεσματική προώθηση και
προβολή του ελληνικού τουρισμού στο εξωτερικό, παράλληλα με την στήριξη στις
ελληνικές επιχειρήσεις. Είναι άλλη μία συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα, που
συμβάλλει στην εξωστρέφεια και την ανάδειξη των πλεονεκτημάτων της χώρας μας
στο εξωτερικό, ενόψει της κρίσιμης για την ανάκαμψη του τουρισμού μας σεζόν του
2021. Θέλω να συγχαρώ τα στελέχη του Οργανισμού και ειδικά του Τμήματος
Εκθέσεων που έφεραν σε πέρας μια δύσκολη άσκηση υπό αντίξοες συνθήκες. Το
επόμενο διάστημα θα ανακοινώσουμε και νέες αντίστοιχες πρωτοβουλίες».
Συγκεκριμένα, ο ΕΟΤ συντόνισε την όλη προσπάθεια και κάλυψε το κόστος
συμμετοχής των ελληνικών επιχειρήσεων στις virtual εκδοχές των δημοφιλών
εκθέσεων:
• Luxperience του Σύδνεϋ.
• World Travel Market (WΤΜ) του Λονδίνου.
• International Luxury Travel Market (ILTM) των Καννών.
• Ιncentives Βusiness Τravel and Μeetings – IBTM World της Βαρκελώνης.
Οι εκθέσεις πραγματοποιήθηκαν το τελευταίο τρίμηνο του 2020 και ήταν μια
ευκαιρία για ελληνικές επιχειρήσεις να διατηρήσουν την επαφή τους με διεθνείς
αγορές, να πραγματοποιήσουν B2B συναντήσεις και να ενισχύσουν την παρουσία της
χώρας μας στο εξωτερικό.
Η διαδικασία υποβολής αιτήσεων και επιλογής, έγινε από τον ΕΟΤ για πρώτη φορά
ηλεκτρονικά, ενώ επίσης για πρώτη φορά λειτούργησε ένα πιλοτικό σύστημα
αξιολόγησης των εκθέσεων από τους ίδιους τους συμμετέχοντες με ψηφιακά
ερωτηματολόγια. Το συνολικό κόστος για τον ΕΟΤ ανήλθε συνολικά στις 546.000
ευρώ.
Συνοπτικός πίνακας:
Διοργάνωση | Είδος έκθεσης | Ημερομηνία διεξαγωγής | Αριθμός ελληνικών επιχειρήσεων που συμμετείχαν |
Luxperience | Τουρισμού πολυτελείας | 13-16 Οκτωβρίου | 28 |
WTM virtual | Επαγγελματική και κοινού | 9-11 Νοεμβρίου | 81 |
ILTM World Tour | Τουρισμού πολυτελείας | 17-19 Νοεμβρίου Ασία και Ειρηνικός 23-25 Νοεμβρίου Ευρώπη και Μέση Ανατολή 1-3 Δεκεμβρίου Αμερική | 50 |
IBTM virtual | Συνεδριακού τουρισμού και τουρισμού κινήτρων | 8-10 Δεκεμβρίου | 50 |
Σύνολο | 209 |