Αερολιμένας Ηρακλείου: Η καρδιά της Τουριστικής Οικονομίας

Η καρδιά του τουρισμού και της τουριστικής οικονομίας στην Κρήτη χτυπά στον Κρατικό Αερολιμένα Ηρακλείου «Νίκος Καζαντζάκης» τονίζει ο Αερολιμενάρχης Ηρακλείου κ. Γιώργος Πλιάκας σε συνέντευξη στο ΚΡΗΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ.

Για την υποδομή του Αερολιμένα Ηρακλείου ο κ. Γιώργος Πλιάκας μας επισημαίνει ότι στην σημερινή του θέση άρχισε να λειτουργεί σε νέα κτίρια, το 1971 έκτοτε και μέχρι το 2018 έχουν εκτελεστεί συνεχώς έργα επεκτάσεως του κτιρίου ούτως ώστε σήμερα έχουμε φτάσει στα 41 χιλιάδες τετραγωνικά μέτρα αίθουσας επιβατών. Επίσης έχουν γίνει έργα και διαμορφώσεις και της πίστας στάθμευσης αεροσκαφών, για να καλυφθούν οι ανάγκες της συνεχώς αυξανόμενης αεροπορικής κίνησης. Έτσι λοιπόν έχουμε χώρο στάθμευσης αεροσκαφών για 25 αεροσκάφη, χώρο στάθμευσης 10 ελαφρών αεροσκαφών και χώρο στάθμευσης business αεροσκαφών.
Στόχος όλων αυτών των έργων ήταν να μπορέσει ο αερολιμένας να ανταποκριθεί στις ανάγκες του παρόντος αλλά και του μέλλοντος, μέχρι την δημιουργία του Νέου Αερολιμένα Ηρακλείου.
Έτσι λοιπόν αναδεικνύεται η σπουδαιότητα και ο ρόλος του ως μονάδα ύψιστης σπουδαιότητας και για τον τουρισμό αλλά και για την οικονομία της Κρήτης. Ρόλο που πράγματι αποδεικνύεται καθοριστικός αν ρίξουμε μία ματιά στην επιβατική κίνηση που η αύξηση της είναι αλματώδης τα τελευταία χρόνια.
Το αεροδρόμιο Ηρακλείου δουλεύει όλο το χρόνο σε επταήμερη λειτουργία και είναι εικοσιτετράωρης λειτουργίας.
Η τουριστική σεζόν κάθε χρόνο αρχίζει τέλη Μαρτίου και τερματίζει περί την 10η Νοεμβρίου εκάστου έτους, προσθέτει ο κ. Πλιάκας, ενώ οι τουριστικοί μήνες αιχμής είναι ο Ιούνιος, Ιούλιος, Αύγουστος και Σεπτέμβριος.
Η συνολική κίνηση του 2021 έφτασε τα 5 εκατομμύρια επιβάτες εκ των οποίων 800.000 αφίξεις – αναχωρήσεις εσωτερικού και 4.200.000 αφίξεις – αναχωρήσεις εξωτερικού.
Δέχεται πτήσεις από 40 χώρες και οι κυρίαρχες αγορές είναι η γερμανική η αγγλική η γαλλική, ακολουθεί η ρωσική και έπονται η Ολλανδία, το Βέλγιο, η Πολωνία, η Ελβετία κλπ.
Από άποψη της σύγκρισης με άλλα αεροδρόμια σας αναφέρω ότι αποτελούμε τον δεύτερο αερολιμένα στην Ελλάδα σε συνολική κίνηση αεροσκαφών και επιβατών και τον πρώτο περιφερειακό αερολιμένα, όπως και τον πρώτο αερολιμένα σε τουριστικές πτήσεις από το εξωτερικό. Είναι δε στα πρώτα 60 αεροδρόμια σε κίνηση της Ευρώπης. Η καλύτερη σεζόν από πλευράς διακίνησης επιβατών ήταν το 2018 με 8.150.000 αλλά επίσης καλή τουριστική χρόνια θεωρείται και το 2019 με 7.966.979.
Το 2020, λόγω της πανδημίας covid 19, η κίνηση μειώθηκε στα επίπεδα του 2000 πέφτοντας στα δυόμιση εκατομμύρια. Το 2021 συνεχίζοντας η πανδημία και τηρώντας υγειονομικά πρωτόκολλα καταφέραμε να φτάσουμε το 65% της κίνησης του 2019, ξεπερνώντας τους ευρωπαϊκούς στόχους που έκαναν λόγο για 45-50%, και φέτος προβλεπόταν να φτάσουμε και ίσως και να το ξεπεράσουμε το 2019.
Όσο αφορά τα συμπεράσματα που μπορούν να εξαχθούν για το 2022 μας εκτιμά ότι με τον πόλεμο στην Ουκρανία, θα υπάρξει μια κάμψη, καθότι θα χάσουμε προς στιγμήν, και δεν ξέρω για πόσο καιρό ακόμη, την ρωσική και την ουκρανική αγορά που αποτελούν το 9% της συνολικής κίνησης. Παρ όλα αυτά όμως πιστεύω και ελπίζω θα πλησιάσουμε στο 80 % της κίνησης του 2019.
Ταυτόχρονα δύο νέες αγορές ανοίγουν φέτος τα φτερά τους για Ηράκλειο και αυτές είναι πτήσεις από Καζακστάν και Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.
Τέλος ο κ. Γιώργος Πλιάκας μας υπενθυμίζει πως πέρασαν πολύ αιώνες από την εποχή του Ίκαρου και το 1937 σε απόσταση 10 km ανατολικά από το ανάκτορο της Κνωσού ο μύθος γίνεται πραγματικότητα και κατασκευάζεται το αεροδρόμιο Ηρακλείου όπου και αρχίζουν να προσγειώνονται τα πρώτα μικρά αεροπλάνα.
Έτσι λοιπόν το καλοκαίρι του ‘39 προσγειώθηκε το πρώτο αεροπλάνο τύπου Γιούνκερ και μετέφερε 14 επιβάτες.
Το 1947 κατασκευάστηκε το πρώτο μικρό κτίριο για την εξυπηρέτηση των υπηρεσιών και μία μικρή αίθουσα επιβατών στο σημερινό χώρο του ΓΕΑ.
Το 1953 κατασκευάστηκε ο σημερινός διάδρομος 09-27 με αρχικό μήκος 1850 m και σημερινό μήκος 2714 μέτρων.
Το 1954 προσγειώθηκε για πρώτη φορά τετρακινητήριο αεροπλάνο τύπου DC-4 χωρητικότητας 64 επιβατών με αποτέλεσμα την γρήγορη αύξηση της αεροπορικής κίνησης που έφτασε τους 18.000 επιβάτες εκείνη τη χρονιά. Μετά το 1957 η νέα τότε αεροπορική εταιρεία Ολυμπιακή Αεροπορία χρησιμοποίησε μεγαλύτερα αεροσκάφη και έτσι λοιπόν από εκείνη τη χρονιά συνεχώς αυξάνεται η κίνηση και οι επιβάτες στο αεροδρόμιο Ηρακλείου.

Πηγή 11ο Τεύχος ΚΡΗΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Σχετικά άρθρα

Ξεκινήστε να γράφετε τον όρο αναζήτηση επάνω και πατήστε enter για Αναζήτηση. Πατήστε ESC για ακύρωση.

Επιστροφή επάνω