Απεργία ναυτικών

[χρόνος ανάγνωσης 1 λεπτό και 45 δευτ.]

Με αφορμή τα αποτρόπαια γεγονότα στο πλοίο «Blue Horizon» τα οποία είχαν ως αποτέλεσμα τον τραγικό θάνατο του επιβάτη Αντώνη Καρυώτη, συγκλήθηκε την Παρασκευή 8 Σεπτεμβρίου 2023 εκτάκτως η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας – ΠΝΟ και εξέτασε όλα τα σχετικά ζητήματα που αναδείχθηκαν από το τραγικό θάνατο του Αντώνη Καρυώτη.
Συγκεκριμένα η Ομοσπονδία κήρυξε 24ωρη Πανελλαδική απεργία, την Τετάρτη 13 Σεπτεμβρίου 2023, από ώρα 00.01 π.μ. μέχρι 23.59 μ.μ. της ίδιας ημέρας, σε όλες τις κατηγορίες πλοίων, με αφορμή τα αποτρόπαια γεγονότα στο πλοίο «Blue Horizon».
            Η ΠΝΟ επισημαίνει ότι «Δυστυχώς, διαπίστωσε για άλλη μια φορά, ότι η μη ορθή εφαρμογή των Νόμων και των Κανονισμών που αναφέρονται στην ασφάλεια της ναυτιλίας και των λιμανιών μπορούν να οδηγήσουν και οδηγούν σε ολέθρια αποτελέσματα.
Το πάγιο καθεστώς της υπερεργασίας των Ναυτικών μας και η παραβίαση των ορίων και ωρών απασχόλησης και ανάπαυσης, από τον μη εξορθολογισμό των δρομολογίων, οδηγούν μαθηματικά στην διακινδύνευση της ασφάλειας των ίδιων των πλοίων, των επιβατών και των δρομολογίων.
Οι σχετικές διατάξεις και μάλιστα από τις Διεθνείς Συμβάσεις, είναι σαφείς και δεν πρέπει να εφαρμόζονται ευκαιριακά και με χαλαρότητα, ώστε να διαιωνίζεται το πρόβλημα της μη ορθής και μη ασφαλούς εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού.
Δυστυχώς, η όλη κατάσταση επιβαρύνεται περισσότερο και από τις πραγματικές ελλείψεις και ιδιαιτερότητες των λιμανιών, τις οποίες έχουμε επισημάνει πλείστες όσες φορές και παρόλα αυτά εξακολουθούν να διαιωνίζονται, ειδικά δε στα νησιωτικά λιμάνια όπου οι υποδομές είναι υποτυπώδεις και έχουν παραμείνει κυριολεκτικά στην δεκαετία του ’60.
Όμως οι σημερινές πραγματικές ανάγκες, το μέγεθος των πλοίων, ο αριθμός των διακινούμενων επιβατών και αυτοκινήτων και οι καιρικές συνθήκες δημιουργούν ένα εκρηκτικό μείγμα που κάνει τον Έλληνα Πλοίαρχο και το πλήρωμα να παίζουν το κεφάλι τους καθημερινά, κορώνα γράμματα.
Χάρη λοιπόν στις προσπάθειες και στην αυτοθυσία των Ναυτικών μας, που καλύπτουν ουσιαστικά τις τραγικές ελλείψεις στις υποδομές των λιμανιών και την ανεπάρκεια της Πολιτείας στον συγκεκριμένο τομέα, αποφεύγονται οι πλέον δυσάρεστες καταστάσεις και σε ετήσια βάση χωρίς ανθρώπινες απώλειες.
Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, όπως αναφέρουμε και παραπάνω, οι δρομολογήσεις όπως αποφασίζονται από το Σ.Α.Σ. και εγκρίνονται από τον εκάστοτε Υπουργό, ακόμη και στα χαρτιά – και χωρίς να υπολογίζουμε τις έκτακτες δρομολογήσεις – παραβιάζουν με τον πιο εμφατικό τρόπο και στην πράξη όλα τα παραπάνω.
Η Πολιτεία οφείλει και πρέπει να λάβει άμεσα και χωρίς καμία αναβολή όλα τα απαραίτητα μέτρα που σκοπό έχουν την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.
Οι Έλληνες Ναυτικοί, τόσο στους εσωτερικούς όσο και στους διεθνείς πλόες είναι παραδείγματα προς μίμηση για την ναυτοσύνη τους και για τον καθημερινό αγώνα που δίνουν για την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα. Αυτός είναι διαχρονικά ο Έλληνας Ναυτικός και δεν είναι ανεκτό με αφορμή το τραγικό αυτό συμβάν και την επιλογή που έκαναν οι εμπλεκόμενοι σε αυτό, να κατηγορούνται και να στοχοποιούνται συλλήβδην όλοι οι Έλληνες Ναυτικοί.»

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Σχετικά άρθρα

Ξεκινήστε να γράφετε τον όρο αναζήτηση επάνω και πατήστε enter για Αναζήτηση. Πατήστε ESC για ακύρωση.

Επιστροφή επάνω