Την αντίθεσή της στην επιστολή του Συνδέσμου
Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) για την πολιτική ακυρώσεων λόγω
κορονοϊού εκφράζει η Ένωση Ξενοδοχείων Ηρακλείου επισημαίνοντας ότι υπάρχουν
μεγάλες διαφορές στις κρατήσεις ανάμεσα στα αστικά και εποχιακά καταλύματα, οι
οποίες πρέπει να λαμβάνονται υπόψη με σύνεση και χωρίς άγχος που εύκολα μπορεί
να μετατραπεί σε οικονομική ζημιά για την χώρα.
Ειδικότερα:
Επιστολή της Ένωσης Ξενοδοχείων
Ηρακλείου:
Επιστολή προς τον Πρόεδρο του Σ.Ε.Τ.Ε.
Ηράκλειο 4 Μαρτίου 2020
Προς τον Πρόεδρο του
Σ.Ε.Τ.Ε.
κ. Ιωάννη Ρέτσο
Αγαπητέ πρόεδρε,
Είναι πράγματι μια στιγμή ιδιαίτερη που απασχολεί το σύνολο του τουριστικού
κόσμου. Είμαστε βέβαιοι ότι οι επιχειρηματίες του κλάδου παρακολουθούν τις
εξελίξεις και προσαρμόζουν την πολιτική τους κατά τα ηθικώς πρέποντα και κατά
το συμφέρον τους, που άλλωστε είναι και το μόνο που διαφυλάσσει την ομαλή
μετάβαση από αυτήν τη δύσκολη στιγμή σε μια καλύτερη επόμενη.
Αντιλαμβάνεστε ότι τα εποχικής λειτουργίας καταλύματα έχουν σημαντικές διαφορές
στη λειτουργία τους και στους χρόνους που γίνονται οι κρατήσεις σε σχέση με τα
αστικά. Ως εκ τούτου η μεταφορά του δικαιολογημένου άγχους των Ξενοδοχείων
πόλεων στα νησιά μας και την υπόλοιπη παραθεριστική Ελλάδα, είναι πρόωρη και
μπορεί εύκολα να γίνει αντικείμενο εκμετάλλευσης και πίεσης.
Άλλωστε στα παραθεριστικά ξενοδοχεία της Κρήτης, οι ως σήμερα επιπτώσεις ακόμη
σταθμίζονται.
Στην περίπτωση του Thomas Cook, άλλωστε, οι ξενοδόχοι του Ηρακλείου επέδειξαν,
παρά το μέγεθος της ζημιάς που υπέστησαν, μια αξιοθαύμαστη στάση και
λειτούργησαν όπως αρμόζει σε αντίστοιχες περιπτώσεις. Η Κρήτη έδειξε γιατί
κατέχει τη θέση της στις καρδιές των επισκεπτών της.
Στο μεταξύ παρακολουθούμε, όπως κι εσείς, τις εξελίξεις και συμβουλεύουμε τα
μέλη μας αναλόγως, ενώ είμαστε και σε διαρκή επικοινωνία με το Ξενοδοχειακό
Επιμελητήριο Ελλάδος και την Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων. Θα δράσουμε όταν
κρίνουμε ότι συντρέχει λόγος.
Για το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΝΩΣΗΣ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΩΝ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ
Ο Πρόεδρος Ο Γ. Γραμματέας
Νικόλας Χαλκιαδάκης Αλέξανδρος Αγγελόπουλος
Επιστολή ΣΕΤΕ
Ανάληψη πρωτοβουλιών με στόχο τον περιορισμό των επιπτώσεων στον ελληνικό
τουρισμό από την εξάπλωση του κορωνοϊού
Προς:
ΠΟΞ
Μέλη ΣΕΤΚΕ
ΗΑΤΤΑ
Κοινοποίηση: Πανελλήνιες Ενώσεις – Μέλη ΣΕΤΕ και Επιχειρήσεις – Μέλη ΣΕΤΕ
Αθήνα, 3 Μαρτίου 2020
Θέμα: Ανάληψη πρωτοβουλιών με στόχο τον περιορισμό των επιπτώσεων στον ελληνικό
τουρισμό από την εξάπλωση του κορωνοϊού
Οι επιπτώσεις που έχει στο διεθνή τουριστικό τομέα η εξάπλωση του κορωνοϊού,
έχουν αρχίσει να καταγράφονται και στη χώρα μας.
Εμείς, οι επαγγελματίες του χώρου, οφείλουμε από την πλευρά μας να
αντιμετωπίσουμε το ζήτημα με ψυχραιμία και νηφαλιότητα και να συμβάλουμε στην
προστασία της εικόνας της χώρας και του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.
Η Ελλάδα έχει κερδίσει όλα αυτά τα χρόνια την εμπιστοσύνη των επισκεπτών της.
Αυτή τη σχέση εμπιστοσύνης την έχουμε οικοδομήσει με δικές μας προσπάθειες και
θυσίες και πρέπει να την επιβραβεύσουμε και να την ενισχύσουμε.
Ήδη συμβάλλουμε στο βαθμό που μας αναλογεί, στην προάσπιση της δημόσιας υγείας,
ακολουθώντας τις οδηγίες των αρμοδίων αρχών ως προς τα μέτρα πρόληψης. Το
οφείλουμε στους συμπολίτες, τους πελάτες και τους εργαζομένους μας.
Παράλληλα, σε αυτή τη χρονική συγκυρία, απαιτείται ένα πλέγμα πρωτοβουλιών που
θα βοηθήσει στον περιορισμό των επιπτώσεων στον τουρισμό, ο οποίος είναι ο
κύριος τροφοδότης της ελληνικής
οικονομίας. Με δεδομένη την πτώση στην ταξιδιωτική διάθεση διεθνώς, είναι
αναγκαίες συγκεκριμένες ενέργειες προκειμένου να διευκολύνουμε ή και να ενθαρρύνουμε
την απόφαση του κοινού.
Αυτό, σε συνδυασμό με αντίστοιχες πολιτικές από τους υπόλοιπους κλάδους του
τουρισμού, μπορεί να συμβάλει στη διατήρηση αλλά και την ενθάρρυνση των κρατήσεων.
Ως πρώτο βήμα, προτείνεται μια πιο ευέλικτη πολιτική ακυρώσεων από τα
τουριστικά καταλύματα, σε συνεργασία και με τα τουριστικά γραφεία, όπου αυτό
είναι απαραίτητο. Συγκεκριμένα, για
κρατήσεις που αφορούν διαμονές έως 31 Μαΐου 2020, προτείνεται η τροποποίηση της
πολιτικής ακυρώσεων τόσο των μεμονωμένων, όσο και των ομαδικών κρατήσεων, ως
εξής:
Εποχικά τουριστικά καταλύματα / resort: Δικαίωμα δωρεάν ακύρωσης 7 ημέρες πριν
την άφιξη. Στην περίπτωση αυτή, θα επιστρέφεται η προκαταβολή που έχει καταβληθεί.
Τουριστικά καταλύματα συνεχούς λειτουργίας σε αστικά κέντρα: Δικαίωμα δωρεάν
ακύρωσης 24 ώρες πριν την άφιξη. Στην περίπτωση αυτή, θα επιστρέφεται η
προκαταβολή που έχει καταβληθεί.
Τουριστικά καταλύματα συνεχούς λειτουργίας σε ορεινές-ημιορεινές περιοχές:
Δικαίωμα δωρεάν ακύρωσης 48 ώρες πριν την άφιξη. Στην περίπτωση αυτή, θα
επιστρέφεται η προκαταβολή που έχει καταβληθεί.
Η εν λόγω πολιτική ακυρώσεων προτείνεται να εφαρμοστεί και σε κρατήσεις που
έχουν ήδη πραγματοποιηθεί και για τις οποίες εξακολουθεί μέχρι σήμερα να
υπάρχει η δυνατότητα δωρεάν ακύρωσης.
Στην όλη προσπάθεια, όπως ήδη αναφέρθηκε, σημαντικό ρόλο έχουν και τα
τουριστικά γραφεία, που ενθαρρύνονται να
εφαρμόσουν την όποια αλλαγή υιοθετηθεί στην πολιτική ακυρώσεων των τουριστικών
καταλυμάτων. Παράλληλα, είναι σε εξέλιξη προσπάθεια συνάντησης με τους
εκπροσώπους των μεγαλύτερων Ευρωπαίων Τ.Ο, προκειμένου να ζητηθεί και η δική
τους συμμετοχή στην προσπάθεια αυτή.
Με συνέργειες και συνεργασίες μπορούμε να αποδείξουμε για ακόμα μια φορά την
υπευθυνότητα και τη σοβαρότητα που χαρακτηρίζει τον τουριστικό τομέα, βασικά
χαρακτηριστικά που έχουν αναδείξει τον Τουρισμό πραγματικό πρωταγωνιστή της
ελληνικής οικονομίας, ακόμα και κάτω από τις πλέον δύσκολες περιόδους.
Με εκτίμηση,
Γιάννης Ρέτσος
Πρόεδρος ΔΣ