Ροή Ειδήσεων

Κρήτη – Γενέτειρα αξιών

Η ενδυνάμωση και αναγνωρισιμότητα του σήματος «κρήτη – Γενέτειρα αξιών» προάγει την αναγνωρισιμότητα των τοπικών μας προϊόντων, καθώς αποκτούν ταυτότητα, ικανή να τα αναδείξει και να τα προωθήσει, τόσο στην εσωτερική, όσο και τη διεθνή αγορά. Παράλληλα με την υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων παρέχουμε στους παραγωγούς και τυποποιητές τεχνογνωσία, ώστε να μπορέσουν να προωθήσουν καλύτερα τα προϊόντα τους.
Τα παραπάνω τόνισε σε συνέντευξη στο ΚΡΗΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ ο κ. Σταύρος Τζεδάκης Πρόεδρος Αγροδιατροφικής Σύμπραξης Κρήτης και Περιφερειακός Σύμβουλος Περιφερειακής Ενότητας Ηρακλείου.

Πότε ιδρύθηκε η Αγροδιατροφική Σύμπραξη και ποιοί οι στόχοι της;
Η Περιφέρεια Κρήτης πρωτοπόρος για ακόμη μία φορά, ίδρυσε την πρώτη Αγροδιατροφική Σύμπραξη της χώρας ήδη από το 2012, με βάση όσα όριζε ο νόμος 4015/2011 για τις Αγροδιατροφικές Συμπράξεις.
Στόχος της Αγροδιατροφικής Σύμπραξης είναι η ανάδειξη, προβολή και προώθηση των τοπικών μας προϊόντων.
Η στρατηγική του φορέα για τα προϊόντα, στηρίζεται σε τέσσερις λέξεις: «Ποιότητα – Εντοπιότητα – Ταυτότητα – Εξωστρέφεια».
Μετά λοιπόν από δέκα χρόνια λειτουργίας της Αγροδιατροφικής Σύμπραξης, θεωρώ ότι η αποτίμηση του έργου της, λογίζεται ως θετική.
Δημιουργήσαμε ένα διατροφικό πρότυπο, με συγκεκριμένες προδιαγραφές, που «στηρίζονται», στην ποιότητα και την εντοπιότητα των προϊόντων.
Βάσει των προδιαγραφών αυτών, οι επιχειρήσεις του αγροδιατροφικού τομέα του νησιού, κάνουν χρήση του σήματος «κρήτη – Γενέτειρα αξιών», δίνοντας έτσι ταυτότητα στα προϊόντα τους.
Η ενδυνάμωση και αναγνωρισιμότητα του σήματος «κρήτη – Γενέτειρα αξιών» θα προάγει ταυτόχρονα την αναγνωρισιμότητα των τοπικών μας προϊόντων, καθώς αποκτούν ταυτότητα, ικανή να τα αναδείξει και να τα προωθήσει, τόσο στην εσωτερική, όσο και τη διεθνή αγορά.
Ένα σήμα – μία ταυτότητα, που στηρίζεται σε συγκεκριμένες αξίες και αρχές και ο καταναλωτής πλέον βλέποντας το σήμα αυτό στα προϊόντα, γνωρίζει τις αρχές που ακολουθούνται για την παραγωγή και τυποποίηση αυτού του κρητικού προϊόντος και οι οποίες λειτουργούν ως πλεονεκτήματα έναντι των ανταγωνιστικών του προϊόντων.
Εννοείται ότι αναφερόμαστε αποκλειστικά σε τυποποιημένα προϊόντα, γιατί μόνο ένα τυποποιημένο προϊόν, με προδιαγραφές και ταυτότητα προέλευσης, μπορεί να κερδίσει την υπεραξία, που του αναλογεί, προς όφελος των παραγωγών και επιχειρηματιών του νησιού.
Είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι, καθώς μέσω της συνολικής αυτής προσπάθειας ωθούμε και πείθουμε – χρόνο με το χρόνο – ολοένα και περισσότερους παραγωγούς να τυποποιούν τα προϊόντα τους, αντί να τα διαθέτουν χύμα.
Άλλη μας προτεραιότητα, είναι η ανάδειξη της Κρητικής διατροφής και της Κρητικής γαστρονομίας. Στόχος μας να δώσουμε τη δυνατότητα στα εκατομμύρια των επισκεπτών του νησιού μας, να γευτούν τα τοπικά προϊόντα, μέσα από κρητικές συνταγές και εν συνεχεία να γίνουν, οι καλύτεροι πρεσβευτές, επιστρέφοντας στις πατρίδες τους.
Εν κατακλείδι, δίνουμε μεγάλη σημασία στην συνεχή εκπαίδευση και κατάρτιση των παραγωγών, προκειμένου να αποκτούν τεχνογνωσία, τόσο ως προς τις μεθόδους παραγωγής και αναβάθμισης ποιότητας, όσο και προώθησης των προϊόντων τους.
Θεωρώ λοιπόν ότι ως Σύμπραξη, έχουμε συμβάλει σημαντικά για να έχουμε ποιοτικά και ανταγωνιστικά προϊόντα και εξωστρεφείς παραγωγούς, που διαθέτουν πλέον τη γνώση και την εμπειρία, να προωθήσουν και να πουλήσουν σωστά, το αποτέλεσμα των κόπων τους.

Ποιά η συμβολή στην οικονομική ζωή του νησιού;
Με στόχο την προώθηση των κρητικών προϊόντων και παράλληλα τη διασύνδεση των παραγωγικών τομέων του νησιού και κυρίως του πρωτογενή – αγροδιατροφικού με τον τουρισμό και τη μαζική εστίαση, η Αγροδιατροφική Σύμπραξη υλοποιεί διάφορες δράσεις, με τη συμμετοχή των παραγωγών για την επίτευξη του βασικού της στόχου, δηλαδή την προώθηση και εδραίωση των τοπικών, ποιοτικών προϊόντων στις αγορές.
Κάθε χρόνο επιδοτούμε τη συμμετοχή πολλών παραγωγών και επιχειρήσεων σε εκθέσεις εσωτερικού και εξωτερικού, δίνοντας τους την ευκαιρία να προβάλουν και να προωθήσουν οργανωμένα τα προϊόντα τους.
Παράλληλα οργανώνουμε προσκλήσεις αγοραστών από διάφορες αγορές της Ευρώπης, που μέσα από Β2Β επαγγελματικές συναντήσεις, στοχεύουμε στην σύναψη εμπορικών συμφωνιών για τους κρητικούς επιχειρηματίες.
Οργανώνουμε ή συμμετέχουμε σε διάφορες γαστρονομικές εκδηλώσεις, προκειμένου οι επισκέπτες του νησιού να δοκιμάσουν τα κρητικά εδέσματα, που έχουν παρασκευαστεί με τοπικές πρώτες ύλες.
Ο Παγκρήτιος Διαγωνισμός Ελαιολάδου, είναι η δράση εκείνη, μέσα από την οποία αναδεικνύεται η ποιότητα και τα πλούσια οργανοληπτικά χαρακτηριστικά του ελαιολάδου του νησιού, της κορωνίδας της Κρητικής διατροφής και του βασικότερου προϊόντος του τόπου μας.
Με γνώμονα, την προσήλωσή μας στην υγιεινή Κρητική διατροφή, καθώς και την ανάδειξη των κύριων προϊόντων του τόπου μας, δημιουργήσαμε το σύγχρονο «κρητικό δεκατιανό», προσαρμοσμένο στις ανάγκες και τις απαιτήσεις των καιρών μας, μια καινοτόμος ιδέα και προσέγγιση.
Ένα ελαφρύ γεύμα, με άρωμα Κρήτης. Με συνταγές (σάντουιτς, παραδοσιακές πίτες, σαλάτες κ.α.) που «στηρίζονται» στη χρήση ελαιόλαδου, λαχανικών όπως η ντομάτα, το αγγούρι, η πιπεριά και το μαρούλι, επίσης της γραβιέρας και του ανθότυρου, καθώς και των παραδοσιακών αλλαντικών, όπως απάκι και σύγκλινο, τα παξιμάδια και τις ελιές. Ο καταναλωτής μπορεί να το βρει από το πρωί, σε φούρνους, καφέ και καταστήματα take away. Μία ακόμη προσπάθεια για τη διασύνδεση, ακόμη περισσότερων παραγωγικών κλάδων του νησιού μας.

Πόσες επιχειρήσεις είναι πιστοποιημένες εντός και εκτός Κρήτης και από ποιούς κλάδους;
Στο σύνολο αριθμούμε πάνω από 250 επιχειρήσεις από όλους τους κλάδους. Από το κλάδο των τροφίμων, του πρωτογενή τομέα, της μαζικής εστίασης, του ξενοδοχειακού κλάδου, της λιανικής διάθεσης και των αρτοποιείων και καφέ.

Ποιά τα οικονομικά οφέλη έχουν καταγραφεί για τον πρωτογενή τομέα;
Αποτέλεσμα της συνολικής, ενιαίας και στοχευμένης αυτής προσπάθειας, στο πλαίσιο της στρατηγικής του φορέα, είναι η στήριξη του πρωτογενή τομέα, η ανάδειξη, προώθηση και εδραίωση των τοπικών, ποιοτικών μας προϊόντων και κατ’ επέκταση η στήριξη της τοπικής οικονομίας.
Βασική μας μέριμνα εξ’ αρχής, ήταν και είναι να συγκεντρώσουμε όλες τις μεμονωμένες ιδιωτικές προσπάθειες, ώστε να γίνουν γνωστά και να αποκτήσουν υψηλή ζήτηση τα κρητικά προϊόντα εντός και εκτός των ελληνικών συνόρων, σε μια ενιαία, συλλογική προσπάθεια κάτω από τη σκέπη της Περιφέρειας Κρήτης και ενός κοινού brand «κρήτη – Γενέτειρα αξιών». Με τον τρόπο αυτό μπορούμε, να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη των καταναλωτών, μέσω της αναγνωρισιμότητας των τοπικών μας προϊόντων και παράλληλα να αυξήσουμε την κατανάλωσή τους εντός της Κρήτης, προσφέροντας τα στα εκατομμύρια των επισκεπτών του νησιού, μέσα από την κουζίνα μας.
Και το όραμά μας, για διασύνδεση του πρωτογενή τομέα με τον τουρισμό, γίνεται πράξη και μια πραγματικότητα και παράλληλα η στήριξη και ανάπτυξη της τοπικής μας οικονομίας.

Υπάρχει εκπαιδευτική δραστηριότητα και σε ποιούς τομείς;
Σε συνεργασία με την Περιφέρεια και το Πανεπιστήμιο Κρήτης, υλοποιήσαμε με επιτυχία, το πρώτο εκπαιδευτικό πρόγραμμα κατάρτισης, με σημαντικές θεματικές ενότητες, όπως τυποποίηση – πιστοποίηση, πρότυπα ασφάλειας και ποιότητας και προδιαγραφές, εξαγωγικό μάρκετινγκ και πωλήσεις σε νέες αγορές, κοστολόγηση κ.α.
Ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα, που έχει να επιδείξει πολλές συμμετοχές από παραγωγούς και επιχειρηματίες. Το πρόγραμμα αυτό ολοκληρώθηκε με την αξιολόγηση των συμμετεχόντων και την απονομή του σχετικού πιστοποιητικού κατάρτισης, από το Πανεπιστήμιο Κρήτης.
Επιπλέον, ήδη από προηγούμενες χρονιές σε συνεργασία με το Οργανοληπτικό Εργαστήριο του ΑΣ Ρεθύμνου, στο πλαίσιο συμμετοχής στον Παγκρήτιο Διαγωνισμό Ελαιολάδου, προσφέραμε και θα συνεχίσουμε να το κάνουμε, συμβουλευτική στις επιχειρήσεις με τα ελαιόλαδα, τα οποία δε διακρίθηκαν, προκειμένου να συνδράμουμε κι εμείς από την μεριά μας στη βελτίωση της ποιότητάς τους, μέσα από την αξιολόγηση και τον προσδιορισμό τυχόν αδυναμιών, οι οποίες λειτούργησαν ανασταλτικά, ώστε να μπει το «βέλτιστο ελαιόλαδο» στο μπουκάλι.
Σκοπός μας είναι να συνεχίσουμε την υλοποίηση τέτοιων εκπαιδευτικών προγραμμάτων, ώστε με τον τρόπο αυτό να παρέχουμε στους παραγωγούς και τυποποιητές τεχνογνωσία, ώστε να μπορέσουν να προωθήσουν καλύτερα τα προϊόντα τους.

Ποιοί οι επόμενοι σχεδιασμοί και πού στοχεύουν;
Στόχος της Αγροδιατροφικής Σύμπραξης είναι τα τοπικά προϊόντα να είναι ποιοτικά, ανταγωνιστικά, με ταυτότητα, ικανά να κατακτήσουν, τόσο την εγχώρια, όσο και τις διεθνείς αγοράς.
Η τυποποίηση και ταυτοποίηση των προϊόντων είναι ικανά να τους προσδώσουν την υπεραξία, προς όφελος βέβαια του παραγωγού και του μεταποιητή.
Συνδυαστικά με την ανάδειξη της Κρητικής διατροφής, θα καταφέρουμε να καταστεί το νησί μας, γαστρονομικός προορισμός, δίνοντας στους επισκέπτες μας τη δυνατότητα να γνωρίσουν και να γευτούν τα μοναδικά μας προϊόντα και εν συνεχεία να γίνουν οι ίδιοι οι καλύτεροι πρεσβευτές μας στις χώρες τους.
Γι’ αυτό το λόγο δημιουργήσαμε ένα νέο πρότυπο τις «κρητικές γεύσεις», που αφορά στον μπουφέ του κεντρικού εστιατορίου του ξενοδοχείου. Τα ξενοδοχεία τηρώντας κάποιες προδιαγραφές, όπως το 30% από το σύνολο των συνταγών – παρασκευών του μπουφέ, να είναι κρητικές και να έχουν παρασκευαστεί με τοπικές πρώτες ύλες, μπορούν να κάνουν χρήση του σήματος αυτού.
Ένα νέο σήμα, το οποίο θα δώσει υπεραξία και στο τουριστικό μας προϊόν, μαζί με τα υπόλοιπα συγκριτικά πλεονεκτήματα, που έχει ο τόπος μας και με απώτερο στόχο τη διασύνδεση του Αγροδιατροφικού τομέα με τις ξενοδοχειακές μονάδες.

Πηγή 11ο Τεύχος ΚΡΗΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Σχετικά άρθρα

Ξεκινήστε να γράφετε τον όρο αναζήτηση επάνω και πατήστε enter για Αναζήτηση. Πατήστε ESC για ακύρωση.

Επιστροφή επάνω