Την αναγκαιότητα ενός επιχειρηματικού σχεδίου για την ανάπτυξη του τουρισμού με τα νέα δεδομένα που δημιούργησε η πανδημία, με συγκεκριμένες δράσεις με στόχο να συμβάλει στην ταχύτερη προετοιμασία επανάκαμψης της επισκεψιμότητας και της κερδοφορίας των προορισμών και των επιχειρήσεων, χρησιμοποιώντας το κατάλληλο μείγμα δράσεων γι’ αυτό το δύσκολο χρονικό διάστημα, αξιοποιώντας όλα τα επιστημονικά και τεχνικά εργαλεία, τονίζει η Alter View.
Ειδικότερα υπογραμμίζει:
• Μελέτες για την τουριστική ανάπτυξη και προβολή του κάθε προορισμού ξεχωριστά.
• Κάποιες εργασίες των τουριστικών φορέων και επιχειρήσεων μπορούν να αντικατασταθούν από διαδικτυακή εργασία, ώστε να εξοικονομηθούν ανθρώπινοι πόροι προς όφελος της υγείας και της ασφάλειας (π.χ. στην διαχείριση των κρατήσεων εισιτηρίων, logistics, προβολή στα ηλεκτρονικά μέσα και μέσα κοινωνικής δικτύωσης κ.λ.π).
• Η δημιουργία οπτικοακουστικού υλικού και εικονικών περιηγήσεων σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους, πολιτιστικές συλλογές κ.λ.π., είναι απαραίτητη να γίνει άμεσα και απαιτεί χρόνο προετοιμάζοντας τον επισκέπτη, κρατώντας ζωηρή την επιθυμία για μελλοντική επίσκεψη.
• Η προβολή αισιόδοξων διαφημιστικών μηνυμάτων βοηθάει ώστε να παραμένει ζωηρή η εικόνα της χώρας στους δυνητικούς επισκέπτες, αν γίνεται με το «προσήκον μέτρο» και πάντα σύμφωνα με τους επαγγελματικούς κανόνες του marketing. Οι κατάλληλοι χρόνοι προβολήςκαι τα μηνύματα πρέπει να επιλέγονται κατόπιν ερευνώντων συγκεκριμένων αγορών-στόχωνώστε να έχουν την μέγιστη αποτελεσματικότητα.
«Βρισκόμαστε σε ένα κομβικό σημείο το οποίο αν το εκμεταλλευτούμε σωστά θα βοηθήσει στην μελλοντική ανάδειξη των προορισμών της χώρας μας. Η κρίση εκτός από τις αρνητικές επιπτώσεις που επέφερε μπορεί να αποδειχτεί και ως μια «ιδιαίτερη» ευκαιρία για την έναρξη μιας νέας εποχής για τον τουρισμό. Για να το καταφέρουμε αυτό θα πρέπει πριν το τέλος του καλοκαιριού να παρθούν σημαντικές αποφάσεις όσον αφορά τον σχεδιασμό της τουριστικής ανάπτυξης για τα επόμενα χρόνια. Είναι αναγκαίο να γίνουν όσο το δυνατόν συντομότερα επιχειρησιακά σχέδια και μελέτες έτσι ώστε οι προορισμοί να διεκδικήσουν την ζήτηση από νέες αγορές, μειώνοντας την εποχικότητα και αυξάνοντας αντίστοιχα τις υψηλές αποδόσεις των κερδών τους. Οι τουριστικοί προορισμοί, οι Δήμοι, οι τοπικοί φορείς και οι επιχειρηματίες πρέπει να κατανοήσουν πως για να επανακινήσουν την τουριστική δραστηριότητα τους θα πρέπει να προβούν άμεσα στον προγραμματισμό και σχεδιασμό της βιώσιμης ανάπτυξης τους και να έχουν συγκεκριμένο σχέδιο ανάπτυξης και ανασυγκρότησης για να επιστρέψουν σταδιακά και με ασφάλεια σε εύρυθμη λειτουργία, εντάσσοντας οπωσδήποτε σχέδια διαχείρισης κρίσεων του τουρισμού στον στρατηγικό σχεδιασμό μάρκετινγκ.» επισημαίνει ο κ. Δημήτρης Κομένι, Υπεύθυνος Τουριστικής Ανάπτυξης της Alter View.