Τουρισμός Εμπειρίας

Η αυθεντικά ζεστή υποδοχή και φιλοξενία από τους κατοίκους, η εξυπηρέτηση που γίνεται με αρχοντιά, διακριτικότητα και σεβασμό, η σχέση ποιότητας και τιμής, είναι αυτά που κάνουν τον επισκέπτη να μετρά τον χρόνο για να ξαναγυρίσει στο Ρέθυμνο, υπογραμμίζει η κυρία Πέπη Μπιρλιράκη, Αντιδήμαρχος Τουρισμού, Επιχειρηματικότητας, Εθελοντισμού και Προβολής του Δημοτικού Έργου.

Πότε ιδρύθηκε η Επιτροπή Τουρισμού του Δήμου Ρεθύμνης;
Το 2007, η νέα Δημοτική Αρχή συγκρότησε την Επιτροπή Τουρισμού, προκειμένου να διαχειρίζεται τη δημόσια τουριστική πολιτική και την προβολή του προορισμού για τον Δήμο Ρεθύμνης, φέρνοντας σε επαφή τουριστικούς πράκτορες με τους παράγοντες Τουρισμού και ενισχύοντας τον συνεχή ανοικτό διάλογο και τη συνεργασία μεταξύ τους.
Η Επιτροπή Τουρισμού απαρτίζεται από εκπροσώπους όλων των τουριστικών φορέων (Σύλλογοι Ξενοδόχων, Ενοικιαζόμενων Δωματίων, Ενοικιαζόμενων Αυτοκινήτων, Εστίασης, Ξενοδοχοϋπαλλήλων, Διευθυντών των Ξενοδοχείων, Επαγγελματίες ξεναγοί,), καθώς και από εκπρόσωπο ΕΒΕΡ, εκπρόσωπο Περιφέρειας και εκπροσώπους του Δημοτικού Συμβουλίου. Πρόκειται για μια ομάδα ανθρώπων και επαγγελματιών, οι οποίοι συνεργάζονται και συν-δημιουργούν για να συν-διαμορφώσουν τη βιώσιμη τουριστική εικόνα του Ρεθύμνου. Στην Επιτροπή γίνονται οι συζητήσεις και οι ζυμώσεις, οι οποίες μεταφέρονται στο Δημοτικό Συμβούλιο, όπου παίρνονται οι τελικές αποφάσεις.
Η Επιτροπή Τουρισμού έχει θέσει ως βασικούς στόχους τα ακόλουθα:

  • Ανάπτυξη της οικονομίας του Ρεθύμνου και ανάδειξη και προβολή της ενδοχώρας.
  • Ανάπτυξη πληθώρας εναλλακτικών μορφών Τουρισμού (Φυσιολατρικός, Θρησκευτικός, Ποδηλατικός, Αθλητικός, Θαλάσσιος και Κρουαζιέρας, Γαμήλιος, Συνεδριακός, Μαθητικός και Εκπαιδευτικός, Οινογαστρονομικός, Ψηφιακοί Νομάδες, Τουρισμός Υγείας και Ευεξίας, Τουρισμός Τρίτης Ηλικίας, κ.λπ.).
  • Ανάδειξη και προώθηση της τουριστικής και πολιτιστικής ταυτότητας του Ρεθύμνου στην Ελλάδα και σε όλον τον κόσμο.
  • Ανάπτυξη της ευρύτερης τουριστικής αγοράς.
  • Σχεδιασμός και δημιουργία νέων τουριστικών προϊόντων.
  • Δράσεις βιωματικών εμπειριών για τους επισκέπτες, οι οποίες συμβάλλουν στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.
  • Εποικοδομητική συνεργασία με φορείς Τουρισμού Ελλάδας και εξωτερικού.
  • Συνεργασία με τα εκπαιδευτικά ιδρύματα πάνω σε θέματα Τουρισμού.
  • Σχεδιασμό και υλοποίηση Πράσινης Τουριστικής Ανάπτυξης
    Μέσα από το όραμα και την πολιτική που θέτει η Επιτροπή Τουρισμού, το Τμήμα Τουρισμού Δήμου Ρεθύμνης εφαρμόζει βιώσιμες πολιτικές και πρακτικές, στοχεύοντας στην ανάπτυξη καινοτόμων τουριστικών προϊόντων με βάση την τοπική κοινωνία και το σχέδιο μάρκετινγκ που υλοποιείται και εκτελείται όλα αυτά τα χρόνια.
    Ο κάθε φορέας που συμμετέχει στην Επιτροπή Τουρισμού προτείνει πρωτοβουλίες, οι οποίες περιλαμβάνουν συζητήσεις και επαφές με τοπικούς και διεθνείς φορείς και εταίρους του κάθε κλάδου που εκπροσωπούν, με έμφαση στη συλλογικότητα, την προσφορά στον προορισμό και την ανάπτυξη, καθώς και στην εκπαίδευση των τοπικών κοινοτήτων και των τουριστικών φορέων και επιχειρήσεων σχετικά με τις ανάγκες των επισκεπτών μας.
    Η Επιτροπή δίνει έμφαση στην προσπάθεια να υιοθετήσουν όλα τα μέλη της τη βιώσιμη χρήση των πόρων και την αξιοποίηση βέλτιστων πρακτικών, καθώς αποτελούν βασική προϋπόθεση για την αειφόρο ανάπτυξη του τόπου και τη δημιουργία θέσεων εργασίας. Τα μέλη της Επιτροπής φροντίζουν ώστε να διασφαλιστεί ότι τα τουριστικά προϊόντα διατηρούν την παραδοσιακή γνώση, προστατεύουν τους φυσικούς πόρους, ωφελούν οικονομικά τις κοινότητες και συμβάλλουν στη συνολική ευημερία της τοπικής κοινότητας.
    Μια από τις πιο σημαντικές πρωτοβουλίες που έχει ξεκινήσει και εξελίξει η Επιτροπή Τουρισμού είναι ο εορτασμός της Παγκόσμιας Ημέρας Τουρισμού (27 Σεπτεμβρίου), όπου προσκαλεί και βραβεύει τους επαναλαμβανόμενους επισκέπτες που επιλέγουν το Ρέθυμνο για πολλά χρόνια ως προορισμό των διακοπών τους, ενώ, στην ίδια εκδήλωση, έχουν βραβευτεί και Ρεθυμνιώτες επαγγελματίες για την προσφορά τους στον Τουρισμό.

Ποιες οι διεθνείς σχέσεις της Επιτροπής;
Η Επιτροπή Τουρισμού Δήμου Ρεθύμνης ανοίγει ορίζοντες και δίνει προοπτικές συνεργασίας σε όλο το φάσμα των επιχειρηματιών του Τουρισμού του τόπου, προβάλλει την ταυτότητα του προορισμού και προωθεί το τουριστικό προϊόν, καλλιεργώντας την εξωστρέφεια και τη συμμετοχή στο παγκόσμιο περιβάλλον, μέσω:

  • Των Εκθέσεων Τουρισμού και των Road Shows σε Ευρώπη, Αμερική και Ασία, με τις συναντήσεις Β2Β και τις παρουσιάσεις.
  • Των ταξιδιών εξοικείωσης πρακτόρων, δημοσιογράφων, influencers και συνεργατών.
  • Των Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων ποικίλων αντικειμένων, όπως Βιώσιμη Κινητικότητα, Ανάπτυξη, ανταλλαγές μαθητών-σπουδαστών-φοιτητών, δράσεις φορέων, κ.ά.
  • Των αδελφοποιήσεων με διάφορες πόλεις του εξωτερικού.
  • Των καλλιτεχνικών δράσεων με διεθνείς καλλιτέχνες και με διεθνές κοινό.
  • Των καταχωρήσεων σε διεθνή ΜΜΕ Τουρισμού και μέσων μεταφοράς.
  • Των συνεδρίων του Πανεπιστημίου Κρήτης και άλλων Ιδρυμάτων.
  • Των συνεργασιών με τις διεθνείς κοινότητες αλλοδαπών στο Ρέθυμνο, καθώς και ομογενών σε όλον τον κόσμο.

Ποια η σύνδεση του Πρωτογενούς με τον Τριτογενή Τομέα;
Ο Πρωτογενής Τομέας στο Ρέθυμνο, αλλά και σε ολόκληρο το νησί μας, είναι ένας από τους ισχυρότερους πυλώνες ανάπτυξης και εξέλιξης, και ο Τουρισμός έχει την ευκαιρία να φέρει κοντά τις τοπικές κοινωνίες, ώστε να αποκτήσουν την αίσθηση της συμμετοχής, της κοινότητας, της υπερηφάνειας και της προσφοράς.
Η ουσιαστική σύνδεση Πρωτογενούς Τομέα και Τουρισμού αποτελεί πάντα προτεραιότητα για τον Δήμο Ρεθύμνης και βασικό στόχο πληθώρας δράσεων και θεσμών. Το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η Γιορτή Κρασιού, η οποία ξεκίνησε το 1958 ως κοινωνική καλοκαιρινή ψυχαγωγική εκδήλωση και αναδιοργανώθηκε το 2009 από το Δήμο ως Γιορτή Κρητικών Παραδοσιακών Προιόντων. Σήμερα, η Γιορτή Κρητικής Διατροφής αποτελεί τη «μετεξέλιξη» δύο εκδηλώσεων σε μια κοινή προσπάθεια: της Γιορτής Κρασιού του Δήμου Ρεθύμνης και της Αγροτουριστικής Συνεργασίας της Περιφερειακής Ενότητας Ρεθύμνης ,με συμμετοχή και του Επιμελητηρίου.
Στο πλαίσιο της Γιορτής, οι τοπικοί παραγωγοί εκθέτουν τα προϊόντα τους παράλληλα με διάφορες δράσεις και εκδηλώσεις οινογαστρονομικού, πολιτιστικού και εκπαιδευτικού χαρακτήρα, όπως γευσιγνωσίες, θεατρικές και μουσικές παραστάσεις, εικαστικά δρώμενα, σεμινάρια, ημερίδες, κ.ά., για όλες τις ηλικίες.
Μέσω του συγκεκριμένου θεσμού, κάτοικοι και επισκέπτες γνωρίζουν τα προϊόντα του νησιού μας, την κρητική διατροφή και τον κρητικό τρόπο ζωής, έρχονται σε άμεση επαφή με την τοπική ιστορία, την κουλτούρα και την κρητική φιλοξενία και, κατόπιν, αποτελούν πρεσβευτές της Κρήτης στους δικούς τους τόπους, καθώς προβάλλουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τον προορισμό μας.
Αντίστοιχη περίπτωση αποτελούν και οι δράσεις στο πλαίσιο της διάκρισης του Ρεθύμνου ως Ευρωπαϊκή Πόλη Κρασιού 2018 από το Ευρωπαϊκό Δίκτυο Οινικών Πόλεων RECEVIN, οι οποίες συνέβαλαν αποφασιστικά στην καθιέρωση του Ρεθύμνου ως έναν οινογαστρονομικό προορισμό,
ο οποίος συνδυάζει τις κατάλληλες υποδομές φιλοξενίας, τη γαστρονομική παράδοση, την ιστορική οινική κουλτούρα, την εξαιρετική πρώτη ύλη του Κρητικού Αμπελώνα και το φυσικό περιβάλλον. Οι πολιτιστικοί θεσμοί που προέκυψαν από τη διάκριση αυτή, όπως το Wines @ Fortezza (Έκθεση κρητικού κρασιού στο Φρούριο Φορτέτζα με τη συμμετοχή των μελών του Δικτύου Wines of Crete) και η Εβδομάδα Κρητικού Κρασιού σε συνεργασία με τις επιχειρήσεις Εστίασης και Αναψυχής του Ρεθύμνου, καθώς και οι δράσεις που πραγματοποιήθηκαν τόσο στην πόλη όσο και στους οικισμούς, κατάφεραν να αναδείξουν τη γαστρονομική και οινική μας παράδοση, συνδέοντας το Ρέθυμνο με την ενδοχώρα και κάνοντας την περιοχή μας να ανταποκριθεί αποτελεσματικά στις απαιτήσεις τόσο της τουριστικής Αγοράς όσο και στις διατροφικές ανάγκες και τάσεις της παγκόσμιας Αγοράς.
Επιπλέον, πληθώρα δράσεων πραγματοποιούνται καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου στην ενδοχώρα του Ρεθύμνου, με στόχο την άμεση επαφή των επισκεπτών με την πρώτη ύλη της κρητικής γης και τη δημιουργία αντίστοιχων εμπειριών: μαθήματα και διαγωνισμοί ελληνικής και κρητικής κουζίνας, ορεινές διαδρομές με συνοδούς βουνού και ξενάγηση στη χλωρίδα και πανίδα της Κρήτης, γευσιγνωσίες σε φούρνους, τυροκομεία, ελαιοτριβεία, μελισσόκηπους, φάρμες, μιτάτα, γνωριμία με το κρητικό κρασί και τη ρακή, γνωριμία με τα μοναστήρια μας και την καλογερική διατροφή, γαστρονομικές διαδρομές και γνωριμία με ιδιαίτερα προϊόντα, όπως το χαρούπι και τα κρητικά βότανα, δράσεις από το Κέντρο Κρητικής Γαστρονομίας στην Αργυρούπολη, κ.ά. Οι δράσεις αυτές συμπληρώνονται με τις εξαιρετικές υπηρεσίες υποδοχής και φιλοξενίας της ενδοχώρας μας.
Άλλωστε, ο Δήμαρχος Ρεθύμνης, ως πρόεδρος του συλλόγου Ελαιοκομικών Δήμων Κρήτης (ΣΕΔΗΚ), ασχολείται με το ελαιόλαδο και την διαχείρισή του, όπως και με το σύλλογο Κτηνοτρόφων και τα προϊόντα τους, προσπαθώντας να φέρει σε άμεση επικοινωνία Πρωτογενή με Τριτογενή τομέα και να έχουμε κατανάλωση των τοπικών προϊόντων από τις επισιτιστικές τοπικές μονάδες κάθε είδους.
Ο Τουρισμός Υπαίθρου, ο Οινο-γαστρονομικός Τουρισμός και ο Αγροτουρισμός, λοιπόν, είναι βιώσιμες μορφές Τουρισμού, στις οποίες ο Δήμος Ρεθύμνης έχει επενδύσει και θα συνεχίσει να επενδύει, πάντα συνεργαζόμενος με τις τοπικές κοινότητες για μια υπεύθυνη και αειφόρο αξιοποίηση του φυσικού περιβάλλοντος και της ιδιαίτερης πολιτισμικής ταυτότητας της ενδοχώρας μας.

Η Κρήτη μπορεί να γίνει κέντρο τουριστικής εκπαίδευσης;
Παρόλο που η τουριστική εκπαίδευση οφείλει να αποτελεί τη βάση πάνω στην οποία στηρίζεται και αναπτύσσεται η τουριστική δραστηριότητα, είναι αξιοσημείωτο το γεγονός ότι, παγκοσμίως, το 50% των επαγγελματιών του Τουρισμού είναι είτε απόφοιτοι δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είτε διαθέτουν μόνο βασικές δεξιότητες (soft skills).
Το Ρέθυμνο αιτεί και απαιτεί να αποκτήσει Σχολή Ανωτάτων Σπουδών στον Τουρισμό, εφόσον είναι η Βάση του Πανεπιστημίου Κρήτης και συνδυάζει σχολές που αδελφώνουν άριστα με το αντικείμενο: Οικονομικό, Ανθρωπιστικές σπουδές, Πολιτικές επιστήμες, φιλολογίες 6 γλωσσών, Ιστορία-Αρχαιολογία, Παιδαγωγικό κα. Λειτουργεί δε και η Σχολή Ξεναγών του Υπουργείου Τουρισμού.
Οι πλούσιες τουριστικές επαγγελματικές υποδομές μπορούν να είναι άριστο έδαφος για πρακτική άσκηση και για σταδιοδρομία των φοιτητών.
Δυστυχώς, αν και θα έπρεπε να επενδύσει το κράτος πάνω στην εκπαίδευση των Τουριστικών επαγγελμάτων, δεν υπάρχει καμία σοβαρή εξέλιξη σ’αυτόν τον Τομέα, ο οποίος θεωρούμε ότι θα προσφέρει κύρος και σταθερότητα στο επάγγελμα και θα βοηθήσει στην έλλειψη προσωπικού που μαστίζει τον επιχειρηματικό κόσμο στα χρόνια μας.

Η καινοτομία προσδίδει αξία στη φιλοξενία;
Η καινοτομία αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για τον τομέα της Φιλοξενίας, ώστε να μπορέσει να ακολουθήσει τις νέες τάσεις και εξελίξεις του σύγχρονου τουριστικού γίγνεσθαι, κυρίως στη μετά-Covid εποχή, στην οποία οι επισκέπτες πλέον λαμβάνουν σοβαρά υπόψη τα ευρήματά τους στο διαδίκτυο, τις μηχανές αναζήτησης και τα social media, σε κάθε βήμα της αγοραστικής διαδικασίας και στη λήψη αποφάσεων.
Υλοποιώντας τη στρατηγική επικοινωνία του τουριστικού προϊόντος, το Ρέθυμνο μπήκε δυναμικά στην νέα αυτή εποχή, μέσω της δημιουργίας μιας αμιγώς τουριστικής πλατφόρμας, το www.rethymno.guide. Πρόκειται για τον επίσημο τουριστικό ηλεκτρονικό οδηγό της περιοχής μας, όπου, με τη δημιουργία περιεχομένου, το οποίο και αναρτάται, καλύπτονται σε μεγάλο βαθμό οι προσδοκίες των επισκεπτών σε σχέση με τη διαδικασία προετοιμασίας των διακοπών τους. Επιπλέον, δημιουργούνται συναισθήματα και εμπειρίες μέσα από τις προσωποποιημένες υπηρεσίες που παρέχονται και καλύπτουν ένα μεγάλο φάσμα θεματικών και πληροφοριών.
Στη σύγχρονη αυτή ηλεκτρονική πλατφόρμα παρουσιάζεται η αυθεντική εικόνα της πόλης, καθώς, εκτός από τα σημεία ιστορικού και πολιτιστικού ενδιαφέροντος, προβάλλονται και τα άυλα στοιχεία που διαμορφώνουν την παράδοση, την κουλτούρα και την ιστορία των ανθρώπων, ενώ αναπτύσσεται και εξελίσσεται το Place Branding, που αποτελεί το βασικό εργαλείο σχεδιασμού και προβολής του Ρεθύμνου. Με αυτόν τον τρόπο, έχοντας ως στόχο την προσέλκυση του ενδιαφέροντος του κοινού, δόθηκε έμφαση στην πολυγλωσσία (ελληνικά, αγγλικά, γερμανικά, γαλλικά, ιταλικά, πολωνικά, κινέζικα και ρωσικά), στο άμεσο και μεστό περιεχόμενο και στο οπτικοακουστικό υλικό. H χρήση σύγχρονων τρόπων προσέγγισης στα κείμενα και στα μηνύματα προώθησης, στοχεύει να δημιουργήσει πιστό κοινό ακολούθων και ενεργή συμμετοχή – αλληλεπίδραση των επισκεπτών.
Με δεδομένο ότι ο Τουρισμός εμπειρίας αποτελεί ζητούμενο τα τελευταία χρόνια, με τους επισκέπτες να αποζητούν έναν συνδυασμό που θα τους επιτρέψει να πάρουν μια γεύση από την αυθεντική ζωή του προορισμού που επισκέπτονται, η ηλεκτρονική μας πλατφόρμα ανανεώνεται συχνά, προβάλλοντας όλες τις εναλλακτικές μορφές Τουρισμού που διαθέτουμε, ώστε να έχουν οι επισκέπτες μας όχι μόνο πλήρη εικόνα σχετικά με το τι μπορούν να κάνουν στο Ρέθυμνο, αλλά και μια διαφορετική εκδοχή για τις διακοπές τους: μια ωραία βόλτα με ποδήλατο στην ενδοχώρα βλέποντας τα αξιοθέατα, τις βυζαντινές εκκλησίες, τα μοναστήρια, τους αμπελώνες και τους ελαιώνες, μια ρακή ή ένας καφές σε ένα καφενεδάκι στα πανέμορφα χωριά μας, είναι αυθεντικές εμπειρίες, οι οποίες, πραγματικά μένουν στη μνήμη με όλες τις αισθήσεις. Η καινοτομία και η τεχνολογία, λοιπόν, γίνονται αναπόσπαστο κομμάτι της ανάδειξης της ιδιαίτερής μας ταυτότητας.
Η «μετάβαση» του Ρεθυμνιώτικου Τουρισμού στην καινοτομία, τις νέες τεχνολογίες και τις νέες τάσεις, περιλαμβάνει και τα Κέντρα Πληροφόρησης Επισκεπτών (info-point) του Δήμου Ρεθύμνης, με στόχο την εξυπηρέτηση και ενημέρωση των επισκεπτών της πόλης και την παροχή πληροφοριών τουριστικού περιεχομένου και έντυπου πληροφοριακού υλικού. Αναγνωρίζοντας τις ανάγκες και τις προσδοκίες των επισκεπτών μας, προχωρήσαμε στη δημιουργία QR Codes για την ανάκτηση ηλεκτρονικών πληροφοριών χρησιμοποιώντας τα smartphones, ενώ, με την προγραμματισμένη εγκατάσταση ψηφιακών περιπτέρων ενημέρωσης και πληροφοριών (digital kiosks), θα παρέχεται κάθε είδους πληροφορία, από δρομολόγια πλοίων, λεωφορείων και αεροπορικών πτήσεων μέχρι προγράμματα μουσικών, θεατρικών παραστάσεων και διαθεσιμότητα εισιτηρίων πολιτιστικών και αθλητικών δράσεων και εκδηλώσεων.
Με τα παραπάνω αλλά και ότι άλλο χρειαστεί ελπίζουμε να κατακτήσουμε και τον τομέα των Digital Nomads, το ιδιαίτερο είδος επισκεπτών μακράς διάρκειας που γιγαντώνεται μετά την συνθήκη του Covid19 και μας ενδιαφέρει πολύ, γιατί πρόκειται για επισκέπτες όλο το χρόνο.

Ρέθυμνο: Τουριστικός Προορισμός. Γιατί;
Ρέθυμνο: 12μηνος τουριστικός προορισμός. Το Ρέθυμνο έχει ήδη αποδείξει ότι μπορεί να ανταποκριθεί στις προκλήσεις της νέας εποχής, καταφέρνοντας να αναπτύξει σχεδόν κάθε εναλλακτική μορφή Τουρισμού. Διατηρώντας ατόφια τα στοιχεία της αυθεντικότητας της τουριστικής εμπειρίας, προσφέρει επιλογές για κάθε ηλικία και προϋπολογισμό, καθώς και για πληθώρα ενδιαφερόντων των επισκεπτών, 12 μήνες τον χρόνο.
Με ένα εξαιρετικό φυσικό περιβάλλον με εναλλαγές τοπίων και φιλόξενες θερμοκρασίες κάθε εποχή, με μια ενδοχώρα με αναρίθμητες ευκαιρίες εξερεύνησης και με έναν πολύτιμο Πρωτογενή Τομέα σε άμεση σύνδεση με τον Τουρισμό, το Ρέθυμνο ανταγωνίζεται επάξια αντίστοιχους ευρωπαϊκούς και διεθνείς προορισμούς, διαθέτοντας ταυτόχρονα, άριστης ποιότητας υποδομές Φιλοξενίας (τόσο στην πόλη όσο και στην ενδοχώρα) και άρτια εκπαιδευμένο προσωπικό.
Επιπλέον, το Ρέθυμνο αποτελεί ήδη έναν βραβευμένο προορισμό, πρότυπο Βιώσιμης Ανάπτυξης, προσβασιμότητας και ασφάλειας, και έχει ως απώτερο στόχο να γίνει μια υποδειγματική «έξυπνη» πόλη, βασισμένη σε καινοτόμες λύσεις, τεχνολογίες και επενδύσεις. Ο Τουρισμός χωρίς αποκλεισμούς, το βιώσιμο και χωρίς άγχος περιβάλλον για κατοίκους και επισκέπτες και οι ίσες ευκαιρίες για συμμετοχή σε κάθε είδους τουριστικές εμπειρίες, αποτελούν πάντα προτεραιότητα τόσο για τους Φορείς του Τουρισμού όσο και για τους επιχειρηματίες της Φιλοξενίας, όπως έχει αποδειχθεί από την αλλαγή συμπεριφοράς, τακτικών και σχεδιασμού των τελευταίων ετών.
Η άμεση και διαρκής σύνδεση Πολιτισμού και Τουρισμού (δράσεις και εκδηλώσεις καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, όπως το Ρεθεμνιώτικο Καρναβάλι και το Αναγεννησιακό Φεστιβάλ, διεξαγωγή όλων των δράσεων σε σημεία ιστορικού ενδιαφέροντος, κ.λπ.), η φιλοξενία αθλητικών και πολιτιστικών διοργανώσεων παγκόσμιας εμβέλειας κάθε εποχή του χρόνου (Socca 2020, Golden Age Festival, Oceanman 2022, Rethymno Bike Friendly Days, Isoman Trimore, κ.λπ.), οι ποικίλες χειμερινές δραστηριότητες (μαθήματα ελληνικής μυθολογίας, ιστορίας, ελληνικών και κρητικών χορών, αργυροχρυσοχοΐας, κεραμικής και ζωγραφικής, ελληνικής και κρητικής κουζίνας, μαγειρέματα με κατοίκους των χωριών, βόλτες και ξεναγήσεις σε παλιά επαγγέλματα, ορεινές διαδρομές με συνοδούς βουνού και ξενάγηση στη χλωρίδα και πανίδα, γευσιγνωσίες σε φούρνους, τυροκομεία, ελαιοτριβεία, μελισσόκηπους, φάρμες, μιτάτα, γνωριμία με το κρητικό κρασί και τη ρακή, γνωριμία με τα μοναστήρια μας και τις χειροτεχνίες τους, την καλογερική διατροφή και τις συνταγές τους, συμμετοχή σε ανασκαφές αρχαιολογικών χώρων, επισκέψεις στο Πανεπιστήμιο Κρήτης και τη βιβλιοθήκη του, ξεναγήσεις στο Ιστορικό Κέντρο και στα πολυπληθή μνημεία – μουσεία στην πόλη, συμμετοχή σε εθελοντικές δράσεις του δικτύου ΡΕΘελοντώ του Δήμου Ρεθύμνης, κ.ά.), η συνεχής ακαδημαϊκή – ερευνητική δραστηριότητα και οι ανταλλαγές μαθητών και φοιτητών, οι πολυάριθμες επιλογές ψυχαγωγίας, διασκέδασης και αγορών για κάθε ηλικία, είναι μερικά μόνο από τα στοιχεία που κάνουν το Ρέθυμνο έναν ζωντανό, σύγχρονο και βιώσιμο προορισμό, 12 μήνες τον χρόνο.
Πάνω απ’ όλα όμως, ένα είναι το συγκριτικό μας πλεονέκτημα, όπως λένε οι επισκέπτες μας:
Οι Άνθρωποι!
Η αυθεντικά ζεστή υποδοχή και φιλοξενία από τους κατοίκους.
Η εξυπηρέτηση που γίνεται με αρχοντιά, διακριτικότητα και σεβασμό.
Που δίνει νόημα στο value-for-money
Τέλος, όλα αυτά που σε κάνουν να μετράς το χρόνο για να ξαναγυρίσεις……

Πηγή 15o Τεύχος ΚΡΗΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Σχετικά άρθρα

Ξεκινήστε να γράφετε τον όρο αναζήτηση επάνω και πατήστε enter για Αναζήτηση. Πατήστε ESC για ακύρωση.

Επιστροφή επάνω