Τουριστικό Βαρόμετρο 2023

Η Μέση Ανατολή και η Ευρώπη είχαν την μεγαλύτερη αύξηση τουρισμού το 2022, καθώς οι αφίξεις ανήλθαν στο 83% των αριθμών πριν από την πανδημία, καταγράφει το πρώτο Βαρόμετρο Τουρισμού του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού – UNWTO του 2023 αναλύει επίσης τις επιδόσεις ανά περιοχή και εξετάζει τις κορυφαίες επιδόσεις το 2022, συμπεριλαμβανομένων αρκετών προορισμών που έχουν ήδη ανακτήσει τα επίπεδα του 2019.
          Σύμφωνα με νέα στοιχεία του UNWTO, περισσότεροι από 900 εκατομμύρια τουρίστες ταξίδεψαν διεθνώς το 2022 – διπλάσιος από τον αριθμό που καταγράφηκε το 2021, αν και εξακολουθεί να αποτελεί το 63% των επιπέδων πριν από την πανδημία. Κάθε παγκόσμια περιοχή κατέγραψε αξιοσημείωτες αυξήσεις στον αριθμό των διεθνών τουριστών. Η Μέση Ανατολή γνώρισε την ισχυρότερη σχετική αύξηση καθώς οι αφίξεις ανήλθαν στο 83% των αριθμών πριν από την πανδημία. Η Ευρώπη έφτασε σχεδόν το 80% των επιπέδων προ της πανδημίας καθώς υποδέχθηκε 585 εκατομμύρια αφίξεις το 2022. Η Αφρική και η Αμερική ανέκτησαν περίπου το 65% των επισκεπτών τους πριν από την πανδημία, ενώ η Ασία και ο Ειρηνικός έφτασαν μόνο το 23%, λόγω της ισχυρότερης πανδημίας- σχετικοί περιορισμοί που άρχισαν να καταργούνται μόλις τους τελευταίους μήνες.
          Με βάση τα μακροπρόθεσμα σενάρια του UNWTO για το 2023, οι παγκόσμιες αφίξεις τουριστών θα μπορούσαν να φτάσουν φέτος το 80% έως 95% των επιπέδων πριν από την πανδημία , ανάλογα με την έκταση της οικονομικής επιβράδυνσης, τη συνεχιζόμενη ανάκαμψη των ταξιδιών στην Ασία και τον Ειρηνικό και εξέλιξη της ρωσικής επίθεσης στην Ουκρανία, μεταξύ άλλων παραγόντων.
          Ο UNWTO προβλέπει ότι η ανάκαμψη θα συνεχιστεί καθ’ όλη τη διάρκεια του 2023, ακόμη και όταν ο κλάδος αντιμετωπίζει οικονομικές, υγειονομικές και γεωπολιτικές προκλήσεις . Η πρόσφατη άρση των ταξιδιωτικών περιορισμών που σχετίζονται με τον COVID-19 στην Κίνα, τη μεγαλύτερη εξερχόμενη αγορά στον κόσμο το 2019, είναι ένα σημαντικό βήμα για την ανάκαμψη του τουριστικού τομέα στην Ασία και τον Ειρηνικό και παγκοσμίως. Βραχυπρόθεσμα, η επανέναρξη των ταξιδιών από την Κίνα είναι πιθανό να ωφελήσει ιδιαίτερα τους ασιατικούς προορισμούς. Ωστόσο, αυτό θα διαμορφωθεί από τη διαθεσιμότητα και το κόστος των αεροπορικών ταξιδιών, τους κανονισμούς για τις βίζες και τους περιορισμούς που σχετίζονται με το COVID-19 στους προορισμούς. Μέχρι τα μέσα Ιανουαρίου, συνολικά 32 χώρες είχαν επιβάλει συγκεκριμένους ταξιδιωτικούς περιορισμούς που σχετίζονται με ταξίδια από την Κίνα, κυρίως στην Ασία και την Ευρώπη.
          Ταυτόχρονα, η ισχυρή ζήτηση από τις Ηνωμένες Πολιτείες, υποστηριζόμενη από ισχυρό δολάριο ΗΠΑ, θα συνεχίσει να ωφελεί τους προορισμούς στην περιοχή και όχι μόνο. Η Ευρώπη θα συνεχίσει να απολαμβάνει ισχυρές ταξιδιωτικές ροές από τις ΗΠΑ, εν μέρει λόγω του ασθενέστερου ευρώ έναντι του δολαρίου ΗΠΑ.
          Σημαντικές αυξήσεις στις διεθνείς τουριστικές εισπράξεις έχουν καταγραφεί στους περισσότερους προορισμούς, σε αρκετές περιπτώσεις υψηλότερες από την αύξηση των αφίξεων. Αυτό υποστηρίχθηκε από την αύξηση της μέσης δαπάνης ανά ταξίδι λόγω μεγαλύτερων περιόδων παραμονής, την προθυμία των ταξιδιωτών να ξοδέψουν περισσότερα στον προορισμό τους και το υψηλότερο κόστος ταξιδιού λόγω του πληθωρισμού. Ωστόσο, η οικονομική κατάσταση θα μπορούσε να μεταφραστεί σε τουρίστες που θα υιοθετήσουν μια πιο προσεκτική στάση το 2023, με μειωμένες δαπάνες, μικρότερα ταξίδια και ταξίδια πιο κοντά στο σπίτι. 
          Επιπλέον, η συνεχιζόμενη αβεβαιότητα που προκαλείται από τη ρωσική επιθετικότητα κατά της Ουκρανίας και άλλες αυξανόμενες γεωπολιτικές εντάσεις, καθώς και οι προκλήσεις για την υγεία που σχετίζονται με τον COVID-19 αντιπροσωπεύουν επίσης καθοδικούς κινδύνους και θα μπορούσαν να επιβαρύνουν την ανάκαμψη του τουρισμού τους επόμενους μήνες.
          Ο τελευταίος Δείκτης Εμπιστοσύνης του UNWTO δείχνει συγκρατημένη αισιοδοξία για τον Ιανουάριο-Απρίλιο, υψηλότερη από την ίδια περίοδο του 2022. Αυτή η αισιοδοξία υποστηρίζεται από το άνοιγμα στην Ασία και τους ισχυρούς αριθμούς δαπανών το 2022 τόσο από τις παραδοσιακές όσο και από τις αναδυόμενες τουριστικές αγορές, με Γαλλία και Γερμανία και η Ιταλία καθώς και το Κατάρ, η Ινδία και η Σαουδική Αραβία παρουσιάζουν ισχυρά αποτελέσματα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Σχετικά άρθρα

Ξεκινήστε να γράφετε τον όρο αναζήτηση επάνω και πατήστε enter για Αναζήτηση. Πατήστε ESC για ακύρωση.

Επιστροφή επάνω