Χαιρετισμός Νίκου Χαλκιδάκη

Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδοχείων Ηρακλείου

Αξιότιμοι Κυρίες και Κύριοι,

Δυστυχώς, λόγων επαγγελματικών υποχρεώσεων, δεν κατέστη εφικτή η παρουσία μου, όμως με τον χαιρετισμό μου θα ήθελα αρχικά να συγχαρώ τους διοργανωτές της σημερινής ημερίδας, η οποία διεξάγεται για τρίτη φορά και θεωρώ ότι η επιτυχία διεξαγωγής της θα την καταστήσει σίγουρα ως ημερίδα θεσμό για την τουριστική οικονομία του νησιού.
Συγχαίρω, λοιπόν και ευχαριστώ θερμά τον Πρύτανη του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου κ. Κατσαράκη και τον Εκδότη, δημοσιογράφο του Κρητών Επιχειρείν και φίλο μου κ. Λιακάκη.

Οι συνεργίες και η ανταλλαγή απόψεων και ιδεών μεταξύ όλων των ενδιαφερόμενων μερών του τουριστικού αλλά και ακαδημαϊκού κλάδου μπορεί πολύ δημιουργικά να οδηγήσει σε καινοτόμες ιδέες, οι οποίες αν εφαρμοστούν στην πράξη θα βοηθήσουν στην ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος.

Άλλωστε, την δεδομένη χρονική στιγμή οι προκλήσεις είναι αρκετές και το έδαφος πιο πρόσφορο από ποτέ για διάλογο, συνεργασία και ανταλλαγή αλλά και εφαρμογή νέων ιδεών.

Τα προβλήματα είναι καθολικά και αφορούν το ενεργειακό κόστος και κόστος των πρώτων υλών που επιβαρύνουν τις τουριστικές επιχειρήσεις και το οποίο δεν έχει μετακυλήσει εξ ολοκλήρου στον επισκέπτη, επομένως ο προορισμός έχει καταφέρει να είναι προσιτός. Ευελπιστούμε ότι θα μπορέσουμε να απορροφήσουμε το κόστος και τα επόμενα χρόνια, όμως αυτό δεν θα καταστεί εφικτό από το σύνολο των επιχειρήσεων καθώς από τώρα βλέπουμε επιχειρήσεις οι οποίες αδυνατούν να καταστούν οικονομικά βιώσιμες.

Πρόσθετο μείζον θέμα εκείνο της έλλειψης προσωπικού.
Το φαινόμενο έλλειψης εργατικού δυναμικού είναι όχι μόνο ευρωπαϊκό αλλά και παγκόσμιο και αφορά ειδικευμένη και ανειδίκευτη εργασία. Κυριότερη αφορμή αποτέλεσε η πανδημία, κατά τη διάρκεια της οποίας σημαντική μερίδα υπαλλήλων του τουριστικού κλάδου άλλαξαν κλάδο εργασίας εξασφαλίζοντας μια μόνιμη αντί εποχική απασχόληση. Δευτερεύοντες λόγοι αποτελούν, η μετανάστευση στο εξωτερικό αλλά και οι διάφορες παροχές που δόθηκαν κατά την διάρκεια της πανδημίας Covid.
Προκειμένου να διατηρήσουμε το επίπεδο εξυπηρέτησης και φιλοξενίας υψηλό, το ισχυρότερο θα έλεγα, ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της χώρας μας, θα πρέπει να αναδείξουμε τις δυνατότητες απασχόλησης στον τομέα και θα πρέπει συλλογικά να αντιμετωπίσουμε το μείζον αυτό θέμα.

Η Ελλάδα κατάφερε και έχτισε ένα καλό Brand. Από εδώ και στο εξής θα πρέπει να είμαστε όλοι πολλοί προσεκτικοί για να μην χάσουμε ότι χτίσαμε όλα τα χρόνια.
Από την πλευρά μας εμείς οι επιχειρηματίες ξενοδόχοι θα πρέπει να έχουμε επίγνωση και να ακολουθούμε μια ορθολογική διαμόρφωση τιμολογιακής πολιτικής.

Πρόσθετα θα πρέπει αν δεν το έχουμε κάνει ήδη, να ανταποκριθούμε στις απαιτήσεις του ψηφιακού μετασχηματισμού και της περιβαλλοντικής βιωσιμότητας ώστε να καταστήσουμε τον προορισμό μας βιώσιμο όχι μόνο τώρα αλλά και για τα επόμενα χρόνια και να μπορέσουμε να ανταποκριθούμε στο νέο προφίλ ταξιδιώτη.

Σας ευχαριστώ, Καλή συνέχεια στην Ημερίδα…

Βιογραφικό σημείωμα

Πηγή 17ο τεύχος ΚΡΗΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Σχετικά άρθρα

Ξεκινήστε να γράφετε τον όρο αναζήτηση επάνω και πατήστε enter για Αναζήτηση. Πατήστε ESC για ακύρωση.

Επιστροφή επάνω