Χαιρετισμός Σταύρου Τζεδάκη

Αντιπεριφερειάρχης Κρήτης – Πρόεδρος Αγροδιατροφικής Σύμπραξης Κρήτης

Ο τουρισμός αποτελεί έναν από τους βασικούς πυλώνες της οικονομίας και ιδιαίτερα για το νησί μας την Κρήτη μας.
Για αυτό τον λόγο θα πρέπει να δώσουμε ιδιαίτερο βάρος στον τομέα αυτό, πως θα αναβαθμίσουμε το τουριστικό προϊόν, πως όλη η αλυσίδα που ασχολείται με τον τουρισμό να παρέχει υψηλού επιπέδου υπηρεσίες για τους επισκέπτες μας.
Επίσης είναι πολύ σημαντικό να υπάρχει μια παράλληλη ανάπτυξη όλων των τομέων που σχετίζονται με τον τουρισμό. (μικρομεσαία επιχειρηματικότητα, εστίαση κ.α.)
Είναι αναγκαίο φίλες και φίλοι να αναδείξουμε όλα τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που έχει το νησί μας που δεν είναι μόνο ο ήλιος, η θάλασσα και το βουνό αλλά και η ιστορία μας, ο πολιτισμός, το φιλότιμο, η φιλοξενία η Κρητική διατροφή και τα Κρητικά προϊόντα, που αν όλα αυτά τα ενώσουμε ως μια ποιοτική επιλογή για τους επισκέπτες μας είναι αυτό που θα μας οδηγήσει σε ένα ποιοτικότερο τουρισμό καθ’ ‘ολη την διάρκεια του έτους.
Είναι αναγκαίο να χαράξουμε μια ενιαία στρατηγική στο τρίπτυχο Αγροδιατροφικός τομέας, τουρισμός και πολιτισμός για να μπορέσουμε να δημιουργήσουμε το υπόβαθρο και την προοπτική για περισσότερο ανάπτυξη του νησιού μας και ευημερία των πολιτών.
• Η βάση για το θεμιτό αποτέλεσμα είναι το προσωπικό, το οποίο θα πρέπει να είναι σε συνεχή εκπαίδευση – εξειδίκευση σύμφωνα με τις ανάγκες της αγοράς.
Είναι επιτακτική η ανάγκη στους τομείς που έχουμε συγκριτικά πλεονεκτήματα να έχουμε ισχυρές δημόσιες σχολές ώστε να βγάζουμε στελέχη με τεχνογνωσία ( και όχι να βλέπουμε να απαξιώνεται η σχολή τουριστικών επαγγελμάτων του Αγ. Νικολάου).
• Η ανάδειξη νέων τουριστικών προορισμών καθώς και επέκταση της τουριστικής περιόδου, θα πρέπει να είναι ένας από τους στόχους της τουριστικής ανάπτυξης. Το νησί μας ενδείκνυται για τουρισμό για όλες τις εποχές του χρόνου.
• Εναλλακτικές μορφές τουρισμού όπως ο ιατρικός, ο αγροτοτουρισμός, ο θρησκευτικός κ.α. Η ανάδειξη των κοινωνικών και πολιτισμικών αξιών των περιοχών μας, η ιστορία – τα μνημεία του τόπου μας είναι από τους σημαντικούς παράγοντες προώθησης του νησιού μας.
Ένας βασικός στόχος της περιφέρειας μας είναι πως θα μπορέσουμε να διασυνδέσουμε τον Πρωτογενή τομέα με τον τουρισμό, τις επιχειρήσεις του Αγροδιατροφικού τομέα με τις ξενοδοχειακές μονάδες και την εστίαση. Είναι κρίσιμο να δώσουμε την δυνατότητα στους χιλιάδες των επισκεπτών μας να δοκιμάσουν την Κρητική διατροφή, να μάθουν την διατροφική τους αξία και έπειτα να γίνουν οι καλύτεροι πρεσβευτές μας στις χώρε τους.
Η Κρήτη, το νησί μας είναι μια περιφέρεια παραγωγική με πάρα πολλά προϊόντα, όπως ελαιόλαδο, κρασί, τυροκομικά, μέλι, κηπευτικά, βότανα και προϊόντα τα οποία έρχονται από πολύ παλιά με πλούσια πολιτισμική παράδοση για το νησί μας.

Φίλες και φίλοι ο Αγροδιατροφικός τομέας, αποδείχτηκε περίτρανα ότι είναι ο τομέας που μπορεί να σταθεί απέναντι σε οποιαδήποτε κρίση, είτε οικονομική, υγειονομική είτε γεωπολιτική.
Η Αγροδιατροφική Σύμπραξη είναι μια εταιρεία μη κερδοσκοπικού σκοπού που συμμετέχουν η Περιφέρεια Κρήτης, τα Επιμελητήρια του νησιού, Συνεταιρισμοί και Ενώσεις, ΣΕΚ, Δίκτυα Οινοποιών από 150 επιχειρήσεις του αγροδιατροφικού τομέα της Κρήτης και από τους 4 νομούς και από όλη την γκάμα των προϊόντων (ελαιόλαδο, κρασί, τυροκομικά, μέλι, κηπευτικά, βότανα κ.α).
Στόχος της Αγροδιατροφικής Σύμπραξης είναι η ανάδειξη, προβολή και η προώθηση των άριστων τοπικών μας προϊόντων μέσα από μια σειρά προωθητικών δράσεων. Θέλουμε τα προϊόντα μας να αποκτήσουν ταυτότητα κάτω από ένα κοινό μπράντ, το σήμα Κρήτη γενέτειρα αξιών. Είναι το σήμα ομπρέλα της Αγροδιατροφικής Σύμπραξης που μπορούν να κάνουν χρήση επιχειρήσεις που έχουν μόνο τυποποιημένα προϊόντα και βέβαια τηρώντας κάποιες βασικές προδιαγραφές που έχουν να κάνουν με την εντοπιότητα της πρώτης ύλης, αλλά και την ποιότητα.
Θέλουμε το Σήμα αυτό να γίνει όλο και πιο αναγνωρίσιμο γίνεται, ώστε πηγαίνοντας στο super market ο καταναλωτής να ξέρει τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που έχει το προϊόν και το Σήμα σχετικά με την ποιότητα, την γεύση, την διατροφική αξία των κρητικών προϊόντων.
Επίσης, η Αγροδιατροφική Σύμπραξη είναι η μοναδική Αγροδιατροφική Σύμπραξη σε όλη την Ελλάδα που έχει καταφέρει να εγκρίνει για 2η φορά στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα the security food Master για την προώθηση των ΠΟΠ και ΠΓΕ προϊόντων του νησιού περιλάμβανε 5 χώρες στόχους και δράσεις όπως εκθέσεις εσωτερικού και εξωτερικού, προσκλήσεις αγοραστών.
Να μάθουν οι επισκέπτες μας την μοναδική γεύση, αλλά και την πλούσια διατροφική αξία των προϊόντων μας που να είναι σε θέση να δώσουν κάτι παραπάνω για να το δοκιμάσουν.
Στην περιφέρεια Κρήτης στην. Αγροδιατροφική Σύμπραξη έχουμε κάνει βήματα με το τοπικό σήματα με τις προδιαγραφές τους, ώστε να εντάξουν τα προϊόντα του νησιού οι χώροι μαζικής εστίασης και τα ξενοδοχεία.
Ένα από τα τοπικά σήματα είναι η πιστοποίηση των χώρων μαζικής εστίασης (ταβέρνες, εστιατόρια) με το σήμα κρητική κουζίνα.
Στόχος μας είναι οι επισκέπτες του νησιού, να γνωρίσουν την κρητική γαστρονομία, που στηρίζεται στις αρχές της Κρητικής Διατροφής και να γευτούν τα τοπικά, ποιοτικά, προϊόντα μας.
Θέλουμε σε κάθε εστιατόριο, να έχουμε τυποποιημένο ελαιόλαδο, κρασί, τυριά κι άλλες γεύσεις της Κρήτης, τα οποία και προτείνουμε.
Στο πλαίσιο αυτό, εντάσσεται και η δημιουργία δύο νέων σημάτων που έφτιαξε η Αγροδιατροφική Σύμπραξη.

Το πρώτο σήμα είναι οι «κρητικές γεύσεις» που αφορά το μπουφέ των εστιατορίων, των ξενοδοχείων και σκοπό έχει τη διασύνδεση επιχειρήσεων, του αγροδιατροφικού τομέα με τα ξενοδοχεία.
Σε συνεργασία με την λέσχη αρχιμαγείρων Κρήτης φτιάξαμε 50 συνταγές με άρωμα Κρήτης και βιντεοσκοπήσαμε, οι οποίες είναι προτεινόμενες στους ξενοδόχους. Βάζουμε ένα ρεαλιστικό στόχο για να μπορέσει να κάνει την χρήση του σήματος 30% των πιάτων που προσφέρουν στον μπουφέ να είναι από Κρητικές Α ύλες.
Το δεύτερο σήμα, είναι το «κρητικό δεκατιανό». Το σήμα αυτό, στοχεύει στην κατανάλωση τοπικών προϊόντων από επιχειρήσεις, όπως αρτοποιεία, καφέ και γενικά όλες εκείνες, οι οποίες προσφέρουν υπηρεσίες «take away».
Οι λόγοι που μας ενέπνευσαν και μας ώθησαν στη δημιουργία του σήματος αυτού είναι το γεγονός, ότι σχεδόν όλο θα επισκεφτούμε ένα τέτοιο μαγαζί καθημερινά προκειμένου να προμηθευτούμε ένα καφέ ή ένα ρόφημα και το δεκατιανό μας.
Άρα, θέλουμε να προσφέρουμε στους καταναλωτές «άρωμα Κρήτης» από το πρωί με σύγχρονες συνταγές, βασισμένες ωστόσο, στις παραδοσιακές μας αξίες και τα προϊόντα του τόπου μας.
Στο σημείο αυτό, είμαστε στην ευχάριστη θέση να σας ενημερώσουμε ότι η περιφέρεια Κρήτης σε συνεργασία με την Αγροδιατροφική σύμπραξη έχουν προγραμματίσει στο επόμενο χρονικό διάστημα εκπαιδεύσεις που θα απευθύνονται σε chef, μαγείρους, ζαχαροπλάστες με στόχο την ανάδειξη της Κρητικής διατροφής. Στο τέλος των μαθημάτων αυτών θα δίνονται εξετάσεις μέσω πιστοποιημένου φορέα και ο κάθε εκπαιδευόμενος έπειτα από την θετική αξιολόγηση θα έχει στην κατοχή του το πιστοποιητικό κατάρτισης.
Με όλα τα παραπάνω στόχος μας είναι να καταστήσουμε την Κρήτη μας το καλύτερο γαστρονομικό προορισμό.
Κλείνοντας θα πω ότι είναι χρέος όλων να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις και το περιβάλλον για την ανάπτυξη του τουρισμού μας, για ένα ποιοτικότερο τουρισμό που θα συμβάλει καθοριστικά στην οικονομία και την ανάπτυξη του τόπου μας.

Βιογραφικό σημείωμα

Πηγή 17ο τεύχος ΚΡΗΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Σχετικά άρθρα

Ξεκινήστε να γράφετε τον όρο αναζήτηση επάνω και πατήστε enter για Αναζήτηση. Πατήστε ESC για ακύρωση.

Επιστροφή επάνω