Η European Community Shipowners’ Associations (ECSA) και η πράσινη ομάδα Transport & Environment (T&E) καλούν τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τα μέλη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου να εισαγάγουν τις απαραίτητες τροποποιήσεις στην πρόταση FuelEU Maritime Regulation, με στόχο να την ευθυγραμμίσουν με τη νομοθεσία της ΕΕ για το κλίμα και τη συμφωνία του Παρισιού.
Η ECSA και η T&E προειδοποιούν ότι η πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής υπολείπεται των φιλοδοξιών και αδυνατεί να αντιμετωπίσει τις ευθύνες άλλων ενδιαφερομένων, όπως οι προμηθευτές καυσίμων. Εάν εγκριθεί στην τρέχουσα μορφή της, η πρόταση μπορεί να κάνει περισσότερο κακό παρά καλό στη φιλοδοξία της ναυτιλίας για το κλίμα.
Η ECSA και η T&E υποστηρίζουν πιο φιλόδοξους στόχους για την απορρόφηση καθαρότερων καυσίμων για ναυτιλιακές εταιρείες και ζητούν να διασφαλιστεί ότι οι προμηθευτές καυσίμων στους ευρωπαϊκούς λιμένες παραδίδουν συμμορφούμενα καύσιμα στα πλοία σε επαρκείς ποσότητες προκειμένου να εκπληρωθούν οι κανονιστικοί στόχοι.
Ο Γενικός Γραμματέας της ECSA Σωτήρης Ράπτης, δήλωσε: «Οι Ευρωπαίοι πλοιοκτήτες είναι έτοιμοι να συνεισφέρουν το μερίδιο τους στην αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης και σε επίπεδο ΕΕ. Η τρέχουσα πρόταση FuelEU δεν εξετάζει τις ευθύνες των προμηθευτών καυσίμων και τον τρόπο με τον οποίο θα γίνουν διαθέσιμα καθαρότερα και ασφαλέστερα καύσιμα στην Ευρώπη.
Προσβλέπουμε σε περαιτέρω συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, τους ευρωβουλευτές και τα κράτη μέλη για να βρούμε εφαρμόσιμες λύσεις».
Από την πλευρά του, ο Διευθυντής ναυτιλιακού προγράμματος της T&E Faig Abbasov τόνισε: «Η πρόταση της ΕΕ για τα ναυτιλιακά καύσιμα έχει τη δυνατότητα να φέρει την επανάσταση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στη ναυτιλιακή βιομηχανία. Όμως, η τρέχουσα πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κινδυνεύει να προκαλέσει περισσότερη ζημιά παρά καλό. Για να αδράξουν αυτή την ιστορική ευκαιρία, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και τα κράτη μέλη θα πρέπει να ευθυγραμμίσουν τους ρυθμιστικούς στόχους της FuelEU με τη Συμφωνία του Παρισιού, τη νομοθεσία της ΕΕ για το κλίμα και άλλες διεθνείς δεσμεύσεις και να ενσωματώσουν στη νομοθεσία κίνητρα που προωθούν βιώσιμα και επεκτάσιμα καύσιμα όπως το πράσινο υδρογόνο».